Massey Ferguson 65 - aankoop Mf 65 Mk1

hallo. vandaag kreeg ik een 65 MK1 te zien die te koop is. Nu vraag ik me af waar op ik moet letten( bv. problemen die mss vaak voorkomen) bij deze trekker voor ik hem koop.
Alvast bedankt
reindert-theunynck

Reacties

Pauls
Motoren durven al eens aardig zweten. (hebben ook maar een 50 pk, en nog geen 60 zoals de opvolger MK2). Deze waren nog niet standaard met differentieel, is wel leuk dat het erop zit, moest het een keertje zijn dat een wiel doorslipt. Ze hebben ook dubbele koppelingsplaat en meestal een rijafhankelijke aftakas. Wat ook aardig is dat hier meestal een oliebad luchtfilter opstond, dus geen droge luchtfilter. Hier moet altijd olie instaan, en moet ook tijdig vervangen worden, dus de onderkant van de luchtfilter keertje losmaken en kijken geeft een goede indicatie hoe men de trekker onderhouden heeft. Je vind deze oliebad luchtfilter achter de voorgrille en heeft een diameter van ongeveer 20 cm. Let wel op bij demontage dat de filterelementen, 2 of 3 dacht ik, terug goed op zijn plaats zitten.
Gezien de leeftijd kan het altijd zijn dat er heel wat dichtingen lek kunnen zijn, maar dit geld voor alle oudere machines. Is ie helemaal met de hogedrukreiniger proper gemaakt voor de verkoop, dan is de kans reëel dat ie ergens probleem heeft wat men wil verdoezelen, of de vorige eigenaar was heel bezorgd om zijn trekker.
Op www.annatefka.com heb je al wat info staan over dit type. wie weet kom je daar nog meer te weten over wat er standaard op staat en wat toen een extra was.
Veel suc6
Fendt926Driver
Heb er zelf nooit mee gereden. Maar hoorde wel dat de buurman die er vroeger 1 had soms ging staan om te sturen zo zwaar ging die rond
+1
basia
Ik zou wel een boek over deze trekkers kunnen schrijven ; vanaf mij 16 e hadden we er een op onze boerderij .
Maar om het kort te houden ; ze sturen idd zwaar ; ook omdat de overbrenging erg direct is , maar als je niet beter weet en alles goed smeert (fusees enz ) is er wel mee te leven .
Verder vond ik ze geen vlotte starters ; ze hebben nog geen directe inspuiting .
ook zit er bij bepaalde toerentallen een erge trilling in de motor , omdat er geen balanceurs in de motor zitten .
Let ook op de brandstoftank , dat ie niet lekt (slijt soms door op steunen op de motor )
Verder vrij simpele techniek ; hefpomp echter zit onder in de transmissie en is enig werk om te vervangen ; let ook op de remmen ; keerringen kunnen lekken waardoor olie op de frictie platen en dus geen remwerking .
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!