Massey Ferguson 133 - Extra hydrauliekpomp aan distributie
HalloIk heb een mf 133 nou heb ik er al externe hydrauliek op maar ik moet de hef en hydrauliek te gelijk gebruiken nou zag ik dat je aan de distributie een pomp op kan bouwen er zit in ieder geval een klepje die je er af kan schroeven nou vroeg ik mij af is dat wat om daar een pomp op te bouwen
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden hydrauliekpomp geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Met een v snaar van af de krukaspoulie naar de pomp ?
(klik om te vergroten)
Ja ik kan het zien het is dat aftakasje dat door de vooras gaat en daar achter zit de pomp dan heb je zelf een gat in de vooras gemaakt ?
Ik zie dat je dus ook nog een stuurbekrachtings pomp als ik dat evt ooit nog zou willen kan mijn mf 133 dat dan trekken of kost dat te veel pk
Stuurbekrachtiging vraagt niet veel extra kracht van de motor, maar als je begint met externe cilinders hierop aan te sluiten, en een hoogdebiet pomp veel druk wil laten leveren zal het wel wat pk's vragen.
Aftakas aan de poulie is een schijf waar een aftakas stompje (ingekort) opgelast is, afgedraaid tot de juiste diameter, en dan de 4 boutgaten erin geboord. heel wat beunwerk natuurlijk maar al vele jaren plezier aan gehad.
Wat voor pomp heb je gebruikt
en hvl liter per min levert die pomp
En zou je mij de zelfde pomp adviseren of een andere
debiet (lpm) * druk (bar) / 600 = vermogen in KW dus voor mijn pompje is dat ongeveer 15 lpm * 100 bar / 600 = 2.5 KW (= 3.4 pk) als je volle druk en debiet vraagt via bedieningsblok natuurlijk. Reken nog wat verliezen bij en je moet al snel 8 a 10pk hebben om uiteindelijk bij 200 bar te leveren aan 15 lpm. Als je geen bediening doet gaat de olie ook geen druk opbouwen en is het benodigde vermogen bijna niets.
Of een andere optie is op de aftakas een pompje monteren (met toerentalverhoger 1:3 a 1:5) ...
Ik reik maar ideëen aan, wat het allemaal kost durf ik niet zeggen, maar je hebt zelf het beste idee wat voor jou goed van toepassing kan zijn.
Nog wat opgezocht op annatefka.nl/mf_ond_boek/trekkers/… , op blad 50 kan je zien dat de frontbok van de 133 geen extra asholte heeft om zo'n asje door te steken tot vooraan de front trekhaak, dus die optie valt af voor jou.
Waar ik nu ook al voor waarschuw, moest je het hefdeksel eraf nemen, moet je eerst het "rolletje " demonteren vooraleer het deksel te heffen. Dit zit aan de rechterzijde achter het plaatje met de oliepeil erin.
De oplossing met de ingebouwde pomp is wel de mooiste maar volgens mij ook de duurste.