Fendt 500 Serie - DIEPTE REGELING
IEMAND VERSTAND VAN DIEPTE REGELING VAN 512C BEN VORIGE WEEK AAN PLOEGEN GEWEEST MAAR NU GAAT DE HEF STEETS OM HOOG ENE KEER GAAT HIJ HEEL DIEP IN GROND EN ANDERE KEER GAAD HIJ NIET IN DE GRONDDe beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
ouwe pisnicht? je blijft ouder dan mij hoor
Kijk, "diepteregeling" is een onjuiste benaming. Het is "trekkrachtregeling"(of weerstandregeling).
De hef wordt ingesteld op een bepaalde trekkracht (weerstand) geleverd aan de hefarmen. Bij erg losse grond is de te overwinnen trekkracht relatief laag en laat de hefinrichting de ploeg dieper ploegen. In (erg) vaste grond neemt de trekkracht (weerstand) relatief toe met als gevolg dat de trekker de hefinrichting omhoog doet waardoor de ploeg ondieper gaat.
en als aanvulling, als je de knop naar maximaal diepteregeling hebt staan, kan het kloppen dat de ploeg niet meer mooi wil lopen, dan is die gevoelig voor het minste. gewoon ongeveer halverwege is meestal het ''beste''. positieregeling staat er eingelijk helemaal los van. als hef daar op staat blijft die altijd op ingestelde diepte staan
Op de trekkrachtregeling krijg je nooit een constante werkdiepte!
De reden waarom de ploeg geen diepte houd is simpel : het is 1) te droog en 2) uw tipkouters zijn waarschijnlijk versleten
Tipkouters? Bedoel je niet de schaarpunten.
raadpleeg de gebruikershandleiding. daar staat het zeker in.
je bedoelt de kick down
-De hitch trekhaak
-Of om de ploeg extra de grond in te krijgen als je in een harde laag komt.
Da's juist fout. Voor positie helemaal op kunstmeststrooier en voor ploegwerk moet je er ongeveer middenin gaan zitten, puur op gevoel. Zeker niet direct helemaal naar "trekkrachtregeling" draaien.....