Peilingen: Minister Carola Schouten (CU) daalt in Minister-ranking door gestuntel tijdens stikstofcrisis
Originele beschrijvingDe stikstofcrisis laat sporen na in de peilingen van Maurice de Hond (Peil.nl) en dan met name voor minister Carola Schouten. Uit een rondvraag onder het kiezerspanel van…
Peilingen: Minister Carola Schouten (CU) daalt in Minister-ranking door gestuntel tijdens stikstofcrisis (dagelijksestandaard.nl)
De stikstofcrisis laat sporen na in de peilingen van Maurice de Hond (Peil.nl) en dan met name voor minister Carola Schouten. Uit een rondvraag onder het kiezerspanel van… |
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Dus dat gestuntel kon nog wel eens een bedoelde gestuntel zijn, we zullen zien
Amsterdam - Nergens is het oplossen van de stikstofcrisis zo ingewikkeld als aan de Hollandse kust. Juist in dit gebied bestaat woningnood, loopt de bereikbaarheid vast en is er behoefte aan groei bij bedrijven. Maar snelle opties om stikstof te verminderen zijn er niet. Het kabinet-Rutte III staat nog altijd met lege handen en worstelt met het vinden van een oplossing om deze regio van het slot te halen.
Waarom is de stikstofcrisis aan de kust zo lastig op te lossen?
„De hoeveelheid stikstof die nu neerdaalt in de duinen, is twee keer zoveel als mag wanneer we volledig aan de Europese richtlijn willen voldoen. Dat is heel veel. Als we in de hele stad de strengste milieuzone invoeren voor auto’s dan is het een honderdste van de halvering die nodig is. Het probleem is dat Den Haag importeur van stikstof is. Twee derde van de stikstofneerslag komt van de landbouw (daar wil het kabinet niet keihard ingrijpen, red.) en uit het buitenland. Maar er zijn hier geen boeren, we rijden al overal honderd en de wind komt meestal uit het westen. Al zouden we de snelheid nog verder willen verlagen, dan waait het voordeel naar het oosten toe. We kunnen hier dus niets met eigen maatregelen. Het moet nationaal worden geregeld.”
En toch de boeren de schuld willen geven......
Tevens is het onzin dat het project op voormalig vliegkamp Valkenburg (5.000 woningen) hierdoor niet kan bouwen, het is Rijksvastgoed (de STAAT dus) die hier vertraagd en bewust niet de juiste beslissingen neemt.
Ook hebben ze het advies van STAF niet bekeken waarin wordt beschreven wat er fout zit in de noodwet :stichtingagrifacts.nl/wp-content/uploads/…
Dit zelfde geld voor de nb-wet (Wnb) die de oorzaak is van de gehele stikstof crisis.
De basis van de EU richtlijn is: waar het slecht gaat met de natuur maatregelen nemen, dus pas maatregelen ALS het slecht gaat.
De Wnb zegt altijd maatregelen ook zonder (bewijs) slechte natuur.
Bij Noordzeekust is het bijvoorbeeld slecht met het plantje H2120 (Witte Duinen) synbiosys.alterra.nl/natura2000/…
Even doorklikken: Gedetailleerde informatie > Randvoorwaarden en storingsgevoeligheid
Invloed van stikstof is nagenoeg uit te sluiten vanwege de wind !
Een bodemmonster zou hier per direct uitsluitsel geven, GBV ook.
Er zijn dan ook tal van andere zaken waarvoor dit plantje gevoelig is
Mechanische effecten bijvoorbeeld ?????
"„Mensen die gaan wandelen door de duinen zien de vergrassing, afname van biodiversiteit en dat het nodig is om allerlei grazend vee in te zetten om de natuur overeind te houden. Daar kan nog een schepje bovenop door bijvoorbeeld struiken weg te halen en door te zorgen dat we meer stuifduinen krijgen. Maar het lost niet alles op.”
Hoeveel doms kun je in één stukje zetten !