Problemen met Deutz remmen

Mijn remmen van mijn Deutz agrostar krijgen het steeds warm bij het op de weg rijden. levensgevaarlijk zo rondrijden,plots val je zo zonder remmen .Ze blijven hangen door dat de cilindertjes niet meer terug keren,naar het schijnt steken ze daar nu inoxen cilindertjes in en zou het zo opgelost zijn ,zijn er nog die daar mee ervaringen hebben ?
fiat 666

Reacties

rens94
Algemeen bekend, heel veel Deutzen hebben problemen met de remmen, die oude ook
weurding
heb het ook gehad met een 4.57 DX, olie wordt te warm waardoor de cilinders niet meer werken, echter een antwoord voor het probleem heb ik niet, zaten niet veel op de straat en gebruikte hem geen uren achterelkaar
@weurding 9 jaar later wel een oplossing gevonden?
+1
weurding
@ronald-deutz-fahr is al lang weg
Jarno1h
nog nooit van gehoord. ik heb ijgelijk keen problemen met remmen van de dxen. bij de oudere 06 series is het wel troep
fiat 666
alle deutzen bij mij hebben eigenlijk zeer slechte remmen ,jammer genoeg
Dr Fendt
nou niet alles over 1 kam gaan scheren fiat 666 😉 d'r zijn idd deutzen die remproblemen hebben, maar dat hoeven dat niet per direct alle deutzen te zijn!

onze inter heeft d'r ook last van..
KHD Deutz-Fahr
rens94 - 4 uur geleden
Algemeen bekend, heel veel Deutzen hebben problemen met de remmen, die oude ook

En dat zegt iemand van 15, hou toch je mond man, je bent nog niet eens goed droog achter je oren 😃.

Van de 06-serie is het een bekende kwaal, wij hebben een D4507 zonder cabine, en die heeft al betere remmen dan de 06-serie. DX 3 serie heeft een matige rem capaciteit (remschijf zit achter de eind vertraging) maar als ze goed onderhouden zijn is daar niets mis mee, snel oververhit raken ze ook niet. DX 4, Agroprima en de Agrostar hebben een andere achter brug met 4 remschijven achter, die trekkers remmen enorm goed.

Dat alle Deutzen slechte remmen hebben is onzin, 06-serie remmen slijten snel, dat hoeft nog niet te betekenen dat alle typen, slechte remmen hebben.

Mijn antwoord is nee, agrostars hebben goede remmen, nooit geen problemen mee gehad!
weurding
volgens rikkert hebben ze ook lekkkende keerringen, haha
KHD Deutz-Fahr
@weurding
Waar heb je het over?
Deutz Keroltje
De Deutz 4006 van mijn oom hebben we nooit problemen mee gehad. Die doen het nog prima. Dat ding is (bijna) niet kapot te krijgen.
weurding
@khd, ken jij rikkert niet, die zegt bij alle foto's :lekkende vooraskeerringen, net als rens94 zegt dat alle deutzen slechte remmen hebben
robert_fendt
Bij onze 6006 hadden we zolang ik het me kan herinneren geen problemen met de remmen.
fiat 666
met tijd doe ik mijn agrostar weg door rem problemen,ze staan gewoon te koken na 12 km rijden aan 40km u ,en heb ernochtans al kosten aan gedaan,trekker heeftn nochtans wel vele pk s jammer
fiat 666
hoeveel bieden jullie ;tractorfan.nl/picture/281972/ start altijd ,en vernieuwde koppeling +motor
RobDeutz104
als je remplunjers niet meer goed schuiven, moet je er nieuwe inzetten, de origininele remplunjers waren geen goede, maar de reparatiesetjes zijn wel goed, en wat hangt erachter de trekker bij het rijden over de weg? misschien moet de trekker wel veel ste hard remmen om de kar die erachter hangt tot stilstand te krijgen, en de remmen van een dx3 zijn niet echt super nee, maar met een schijfrem voor, remt die gewoon goed, en niet alle dxen hebben schijfremmen achter, je hebt ze ook met trommelremmen gehad
@RobDeutz104 hier een dx met trommelremmen, remt er zwart-wit, en blijft weleens plakken. Is dat hetZelfde plunjerprobleem?
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Ja dat denk ik wel. Snel en makkelijk te verhelpen. Remklauw eraf pakken en in oudehorne op de balie gooien. Is zo klaar.
+1
@MulderDeutz1 trommelremmen mulder. Ook op woensdag nog niet scherp, zwaar weekend gehad?😜
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Haha, niet scherp idd. Maar dat moet juist goed te doen zijn toch?
@MulderDeutz1 ja heb het spul al los, dacht ff zoeken op tf, word sowiso tourtje Oudehorne 😉
RobDeutz104
@ronald-deutz-fahr Zal wel eerder de voeringen zijn, heb met die plunjers niet echt ervaringen.
@RobDeutz104 plunjers zaten vast, voeringen waren erg hard geworden
Dus plunjers weer gangbaar laten maken en nieuwe voeringen, remt ondertussen weer als een nieuwe! Remolie gelijk even ververst, op maar de volgende 30 jaar. Nog paar kleinigheden en dan is de trekker weer helemaal 100% 💪🏻
RobDeutz104
@ronald-deutz-fahr Goed om te horen, is geen remolie he, maar remvloeistof
@RobDeutz104 hmm, nooit bij nagedacht of het olie of vloeistof was...
vond het wel erg dun voor olie indd. Heb het nog nagevraagd, dot4.
dexta59
wij hebben ook nog wel een agrostar 4.71 nog een mooie trekker

dit is jammer genoeg teverweg ander kwamen we wel kijken en bieden
fiat 666
rob deutz, zijn reparatiesetjes inox cilinders dan ?
hans ih
gekend probleem.nieuwe reparati set in en indien nodig cilindes vervangen.Let er op dat je de rand achter de digting zuiver af schuurd.En monteren met speciaal ATHE vet.zo ben je van de miserie af.
BEboer
Bij elke trekker slijten de remmen wel eens... veel problemen bij de fendt 500's heb ik al gehoord en zelf ondervonden 2x al bij 515 en 512... dus ga het niet enkel op 1 merk steken elk merk heeft +en- punten
KHD Deutz-Fahr
@robdeutz
DX 3 met trommel remmen :?, die hebben altijd schijf remmen gehad. Maar de DX 3 serie kwam ook veel later uit, dan de DXen in de hogere vermogens klasse.
JJ
Op mijn werk hebben we ook af en toe problemen met de remmen van de DX4.47 en altijd met die van de 6507c. De Agroton 106 remt goed geen problemen mee.
KHD Deutz-Fahr
@jj
Dat heet onderhoud, je weet wel slijt delen, remblokken, remschijven, remolie. Als je remolie niet op tijd ververst, en er zit nog een zooitje vocht, tja vindt je het gek dat die slechter gaat remmen :?.
KHD Deutz-Fahr
@robdeutz
als je remplunjers niet meer goed schuiven, moet je er nieuwe inzetten, de origininele remplunjers waren geen goede, maar de reparatiesetjes zijn wel goed, en wat hangt erachter de trekker bij het rijden over de weg?

Heb met agrostar gewerkt (6.31) met Taarup opraapwagen er achter, nooit geen rem problemen gehad. Thuis een agroprima 4.46, en die heeft de zelfde achterbrug als een agrostar 4. Met een 6 kuubs Kaweco toer ik heel wat daagjes achter mekaar naar land dat 7 kilometer verder op ligt, nooit problemen gehad met de remmen. En die remmen krijgen wel op goed op hun flikker. Na 4500 uur op de klok, en de remblokken zijn nog nooit vervangen. Remmen/Remblokken zijn pas nog gecontroleerd bij een service beurt 😃. @rob hebben jullie er dan veel problemen mee gehad?

Met de 06-serie remmen is het gewoon een kwestie van goed onderhoud, dan maar wat vaker. Onderhoud moet je niet op besparen.
weurding
@khd, deutz dx 3.10 had je ook met trommelremmen, heeft ook een andere brug en bak als de 3.30 en 3.50
KHD Deutz-Fahr
@weurding
Weet ik dat ook weer 😉, tegen jullie kennis kan ik niet op, maar de 3.10 is ook zeldzaam.
Valtra-Fordpower
KHD: "Nooit geen" = Altijd... 😉
Probeer altijd 1 van de 2 te gebruiken... 😛
GROENEDEERE
met onze dx6.05 ook vaak rem problemen gehad na een ritje met de mini kar of kippert door amsterdam kwam je aan op de werf met dampende en stinkenede remmen. terwijl de 6,61 daar maar weinig last van had. en de trons al helemaal niet. je moest gewoon zorgen dat je een fles water in de trekker had mocht ie erg heet worden en wat wil gaan smeulen bv gras en vuil resten wat er op de rem licht
KHD Deutz-Fahr
Sorry, macht der gewoonte, bedankt voor de tip 😉.
RobDeutz104
ik bedoelde ook de DX 3.10, maar ook de DX 4, en het kwam vaker voor dat de originele remplunjers gingen roesten, en vast gingen zitten, maar met de reparatiesetjes, dat zijn dus inoxplunjers, heb je er geen last meer van, en als je bijv met een zware kieper rijd, zonder remmen op de kieper, en je wilt alles met de trekker gaan remmen, dan worden ze wel erg heet, en de trommelremmen van de DX deden het ook wel goed, alleen als ze ouder werden, gingen ze steeds hakeriger remmen
sebas deutz150
de agrotron hebben toch ook geen super remmen ? maar de zf bakken in de 06 waren toch goed ? en bij onze 7207 kan je de remschoenen heel makkelijk vervangen
RobDeutz104
weet je welke agrotronnen sterke remmen hadden, de Mk1, die hadden servobekrachtigte remmen, als je dan hra trapte ging je met je hoofd door de voorruit heen, en op de nieuwe M410, komen brakeboosters
sebas deutz150
ja daar kan in mee komen nog een keer met een mk2 gereden je tikte de rem aan en je lag al bijna tegen de voorruit. maar wat zijn brakebooster en komen die ook op de M 625 bijvoorbeeld ?
RobDeutz104
als eerste op de M4 serie, en dan verder op de andere M trekkers
sebas deutz150
en wat is het ?
RobDeutz104
rembekrachtigers
sebas deutz150
ja maar wat is daar dan zo special aan dan ?
RobDeutz104
dat je meer remkracht hebt, en er komt een nieuwe linkerbinnenconsole aan
sebas deutz150
hele nieuwe ? ben benieuwd. hoe weet jij dat allemaal rob ?
RobDeutz104
een informant
sebas deutz150
weet je nog meer ?
RobDeutz104
hihi, ik vertel elke keer wat
jd user
Je moet nieuwe remschijven hebben.Een deel van je frictie is eraf gesleten.Nu remt jou trekker ijzer op ijzer.En dan trekken de remschijven krom.Doordat die krom zijn blijven ze vast tegen de remvoeringen.Hierdoor kunnen de remcilindertjes niet meer terug komen.Je trekker trekt......als het goed is nu erg zwaar om voorruit te komen.In dat geval is dit de oorzaak!

succes ermee!!!
KHD Deutz-Fahr
@robdeutz

Kan me voor stellen dat trekkers die redelijk vaak gebruikt worden, niet zo snel last hebben van corrosie aan de remcilinders, dan trekkers die veel stil staan. Of is dat onzin?

Als je toch bezig bent, weet je al of er een opvolger in ontwikkeling is voor de agroplus en de agrofarm? Als ze bij SDF een beetje gezond verstand hebben, komt de opvolger van de agrofarm op de markt, met een in Lauingen ontworpen en gebouwde cabine. Onlangs weer op een agrofarm gereden, zit constant tegen de dakrand aan te kijken. Deutz-Fahr heeft een groot marktaandeel in de veehouderij. De DX/agroprima en de agrofarm kun je echt niet met elkaar vergelijken.

Wat me onlangs opviel was een type plaatje op een splinternieuwe agrokid, daar stond op made in Lauingen. Dacht dat ze daar alleen zware trekkers bouwen?
RobDeutz104
dat heb ik laats ook gehoord, terwijl als je een nieuwe k koopt, er staat made in treviglio
KHD Deutz-Fahr
Agrotron K cabine komt wel uit Lauingen. Volgens SDF, krijgt Lauingen binnen enkele jaren een nieuw ontwikkeling centrum.
RobDeutz104
we zullen zien wat er allemaal verandert, nu wordt het allemaal in treviglio ontwikkelt
KHD Deutz-Fahr
Lijkt me sterk dat alles in Treviglio ontwikkeld word. Maar het hoofd ontwikkeling centrum is er wel gevestigd.
RobDeutz104
in treviglio, staan alle kleuren door elkaar heen, in de ontwikkelingsafdeling
KHD Deutz-Fahr
Heb je daar foto's van?
Ben ook nog op zoek naar foto's van de oude Deutz-Fahr fabriek in Keulen.
RobDeutz104
nee heb er geen foto's van, en erg jammer dat die fabriek er niet meer is, dat was tenmisnte nog een echte trekkerfabriek
sebas deutz150
hoelang is er gewerkt in keulen ? trouwens zijn er nog deutz museum in duitsland ?
faane
@sebas deutz150 is er geen Deutz museum in de nieuwe fabriek in Launingen, ik dacht het wel.
RobDeutz104
het was de bedoeling van de stad keulen uit, om zelf een museum te maken, maar wete niet of daar al wat van gekomen is, en heb geen foto's van die fabriek, maar in de film kan je er een hoop van zien
KHD Deutz-Fahr
in welke film?
RobDeutz104
Der grosse Deutz film, ik ben er verliefd op
KHD Deutz-Fahr
Bedankt Rob!
RobDeutz104
echt een mooie film, met veel oud filmmateriaal uit de fabriek vandaan
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!