International 845 XL - Extreme trilling in de cabine
Hallo,De international 845XL trilt hevig als je het gas vol intrapt. Bij stationeer toerental is het bijna niet aanwezig maar bij meer toeren wordt het trillen ook meer.
Heb het motorblok intussen er tussen weg gehaald en het Carter eronder weg gehaald. Koppeling is niks aan te zien en verder geen speling op. Balansassen onderin de motor verder ook geen speling of iets vreemds aan te zien. Zit alleen iets speling op het tussen tandwiel van de aandrijving van de olie pomp. Deze speling is wel zo klein dat dat het trillen niet kan veroorzaken.
Zijn er nog andere punten wat er mis kan wezen en heeft iemand misschien de timing van de balansassen?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden schudden geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Heb je de balans gewichten wel weer op tijd gezet.?
Balansassen hoor je eerder een soort kloppend of tikkend geluid in de motor in plaatst van een extreme trilling in de cabine lijkt me, dus dat was je waarschijnlijk al eerder opgevallen dan denk ik. Is het niet iets met de hydrauliek? Te weinig olie, of keerring lek van de pomp. Kun je ook tikkende en zingende leidingen van krijgen.
Niet lullig bedoeld hoor, maar het is toch wel met stilstaande trekker he?
die kan daar weg komen .
hoe hoger het toerental hoe erger het word .
Ok opgelost dus de bouten op voorgeschreven moment vastgezet