Fordson Super Major - 6 cilinder cargo krukaslekkage

Dag tractorfanners,

Mijn fordson super major 6 cilinder cargo motor lekt aan de achterste krukaskeerring.

Moet de tractor open tussen motor en versnellingsbak of moet je gewoon de carterpan eraf halen en daar de nieuwe keerring monteren?

Ligt nu een 5,9L motor in, is dit hetzelfde zoals een 6,2L?

(Foto van de groene motor is een 6,2l)

Groetjes Vincent
MF65power

Reacties

MF65power
Dit zijn de foto's

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

redeagle14
@MF65power de onderste helft zit in de carterpan. Om de bovenste helft te vervangen moet de krukas van z’n plaats komen.
Renze
@redeagle14 ja ik zie t, dit is geen onderhoudsvriendelijke constructie... bij de meeste motoren loopt de keerring op de naaf waar je t vliegwiel op bout...

Maar hoe krijg je de keerring over de naaf heen dan ? 🤷🏻🤷🏻😬
redeagle14
@Renze is een katoenkeering in 2 delen. Keerring eerst in de olie laten weken.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden super major , tractor , versnellingsbak , krukaskeerring , 6 cilinder , fordson , cilinder , carterpan , fordson super major en keerring geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!