Ford 5095 - Hefinrichting
Beste tf-ersik had een tijdje terug ook een topic geplaatst maar daar was niet veel uit gekomen, dus mijn vraag luid, de hefinrichting van mn ford komt niet om hoog wat kan dit wezen?, het hef deksel ligt eraf dus heb ik met de compressor lucht in de olietoevoer van de hef gespoten om te kijken of er druk in de cilinder komt, maar wat blijkt nou, hij blijft de aanvoer lucht (olie) gewoon bij zn retour eruit gooien, hoe je de hef hendel ook zet, nu de zwarte knop van de hef is uitgetrokken dus dat zit goed, ook olie genoeg, filters zijn schoon gemaakt, rubbers/keringen zijn vervangen, maar er zit dus waarschijnlijk iets in dat regelblok niet goed?? Verder weet ik dat de trekker heeel lang heeft stil gestaan! oliepomp is goed want hij kan gewoon een kipper zand laten kippen op zn ventielen Ik hoor uw mening graag!
Met vriendelijke groet,
Tf-er deutz-5006
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Dan gaat er geen olie naar de hefinrichting. De knop staat dan op de stand voor ''uitwendig gebruik" (kieper o.i.d.) van de olie.
maar ingedrukt doe hij het ook niet
Bij jouw 5095 maakt de stand van de knop kennelijk niets uit. Wordt de olie vanaf de oliepomp dan alleen naar de ventielen geleid?
D.w.z., is de drukleiding alleen op de (opgebouwde) hydrauliekventielen aangesloten waardoor de hef altijd buiten werking is?
P.S.: Misschien is het hendeltje er af en zie je alleen het vierkante asje waar het hendeltje op zou moeten zitten.
Sorry, ik weet het niet, andere T.F.-ers moeten maar suggesties aanvullen