New Holland TM 155 - Tm155 kopen
Hallo ik ben van plan een Tm155 te kopen heeft iemand ervaring met een tm155 zijn ziektes of wat er vaak moet gekeken worden mvgDe beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Bij ons rijden er nog een aantal klanten met een tm155 waarvan er zelfs een al meer als 15000 uur heeft gelopen.
Er zijn wel een aantal dingen die wel eens kapot gaan maar dit kan je vaak niet zien bij aankoop. Dynamo gaat wel eens stuk, bedrading van de viacofan schuurt wel eens door waardoor er zekeringen kapot gaan of zelfs stoppen met rijden. Drukzenders van de koppelingen willen wel eens gaan lekken. En verder bij hogere urenstanden wel eens de demperplaat en de remmen. dit is in principe normale slijtage maar wel een ding om te informeren of deze al eens vervangen zijn.
3x revisie van versnellingsbak in 6500 uur, koste niet zo veel maar je staat wel stil;
altijd lekkages ergens aan de trekker;
hydroliekpomp bij 250 uur vervangen (garantie);
voorspatborden bleven afbreken;
motor kon nog geen worst van tafel trekken ook niet nadat hij door diverse specialisten in TT wereld was afgesteld;
cabine vering 4x schokbrekers moeten vervangen.
lagere topsnelheid als de TM115 die we ook hadden.
nu kun je gaan zeggen ruwe donders die chauffeurs of slecht onderhoud maar dit is echt niet het geval, ik denk zelf dat we een maandag ochtend trekker hadden...
Schokbrekers cabinevering kapot waardoor de cabine wel erg dicht bij de banden kwam. Voorasvering niet werken, geen idee wat het was maar het maken zat bij de koop in en dat viel de dealer niet mee. Vrij lawaaiige cabine. Bediening van de hydrauliekventielen was niet fijn, vooral de kruishendel en die zat ook veel te ver naar voren. Gelukkig 4 ventielen dus als er weer eens 1 kapot was hoefde ik me niet te haasten. Frontaftakas (zuidberg) hield er regelmatig mee op. Uit en aan en hij ging weer. Lekken, tja, als je dat niet wilt moet je geen TM kopen. Het heeft ook geen drol zin om het te maken want als je achteraan klaar bent begint ie vooraan weer te lekken.
Op het laatst is de stomp uit de vooras afgebroken en toen mocht ie niet meer terugkomen.
Maar wel dus gruwelijk sterk. Gewoon rangecommand en die schakelde fijner dan de puma 145 RC die 'm verving.
Rijdt nu alweer jaren steeds meer de T6 en T7 serie die het overigens toch aanmerkelijk beter doen.