Fendt 412 -

ik wil binnekort met onze nieuwe 412 trekkertrek rijden maar hoe kande da beste doen? cruisecontrol? hoe stelde die computer in? haalt wel niet veel uit denk ik maar voor de leut.
kiske

Reacties

Loonwerker_Erwin
grenslast op 30 procent, veldgroep, en cruisecontrol op 15 km/u
kiske
15 km is nogal wa eej. vloeistofkoppeling ok uit denk die functie eej
mzzl145
pookje constant naar rechts duwen. op de cruise control is hij het sterkste.
mickheijboer
Veld groep zetten. Dan cruiscontrol op 20km zetten of harder en grenslast op 14% en schuifje op de pook op 3. Zo starte dan bij de 40 meter het schuifje naar de 2 terug zetten en zodra hij in de grenslastregeling hang dan spelen met de grenslast regeling door hem naar de 30% tedraaien en weer wat terug naar de 14 %zodat de trekker beetje speel voor de sleepwagen en geen grip verliest als hij tehoog in toer kom. Onder de 14% dan zal je trekker eerder slip kunnen gaan krijgen
mickheijboer
De snelheid moet je hoog zetten enkel en alleen om hem in de grenslast tekrijgen die snelheid zal je ook nooit halen . Door met de grenslast tespelen laat je de trekker harderen zachter laat rijden waardoor de grip op je banden hoog blijf en je de trekker pk,s beste benut
Fendt308
@mzzl145. Wat heeft het volgens jou van nut om de pook constant naar rechts te drukken?
kaampsje
Idd. 1x is genoeg 😛
fendt936
Toch is het volgens mij beter om de tempomaat/cruisecontrol niet te hoog te zetten.
Heb namelijk meegedaan met onze 711 en de eerste trek had ik de cc op 25 gezet en toen wilde die daar alleen maar naartoe en kwam hij maar tot 11 km/h. De tweede trek had ik de cc op 12 gezet, en toen kwam hij ook aan de 12 terwijl de sleepwagen zwaarder stond. Dus ik had nog een hogere snelheid kunnen bereiken al had ik mijn cc hoger gezet.
hendrikopstaele
het beste wat je kunt doen is het volgende: je gaat voor de sleepwagen staan, zet je 4wd aan en je differtieel, alletwee vast niet auto. je zet de grenslast op het maximum. joystick op 4. je stelt tempomat in op 15km/u. je vertrekt volgas na een paar seconden duw je de joystick naar rechts op tempomat. Het volgende wat de trekker zal doen is afkomen in toeren, je laat hem zaken tot -1600toeren, dan draai je de grenslast naar beneden tot hij weer een beetje op toeren komt ( niet te veel max 1900toeren),en dan draai je de grenslast terug omhoog, en dit herhaal je telkens. als je ziet dat je bijvoorbeeld door een behoorlijke bak moet waar anderen zich vast rijden, probeer er dan een beetje schuin door te gaan en heel laag in toeren 1500 ongeveer zo gaat ie zker niet graven. Op deze manier kom je al een heel eind weg, rij niet op tms maar ga gewoon zelf op het gaspedaal staan en doe hem zoveel mogelijk dood. Hetgeen wat een trekker met powershift doet kan je met een vario oneindig herhalen... dat is wat ik doe. Waarom de vloeistofkoppeling uit? en hoe doe je dat in godsnaam en wat is het nut daarvan?
mickheijboer
Ik heb zo gereden met mijn 818 en 412 en deed het er altijd goed op. Had ook verschil in snelheid maar kwam vaak ook door dat de baan in de loop van de dag ging verandere van kwaliteit
Fendt-Niels
@mick, als je op F4 drukt kon je volgens mij rechtsboven de vloeistofkoppelingfunctie uitzetten en sja wat is de functie :?
mickheijboer
Ja is mogelijk bij FENDT maar ik doe dat nooit zie er ook niet nut van ik ben juist voor vloeistof koppeling aan.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!