Fendt 309 LSA - Waarop te letten bij aankoop
Ik weet een fendt 309 lsa te koop met 5500 uren (wordt toch gezegd) bouwjaar 1987.Nu heeft deze bandenmaat 12,4 r 28 voorop en 16,9 r 38 acteraan, deze banden zien er nog vrij nieuw uit.. kan dit kloppen ( voorloop ) want als ik bij trekkerdata kijk zie ik dat er achteraan r 34 zou op liggen en vooraan r 24?
Waarop moet je letten of kun je aanzien hoeveel uren deze trekker werkelijk heeft? Het verschil tussen 5500 en 15500 bv aan de slijtage van de pedalen (vooral koppeling en rem) ? Maar waaran nog?
En wat zijn zwakke punten van deze serie traktoren ? ( + aandachtspunten als ik dar dan ben om te kijken)
Ps het is eentje zonder elektronische hef of 4x4 of wt dan ook een mechanishe trekker.
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
15500 geloof ik eerder.
kijk naar de staat van de koppeling zijn de ribbel tandjes er veel af dan is 15000 eerder waarschijnlijk
als je de trekker start probeer dan de versnellingen heel voorzichtig en met beleid in de versnelling te drukken ZONDER daarbij de koppeling in te trappen. gaat de trekker iets aanstalten maken om te gaan rijden dan is de synchromesh van die versnelling oke
kraakt het dan is de synchro niet zo heel goed meer. kan de trekker nog steeds oud om worden maar is dus niet 100 % meer
beur de hefarmen eens op met de hand is dit strak is 5500 waarschijnlijk zit er veel speling op dan 15000 uur
kijk bij de kogels van de kleine hefarmen (die uit het hefblok komen) zijn die nog goed en spelingsvrij?
evenals de kogels waarmee de lange onderste hefarmen mee aan de trekker zitten kunnen de kogels heen en weer in de hefarm?
En oja hoe kun je de 4x4 werkng testen met een lege trekker?
En welke papieren moeten er juist bij zijn?
Hierbij enkele foto's van mijn werkzaamheden!
mvg
Fons@kluiszicht
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)