Brandstof verbruik
Maisland zaaiklaar gemaakt met 160 pk 4 cilinder en 3 mtr breed vleugelschaar(lemken smaragd) op zijn diepst en rij 9/9,5 km per uur. Volgens dashboard zuipt mijn trekker dan tussen de 25/30 l/ha ik ben benieuwd of dat normaal is of veel?De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden trekker , maisland , cilinder , dashboard , brandstof en zaaiklaar geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
9km, werkbreedte 3 m, denk je doet dan 2 ha per uur gemiddeld, kan me niet voorstellen dat er dan 50 60 liter per uur doorgaat
Echter grondsoort werk diepte etc zijn erg bepalend voor het brandstofverbruik.
Bij de meeste trekkers wordt de retour van de brandstofpomp naar de tank niet gemeten. Zelf veel gemeten, is altijd ongeveer 35 % lager ,dan de meter van de trekker.
(klik om te vergroten)
Had de voorraadtank voortijd vol en natijd weer laten vullen, dus geijkte meter. Inhoud van tank op trekkers niet meegerekend, maar ga voor het gemak uit van ongeveer zelfde hoeveelheid voor en nadien.
Maaien doe ik met 215 pk 9 meter werkbreedte. 30 tot 35 liter per ha
Met 100 pk trekker zit ik op 15 liter per uur beide trekkers met maximaal vermogen benut dan
Hoe diep is dat?
Dus 100Kw op maximaal vermogen (100x0.23kg=23) zal 23kg diesel per uur verbruiken. Het soortelijk gewicht van diesel is rond de 0.84 dus 23kg is 27.38 liter per uur per 100Kw.
Dus 160pk (117.6 Kw) die aan de 25 a 30 liter per uur komt als ie er plat voor ligt, dat is normaal te noemen als je 20% van de tijd op de kopakker doorbrengt
Klopt, bij mij boven de 10 km/h ongeveer. En ja, een boost is niet beschikbaar voor woelen of ploegen om de achterbrug te ontzien.
Oprapen 6 liter/ ha