Deutz D10006 - Max aantal werkuren met een deutz
HalloGraag hoor ik van zoveel mogelijk mensen wat hun ervaringen zijn met luchtgekoelde deutz motoren.
Heb op mijn werk een discussie met iemand die zegt dat luchtgekoeld nooit goed kan gaan!
Wordt veel te heet volgens hem.
Altijd onderdruk en lekken als olieboten.
Het is een zweed en voor hem bestaan alleen maar volvo en scania dieselmotoren.
Zijn ook goeie motoren maar die duitsers kunnen er ook van van.
Vooral wil ik weten hoeveel uur voor revisie.
Heb trouwens een interressant artikel over mobil synthetische olie en deutz motoren.
Wil je het hebben stuur dan ff een PM, stuur ik je het.
Met vr gr Peter Huizinga
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Met name deutz en same (slh) hebben problemen met achterste cilinder die word heet. Gevolg koppaking kapot, oplossing die koppakking vervangen (gaat per cilinder bij die trekkers).
belangrijk te weten dus: wanneer is die kapot als in moet weg.
Eigen ervaring is er zijn nog veel 06 serie deutz trekkers, same (luchtkoeling en oud) moeilijk kapot te krijgen maar lusten allemaal olie.
Zelf 2 watergekoelde trekkers in eigendom nu, een fiat met bijna 17.000 uur geen revisie zover ik weet en een Valmet met 10.500 uur vorig jaar gereviseerd en dat was de moeite waard nog.
Dus belangrijkste vraag is waneer heb je zijn max bereikt, als de dynamo kapot is of de koppeling of wanneer je em zelfs met startpiloot meer aan krijgd??
Wat betreft de revisie, dit hangt meet af van het onderhoud en het gebruik als van het aantal uren. Zo las ik onlangs op deze site van een d6006 die 28000 uur geen onderhoud had gehad, waarna er een drijfstang de kortste weg naar buiten kwam.
Bij ons zelf hebben alle deutzen c.a 10000 uur. Nooit grote revisies gehad, uitgezonderd een keer een nieuw cilindertje na een warmloper (het komt dus voor, echter was dit geheel onze eigen schuld. De koelribben zaten namelijk vol smurrie). De 3005 is wel een keer compleet gereviseerd. De dx160 heeft 15000 uur, maar daarvan is de onderhoudshistorie onbekend.
De 4006 die bij ons weg is gegaan was helemaal tot op de draad versleten, oliepomp stuk, hefcilinder lek, stuurhuis versleten. Alles was gewoon op. Maar nog altijd starten en lopen.
Een luchtgekoelde mag ook best wat warmer worden als een watergekoelde, vergeet dat niet. Als onze Case te woarm wordt ben je meteen je koelwater kwijt, bij de deutz doe je even 5 minuutjes kalm en daar gaat hij weer
Misschien wel een beetje jaloers dat andere ook goeie motoren kunnen maken.
Sisu moet hij ook niets van hebben. Dat zijn toch echt koppelmonsters bij lage toerentallen. Maar lees hier Zweden-Finland. Net zoals Nederland-Duitsland met voetbal.
Maar de deutzen hebben toch ook een oliekoeler? Of zit die niet in de koelluchtstroom.
Wij hebben ook een deutz 7006 maar als ik hem echt heel hard laat werken met bijv. een 3 schaar ploeg zou dit dan goed gaan? Want hij komt de grond wel door alleen roken als de... Maar dan kan ik me voorstellen dat hij toch goed warm wordt?
County854t, weet je dat zeker van die temperatuur van 200 graden? Ik dacht dat het zo rond de 115 a 120 graden was.
Zijn zat andere merken die er ook wat van kunnen met motoren bouwen!
Lekken ze ook geen olie? Eventueel olieverbruik?
Ja, klopt. De oliekoeler wordt door de zelfde lucht gekoeld als de cilinders
Als hij SISU óók niet goed vind dan lijdt je collega aan tunnelvisie ben ik bang
Ze zijn niet voor niets zo lang door gegaan met bouwen van luchtgekoelde motoren.
De deutz DX85 van mijn oom heeft 15000 uur op de klok en is nu pas voor het eerst gereviseerd.
Wij hadden hier ook een 10006 vroeger, nooit problemen mee gehad. Het was een sterke trekker. Maar zoals iemand hier al zei, ze lusten allemaal wel een beetje olie. Iemand die ik ken deed vroeger loonwerk met zijn 10006, die had 19000 uur gelopen zonder revisie van de motor. aan die 19000uur had hij wel al wat onderdruk. Daarna hebben ze een motor van een 6.30 erin gestoken, heeft dan met die motor nog een 5000 uur gelopen bij die loonwerker. En nu weet ik hem nog elke dag aan de mengwagen liggen. Zeer goede trekkers volgens mij
Als dat niet mogelijk zou zijn zou deutz zichzelf toch voor schut zetten ofnie?
pak eens een soortgenoot uit hetzelfde tijdperk, bv d6206, mf 575 of een ford 5600, leg na 7000 uur overal een krant onder en zie het verschil, natuurlijk valt en staat een en ander met onderhoud
Wat veel reacties. Ontzettend bedankt. Ga ze vertalen en meenemen. Beetje stoken. Die van tunnelvisie vind ik heel goed.
Ga ik zeker tegen hem zeggen.
Nogmaals bedankt
Dat is ook geen vergelijk, want de Engelsen gebruikten toen nog kurkpakkingen !
Kijk daar zeg je het, ik zat net hetzelfde te denken.
en de 4.31 begon van de zomer n x te toeteren omdatie tegen warmlopen aanzat, er was iets van de luchtblower stuk.
De eerste minuut van dit filmpje zegt ook wel genoeg denk ik zo...