Ford 7610 - achterbrug en versnellingsbak olie
is de achterbrug en versnellings bak olie een systeem of los van elkaar ?De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Bijvoorbeeld:
kroon-oil.com/nl/producten/…
Je kunt er gewoon een drum van 60 liter opgooien.
Heb je meteen een paar liter extra voor bv een grotere kipper.
Het wordt dan toch ook voor de hydrauliek gebruikt,is dan Tractor Fluit "Utto" niet beter te gebruiken ?
Is volgens mij ook goedkoper betaalde vorige week 2,55 per liter voor inderdaad 60 liter.
Klopt inderdaad.
Ik gebruik altijd Shell Donax TD in de 10W30 variant en dat is dus ook een "UTTO" olie.
2,55 per liter is zeker een zeer scherpe prijs!
zit de achter brug en de versnellings bak gewoon koud tegen mekaar aan geboud? want ik heb namelelijk het idee dat onze 5110 daar tussen door lekt
Volgens mij wel ja.
Heb er trouwens nog nooit eentje zien lekken daar, maar niks is onmogelijk.
Komt niet via het hefdeksel naar beneden lopen of zo?
Daar willen ze namelijk nog wel eens het nodige gaan zweten in de loop der jaren.
Maar de bak en de achterbrug zit een pakking tussen verder niets! Gewoon koud op elkaar!
Is bij die Gen. ll en lll trekkers vaak wat lastiger te ontdekken waar het precies vandaan komt omdat je die brandstoftanks ervoor hebt zitten.
Dat klopt! Je kun het makkelijkste even de vloermat eruit halen en de half ronde plaat net voor de stoel demonteren. Vanaf daar heb je redelijk goed zicht! En vanaf de achterbrug tussen de ventielen door kun je er misschien ook iets van maken. Maarja een kleine lekkage iets zweten/druppen is altijd lastig om op te sporen!
En of die lekken kunnen, met bakken te gelijk
is de cabine nog makelijk te verwijderen of te lichten?
Haha tjah dan gaat het hard met de olie! De klep met de kogel en de veer! Maar wat vreemd dat ie helemaal kapot gescheurd is!!!
Wat voor serie? Bij een 2 en 3 serie ben je nog wel eventjes zoet! een 1 serie is weer makkelijker!
Vond het ook een apart iets, de nieuwe persleiding houd zich nog goed. Toen het gebeurde werd er geen olie gevraagd.
Wel vreemd! Maar de lekkage was wel snel op te sporen
Sowieso een Gen.ll Robert.
De 5110 was er niet in de Gen.l.
Ik heb nog nooit een cabine hoeven demonteren, dus geen flauw idee of dat makkelijk gaat of niet.
'T begint weer een beetje terug te komen, voersnijder was in onderhoud, trekker wilde ik starten en toen olie :? Direct uit, rondje kijken en :? nog maar een keer starten, gonsde er weer uit. Na goed zoeken de stoel maar eruit gehaald
Dat klopt helemaal! Ik was even in de war met een 5610!
Maar net als jij, ik heb van een 10 serie nog nooit een cabine eraf gehaald! Wel eens van een TM die een beetje buikpijn had. Maar met de brandstof tanken eraf en je hebt rondom een zee van ruimte
ik wil de cabine nog aan paken ronde de raamen en zo. dus dan leek me wel makelijk dat de cabine er af was kun je er mooi rond om bij
Als ik het zo hoor zou ik de keukentrap maar eens van moeders lenen en daar op gaan staan.
Waarschijnlijk bespaar je jezelf daarmee een hoop ellende en ergernis.
ramen zijn die er nog makelijk uit tehalen?
Nog nooit gedaan op de zij en achterruit na.
Kon nog wel eens niet zo heel makkelijk gaan aangezien er geen losse pezen in zitten.
Je zult er dus van binnen uit druk op moeten zetten en proberen er met een schroevedraaier een sterk touwtje of nylon koord achter te wurmen.
Vervolgens probeer je dan bij het begin, waar de naad tussen het rubber zit een begin te maken met een schroevedraaier en dan al druk uitofenend op het raam het koord eruit trekken zodat de rand van het rubber over de rand van de deur of voorruit gaat. Ik denk nog dat dit alleen gaat als je met 2 man bent. Eentje die de voeten tegen de ruit zet en de ander die het koord er doorheen trekt.
Dit zal waarschijnlijk niet geheel zonder gepriegel en vloekpartijen gaan, maar het is te doen.
Voordat je ze op soortgelijke wijze weer terugplaatst wel even de rubbers inspuiten met siliconenspray zodat ze makkelijker over de randen glijden en beschadigen van je nieuwe verf tegen te gaan.
Misschien dat iemand anders een betere methode weet?
Hoe dan ook, veel succes!
Veel succes!
Volgens mij niet Robert.
Allemaal S en U profielen zonder pezen.
Trouwens bij de rubbers van de achterruit en de zijruiten uitkijken met lostrekken.
Anders trek je de rubbers kapot.
Die zitten namelijk vast met van die plastic klikdingen.
Hierbij dus even een niet te grote schroevedraaier gebruiken en voorzichtig die dingen loswippen. Die rubbers trek je echt zo kapot dus geduld en voorzichtigheid is geboden.
Betere methode? Laten doen
Dan is de sport eraf Sjoerd, en als het jezelf wel lukt des te groter de voldoening dat je het toch klaar hebt gespeeld.
Dat is ook de reden dat ik zoveel mogelijk alles zelf doe, ook al weet ik dat er anderen zijn die het sneller en beter kunnen.
Als het me dan wel gelukt is heb ik en weer wat geleerd, en kan ik mezelf weer een schouderklopje geven(een ander doet het toch niet).
Bovendien ben ik nieuwsgierig en eigenwijs, dus wil ik alles zelf uitzoeken en wordt altijd door schade en schande stukken wijzer.
dat valt me tegen, had gehoopt dat dat makelijker zou gaan,.
ik zal er toch een keer wat mee aan moeten, de cabine gaat morgen een gedeelte omhoog waar door de achterbrug er achter heen kan.
Klopt helemaal het zijn U en S rubbers. Heb net nog even gekeken!
Het spijt me dat ik je niet vrolijker kan maken maar het heeft ook weinig zin de zaken mooier voor te spiegelen als ze zijn, en toch zul je erbij moeten aangezien de roest altijd tot ver onder de rubbers zit.
Het zijn bij Super Cabs altijd dezelfde plekken bij de deuren en de kleine ruitjes aan de voorkant van de cabine die het te pakken hebben, en op de rand van de spatborden bij de zijruiten.
Kan het ook niet anders maken dan het is helaas.
Bram, wat is de staat van de rubbers? Optie is nog om de rubbers open te snijden, en de ruiten er zo uit te pakken. Over het algemeen zijn de rubbers goedkoper als de ruiten, en als je er nieuwe in zet, dan ben je er weer voor 25 jaar van af. Rubber verweerd namelijk ook met de tijd.
jij wil dus mijn ford 4610 wel maken???