John Deere 6920 - algemene kwaliteitsproblemen
Hallo, zijn wij de enige mensen die niet te spreken zijn omtrent de kwaliteit van John Deere? Onze 6920 heeft op z'n 5700 uren een waslijst aan pannes en vooral fouten opgestapeld, kan iemand me zeggen of dit ooit ophoudt? wij zijn sterk aan het twijfelen of er überhaupt nog iets binnen komt van John Deere. erkent iemand zich hierin?De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Aan iedere trekker gaan dingen stuk, alleen kan je zoiets nooit op voorhand voorspellen. Dit geld voor ieder voertuig dat op straat komt. Alles kan stuk gaan.
stond laatst nog een heel stuk over in trekker&werktuig.
Jij dwaalt ook wel een klein beetje af met je john deere hakselaar, dat is wel even een andere orde dan een 20 serie trekker haha
Of ik nu bij een Fendt dealer, een JD dealer of een Zetor dealer kom, ze hebben allemaal een werkplaats en daar staan altijd trekkers van hun eigen merk in
elk merk heeft zijn punten.
Alleen over het algemeen zijn de 20 serie goede betrouwbare trekkers. Ook een autopower mits je hem goed behandelt.
Dat geld voor elke (variabele) transmissie.
er zijn ook fendten die na 2500/3000 uur een andere vario nodig hebben. Meestal ligt het toch aan de gebruiker.
die bakken?
ja zal wel. Maar ken het gebruik niet en zie hierboven al een reactie staan dat het onderhoud ook zijn twijfels heeft. zegt al genoeg lijkt me?
er lopen er ook genoeg met het dubbele aantal uren met een ap. Maar een vario is eerder versleten dan de degelijke pq
Deze trekkers kunnen veel hebben Op een autopowerbak na. Dat is de zwakste schakel bij deze serie. Maar gebruik zegt veel.
een 6820/6920 hebben een zwaardere achterbrug dan de 6520/6620. En daarom hebben deze ook een versnelling minder. Maar de powerquad is van de 4 cilinders tot de 6 cilinders allemaal gelijk alleen zijn de drukken van de bak anders afgestelt.
De 7020 serie kunnen we beter wegstrepen dit waren niet de allerfijnste dan is de 7010/7030 serie onverwoestbaar
Het valt mij op dat de jds wel brandgevoelig zijn;
agri-parts.nl/occasions/
Hier in de buurt al een paar opgebrand.
Dat kan ik van hier niet zien hoe er mee wordt omgegaan en wordt onderhouden.
En dat is een feit dat de 30 serie beter is. Zou ook niet goed zijn dat het niet zo zou zijn he.
Wacht maar eens af. John deere en nh zijn al aan het opruimen geweest met de dealers. Het is nu afwachten op de rest. Maar de agco groep is al lekker aan het rommelen.
klopt, Bedoel in grote lijnen
Bedoel er meer mee te zeggen dat deze bakken best wel tegen een stootje/paar pk's extra kunnen.
Turbo kan dicht slippen inderdaad. Beste is om deze motoren goed zwaar te belasten.
Vandaag nog aan een 6520se gewerkt. 8000 uur nog nooit grote dingen mee geweest. Loopt bij een boomkweker En ziet er uit alsof hij al wel 20000 ruwwe uren heeft gelopen.
Je hoort mij niet echt klagen hoor. Overal is wel eens wat en van de jd's wordt altijd veel gevraagd. Altijd 6920 voor de triple maaier gehad. Bijna 200 pk. 7530 al 7000 uur voor de sleepslang en nauwelijks problemen
Jow. Jaa bevalt dat? Wat doen ze dan? Moet je de brandstof pomp opsturen.? Hoeveel pk heb je nu?
Word die dan feller en wat kost zo'n geintje voor de baas. Jd heeft exact pks aan de water rem. Meende standaard 150 Ofzo
Deze eerste 20 series hadden nooit wat extra vermogen. En slaan standaard ook wat eerder af.
Klopt dat afslaan kijk ik niet meer van op. Wat kost dat dan ongeveer? Tussen 800 en 1200 Euro Ofzo?
Oja. Ja 150 pk is zat eigenlijk. Hij moet dus alleen meer vermogen krijgen dat die niet meer afslaat en lekker fel is.
probleem is dat die motoren met die vp44 pompen er aan te traag van reactie zijn. daardoor vallen ze snel dood.En vooral onderin toeren slaan ze meteen af Die commonrails willen wel gruwelijk trekken/vasthouden.
Dus wat te doen volgens jou om hem lekker fel te krijgen ?:)
net wat mdoornekamp gedaan heeft
tja hier zit de loonwerker er altijd over te klagen. Maarja die moet ook het zelfde werk verzetten als een 7810
dat is jou mening, de feiten zijn anders
@marco955 Mijn 6320 heeft dezelfde vermogenskromme als de 6600 die ik had, alleen onder de 1400toeren hield de 6600 het iets meer vol. Ik ben blij et de 4 cilinders.
Kan zat. Je moet een motor van nu niet gaan verglijken met een van 20/30 jaar geleden. Kijk eens wat ze tegenwoordig allemaal wel niet kunnen inregelen kwa brandstof/lucht. En ook het karakterestiek van de motor kunnen veranderen/verbeteren.
voor de 20 serie was er een ombouw op de koppakking van john deere uit
inderdaad is geen probleem
zijn van zichzelf alle zeer velle trekkertjes
er worden hier alleen een bult verhalen de wereld in geholpen.
koppakking en koprevisie met 4700 uur
met 5000 en 6700 uur autopowr bak vervangen
moederblok van de hydraulische ventielenblok vervangen
as tussen de hefarmen getordeerd
aan de 20 serie is ook in het begin veel gemodificeerd
oja en de hefvermogen valt tegen. wij hebben een 5 schaar kverneland ploeg die die amper hoog genoeg kan heffen om te kunnen wentelen. Dit komt door de korte topstang. deze staat staat bijna rechtop als de ploeg geheven is en dat kost het laatste stukje heffen veel hefvermogen
de topstang vlakker kan niet want dan gaat met het wentelen het uiteinde van de laatste rister door de grond
int verleden hadden we een fendt 510 favorit en een jd 6400 naast elkaar lopen dat waren kwa plaatsting van de aftakasstomp 2 uitersten van elkaar als je werktuigen in de hef had. met getrokken machines viel het wel mee
dus weg gebracht naar een motor revisie bedrijf kop laten vlakken en monteren en met terug ophalen liepen de lagerschalen uit de motor. toen was het exit polen.
De 6920 bij Stege moet inderdaad regelmatig hetzelfde werk doen als een 7810. Een type er tussenin had je in die tijd niet echt.. En onderin de toeren is het zo gebeurd, een keer brrrr en je kunt weer opnieuw starten. Heb je net de pech dat je een helling op moet met volle wagen, dan heb je geen remdruk meer. Doe mij dan maar een 7810, al is dan het comfort weer wat minder.. Stoelen vervangen gebeurd bij Stege niet en de voorasvering is ook niet echt meer te vernemen. En ik wacht ook met smart op de nieuwe spuittrekker, als die van 't jaar nog komt..
+1000 :lol:
Ja, dat kan heel goed van die kalender.
Wss om er iets mee af te vegen ...
Heeeel glad idd
Hihihi
Deze, alleen is die al verkocht.
ik snap niet waarom iedereen over een autopowerbak valt wat met 5000 uur al kapot is? Volgens mij is een autopower en ja zelfs van de 20 serie nog betrouwbaarder dan een vario van Fendt.
Alleen accepteerd iedereen het gewoon dat een vario van Fendt maar 5000 uur meegaat.
Jup inderdaad. Er staat nu wel zo'n zelfde type voor de deur patrick Alleen die baas van jou wil ze verder rijden om een trekker aan te schaffen
Dan word het tijd dat hij dat eens gaat doen dan, straks zeker weer met de Knormick op pad.
kwa onderhoud is bij ons de 711 een stuk goedkoper dan de jd6920
al moet je achteruit met een kieper en t ga zwaar is die verot
maar motorisch nooit een probleem
cvx op stage heeft ook de koppeling van de 4wd kapot gehad door overbelasten met kuil op klimmen
al moet je achteruit met een kieper en t ga zwaar is die verot
Leg dat eens uit aub. En als het kan in iets duidelijker Nederlands.
dat de vierwiel aandrijving begon te janke en even stopte.
dit was met een 6420 ap en 6430 ap
Heb ik ook wel een paar keer gehad met onze 6210 gehad, maar dat komt puur door misbruik. Het moet een keer ophouden anders gaan er dingen kapot. Trouwens met veel andere merken ook wel gehad.
maar de monteur zij ook dat ze dat bekend probleem was.