Ford 5640 - Komt niet op gang bij koude versnellingsbak
Onlangs een Ford 5640 gekocht maar nu merk ik wanneer ik met een koude trekker wegrijdt hij maar moeilijk op gang komt in de hoogste versnellingHet lijkt alsof de olie te dik is in de versnellingsbak of achterbrug en daardoor zwaar loopt.
als alles wat warm wordt gaat het een stuk beter.
Wat voor olie moet er in de achterbrug en versnellingsbak?
Zou het vervangen van filters op de achterbrug ook nog wat uitmaken?
Het is een SLE met 4wd.
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden olie en versnellingsbak geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Er zit op de SLE een CCLS pomp voor hydrauliek en hef, ook geeft deze de olie voor het powershift-schakelen. Voor het sturen zit er een aparte pomp op, dit is een pomp met vaste opbrengst.
Er hoort olie in die voldoet aan de NH 410 B spcificatie van NewHolland. Dat is een UTTO, dat betekend universele tractor transmissie olie, en in dit geval is de viscositeit ISO 32/46, API GL 4.
Inhoud 61 liter.
Het traag op gang komen zal volgens mij niet meteen met de filters te maken hebben. Eerder denk ik aan de remschijven in oliebad, die zullen door dikkere olie meer afgeremd worden dan door dunnere (warme) olie.
Mijn advies is om bij een oliewissel gewoon de voorgeschreven olie er in te doen, kun je bij veel landbouw mechanisatie bedrijven kopen.
Binnenkort maar eens nieuwe olie in de transmissie!