Holder B 12 - Start niet wat kan ik hier aan doen?

Hallo ik ben samen met mijn vader bezig aan een opknap project bezig (Holder b12) maar wij krijgen hem niet gestart volgens mijn vader krijgt hij geen brandstof maar we hebben er al een nieuwe brandstof pomp op gezet en we hebben alles bij elkaar 3 dagen geprobeerd hem lopende te krijgen maar het lukt niet heeft iemand enige idee?
Jochem124

Reacties

Koiter
Al geprobeerd om de leidingen naar de verstuivers los te halen en de motor met de startmotor rond te draaien? Zo kun je in ieder geval checken of er diesel door de pomp komt
Jochem124
We hebben hem ontlucht terwijl we hem aan het starten waren en we kregen wel gewoon brandstof.
Wimsumar
Beste Jochem124:

Quote Reactie van @Jochem124:
kregen wel gewoon brandstof

Staat de nieuwe pomp wel op de juiste inspuittiming (op eind van de compressieslag)?
Hoe hoog is de compressie?
Wimsumar
Beste Jochum124:

Quote Reactie van @Jochem124:
terwijl we hem aan het starten waren en we kregen wel gewoon brandstof

Kwam er ook wit/grijze rook uit de uitlaat?

Ik vond wat documentatie:

Betriebsanleitung:

max-holder.com/uploads/tx_bfactordokumente/…

Onderdelenboek (tot mach. nr. 28000)

max-holder.com/uploads/tx_bfactordokumente/…

Onderdelenboek: (Vanaf mach. nr. 28001)

max-holder.com/uploads/tx_bfactordokumente/…
Jochem124
@Wimsumar er kwam geen rook uit de uitlaat
valmet6400power
@Jochem124

Geen witte rook in de uitlaat betekent ook geen diesel in de cilinders..
Jochem124
@valmet6400power heb jij wel verstand van tractors of wat als ie aan het starten is komt er geen rook uit tot die warm is dan komt er tijdens het starten wel rook maar de verstuiver is niet goed.
Jochem124
Zo........ da weet ik zo allemaal niet daar is mijn vader meer thuis in dan ik.
old man jose
Je kan proberen het lucht filter te verwijderen en met een hetelucht pistool de inlaat lucht te verwarmen. Zit er nergens een holle bout waar een gloeikaars in kan? Kijk in een van de onderdelen boeken:max-holder.com/uploads/tx_bfactordokumente/… onderdeel nr 191 daar staat de lonthouder.
Dit is een 2stroke engine die kun je gloeien middels deze Lonthouder.

suc6
+1
AG35
Een b12 hoort origineel een gloeispiraal te hebben, zit dan in plaats van de lonthouder.
Het inspuitmoment van deze pomp kan je niet veranderen.
Je kan wel de verkeerde pomp hebben, er zijn meerdere types gebruikt.
je ziet er zo geen verschil in, kan je alleen op het typeplaatje zien.
En bij elk type pomp, hoort een andere bedieningsnok, die zit in het reulateurhuis op de krukas.
Kwam er bij de oude pomp geen diesel dan?
Deze pompen gaan maar zelden kapot....
Is de verstuiver getest? Is dit de goede? ook meerdere types van mogelijk.
Is de de ventilator eraf? Kan je in het regulateurhuis kijken?
Je kan de pomp van buiten uit wisselen, maar je kan dan niet zien of het palletje van de pomp,
in het gaffeltje van de regulateur valt........
+1
Jochem124
@AG35
Quote:
Is de verstuiver getest
de verstuiver is inderdaad niet goed
Jochem124
Hij werkt weer we hebben de verstuiver met azijn schoon gemaakt en hij doet et weer na 4 jaar stil gestaan te hebben even gegloeid en hij starten meteen;)
Wimsumar
Beste Jochem124:

Quote Reactie van @Jochem124:
de verstuiver met azijn schoon gemaakt

Fantastische oplossing. Beetje zuur dat niemand op dat idee kwam.
(Ofwel: ik geloof niet in deze reinigingsmethode, maar desondanks, gefeliciteerd dat de Holder weer loops is).
Jochem124
@Wimsumar
Quote:
ik geloof niet in deze reinigingsmethode

wat bedoel je hier mee?
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden brandstofpomp , startproblemen , pomp , start niet en brandstof geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!