International 844 - Hefinrichting revisie en aanpassing
Ik ben net in het bezit gekomen van een International 844-S 4WD (mijn eerste tractor) die de nodige aandacht kan gebruiken. Ik wil beginnen bij de hefinichting welke behoorlijk voor de kiezen heeft gehad. Er is weinig meer meetbaar qua as- en gatafmetingen.De lagers in de hefarmen zijn volledig doorgesleten, de pennen met schotels kats versleten en de 'levelingbox' links is vastgelast. De ogen in de heflatten zijn uitgelubberd en de latten zelf meermalen gelast.
Draaipunten aan het differentieel zijn lichtelijk ingesleten.
In de werkstatthandbücher mis ik info over de hef. Zijn er orginele maten en toleranties voor draaipunten en afstanden ergens beschikbaar?
Dan kan ik zaken renoveren zodat ze uitwisselbaar blijven met originele onderdelen.
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden hef geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Ik weet niet wat de kosten voor nieuw zijn dus ook niet wat je er gebruikt voor zou mogen geven.
Ik weet wel dat als je aan de trekstangen gaat lassen je wel verstand moet hebben van goed lassen.
Veel succes en hou ons op de hoogte.
Dat is met name bij hefinrichtingen behoorlijk "natte vingerwerk". Ieder fabrikant maakt dit naar eigen inzicht (zelfs series van 1 merk kunnen wat dit betreft enorm verschillen). Het houdt in dat vaak werktuigen en machines maar slecht uitwisselbaar zijn tussen verschillende merken (series) trekkers.
Ik vrees overigens dat jouw revisieproject financieel gigantisch uit de hand gaat lopen door al bij de hefinrichting kostbare onderdelen op 40 mm, of 1 9/16" passend te willen maken. Zorg eerst dat het motorisch en aandrijfgedeelte "weer een beetje gangbaar is". De hefinrichting is met tweede hands onderdelen weer goed functioneel te krijgen.
Nu even een paar gaatjes van 30mm erbij prikken en afwerken in RAL 3002.