Deutz D3005 - Keerringen vervangen en hef kracht problemen, druk van de pomp is goed 170 Bar
Hallo allemaal,Ik wil de keeringen vervangen van de hef ( bij de hefarmen ) want hij lekt daar, iemand die weet of de keeringen met nummer 557010CCP001 past?
De persleiding van de hydrauliek van mijn Deutz maakt veel lawaai de laatste tijd. Deze geluiden worden onder belasting nog luider. Deze geluiden beginnen ook bij het rijden iets in de hef hangen en verdwijnen zodra ik een minimale verandering aan de segmentboog aanbreng (een beetje omhoog of omlaag - maar dan begint het snel weer te trillen en herrie te maken). Waar zou dat aan kunnen liggen?
Hij kan nog steeds een kleine cultivator optillen, maar dan gebeurt hetzelfde als hierboven beschreven.
Het lekte ook eerst op de hefarm. Dit heb ik nu opgelost.
Ik zag dat de hydraulica lucht aanzuigde. Nadat ik de pompflens heb vervangen is het al minder. (er zat een barst in)
Ik denk dat dit de eerste pomp is die is geïnstalleerd.
Ik geloof dat de tractor 18.000 uur heeft. Te zien aan het koppelingspedaal.
Gisteren probeerde ik een pallet potgrond op te tillen. (500kg)
Maar dan maakt hij veel lawaai. En alleen de hydraulische drukleiding begint hevig te trillen. Hij kan het niet meer optillen
Druk op gemeten van de pomp.
Koud: 170 Bar
Warm: 165 Bar
Dus de pomp is hst niet volgensmij.
Alles is welkom
Bedankt !!
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden olie , deutz , hydrauliek , hef , keering , spelling , kransend en trillen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Ik denk dat de hef van de 40 het zelfde is als de 3005, maar dat weet ik niet zeker vandaar dat ik deze pagina doorstuur
1 voor 1 loshalen is het advies. Dan ben je ook vlug bij de keerring, en deze zijn dan vlug besteld.
Nu heb ik een exploded view gevonden en daar zie ik een bout met een moer ( Zie Foto )
Hoe zit dit verder in elkaar als ik de hefarmen 1 voor 1 wil losmaken?
Zit de bout met aan de 2 zijkanten schroefdraad, is dit een losse bout die je zo uit kunt halen?
(klik om te vergroten)
Ik heb deze reparatie van de keerringen bij mijn deutz inmiddels 2x uitgevoerd.
Het bleek dat de bronzen bussen (nr. 123 op bovenstaande tekening) uitgesleten waren.
Laat dit nou net geen standaard maat bus zijn, en origineel ruim 150 euro per bus kosten...
@JD-4450 @Rick V @goeiedag eem
Hier hoor je het geluid wat hij maakt al en een kleine weidenbloter aanhangt. Trillingen op de pomp voelbaar en op bijde leidingen. Dit geluid maakt hij alleen bij het heffen en als het werktuig ''lang'' in de lucht hangt in de hef ( dus na een tijdje niet als de hef net omhoog is gegaan )
Op het laatste stukje van het filmpje duw ik de leiding tegen de andere leiding vandaar dat het luider ging.
In de motor zit wel een voller geluid in als normaal, komt omdat het een open pijp is.... Klinkt ruig! ( Dit was al bij de koop 3 jaar terug dus heb ik zelf niet gedaan. Haha
Is dit een goede meter?
amazon.nl/Hydraulische-Tester-Druk-Gauge-Plug/dp/…
Kan zo geen andere vinden. Ook heb ik al bij kennissen rondgevraagd maar die hebben zoiets niet.
Ik heb net een aantal dingen geprobeerd/gezien dus hier een 'Grootte' update:
Gisteren globaal bekeken:
- Tijdens het heffen maakt hij het krijsende / schreeuwende geluid zoals op het filmpje van gisteren.
- Toen niks bijzonders gezien.
Vandaag nogmaals gekeken:
- Naarmate je meer gas/toeren geeft wordt het geluid tijdens het heffen harder.
- Olie lekkage gespot bij de pomp (Zie filmpje) Hier zit denk ik een klein scheurtje in waar de ronde buis overgaat naar het vierkante.
- Na het heffen enz. Vuldop open gemaakt. Een schuimboel (Zie Foto)
- @Rick V Naar aanleiding van de vraag over het hydro ventiel of dat het zelfde geluid maakte. Zakt dan iets in toeren en maakt dan ook een krijsend geluid (Zie filmpje)
Wellicht kunnen jullie hiermee al iets mee. Ik hoor het graag!
(klik om te vergroten)
Ben nu even met de keeringen bezig. Zodat ik alles in een keer kn bestellen wat ik nodig heb.
Ik heb de moer nu los aan 1 kant van de hefarm.
Ik krijg hem alleen niet los. Al geprobeerd wat jij hierboven beschreef maar ter vergeefs.
Hef Keeringen besteld, nieuwe pompflens en stuurstang. Dan de boel weer monteren en kijken wat de pomp er dan van gaat denken En hopen dat de olie niet meer schuimt en de lekkages bij de hefarmen afgelopen zijn. De oude keeringen waren heel zacht en waren/kon je zonder moeite scheurend eruit halen.
Ik houd jullie op de hoogte!
Zo kan hij als alles goed is mooi mee naar de Motorische Demodagen in Asten ( Tractor show bij mij in de buurt ) ! 19 tm 21 april!
Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen. Dacht meteen aan een borgmoer ( moer met zon blauw ringetje) veilig genoeg? of iemand betere iedeen?
Bij de oude gemeten is het ook van 12-14.
Meet ik het conische gat bij het wiel kom ik uit op 13-13,5~
Zo kom ik wat te kort voor de splitpen.
Als je hem er zo vast in zet. Dan zit hij wel al best stevig vast.
1 de goede 55x70x10
1 de foute 55x72x10
Mail heen gestuurd. Maar jammer genoeg zijn ze maandag pas weer open….
Ik heb niet het zelfde hefblok als andere hebben. Ik heb voordat ik bij de keerring zit nog een ijzeren ring of bus ervoor zitten? ( heb er op moment geen foto van) De 10 mm keerring die ik heb besteld past niet tussen het ijzeren ring / bus en de koperen bus in. Ik meet daar iets van 7 a 8 mm.
@JD-4450 Had jij ook een ijzeren rand aan het begin waar je de keerring tussen moet zien te krijgen ?
Zie ik bij de rechter arm iets over het hoofd?
Heb nummer 138 en 155 en de moer. Linker hefarm er weer terug in.
Wil namelijk kijken of de keerring rechts wel nog heel is zodat ik de juiste maar heb voor de keerring.
Ik hoor het graag
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Hier valt de keerring in / tussen. Alleen valt het bijna niet te meten welke/wat voor maat hierin past.
(klik om te vergroten)
Het is gelukt! Altijd hoop gehouden en het heeft gewerkt
Een constructie gemaakt van houten balken en potkrik er tussen. Flink op spanning gehouden. Daarna proberen te slaan. Vervolgens half uurtje op spanning laten zitten en ja hoor daar ging ie
(klik om te vergroten)
De hef kan wel nog steeds niet veel tillen dit is het zelfde gebleven. De dunste ( aanvoerleiding ) trilt bij zware dingen zoals een pallet potgrond van rond de 1000 kilo extreem en pomp hem maar een paar 5 cm of iets omhoog. Maar heeft de kracht niet.
Cultivatortje doet ie het ook wel een beetje maar die krijgt hij wel makkelijk omhoog en als ie dan in de hef hangt en begint te trillen is het hef hendel beetje bewegen en hij is weer stil. Voor even.
Zal het dan toch aan de pomp liggen?
Of wat zou de volgende stap zijn om te doen?
Wil het natuurlijk wel goed hebben allemaal
Hij kan in iedergeval mee naar Asten over 3 weekjes. Want neem toch de cultivator.
Vandaag tester gehaald voor de pomp.
Wil deze zo gaan testen. Moet ik dan de hendel van het hydrauliek ventiel in houden en dan kijken wat hoeveel bar hij aangeeft en of hij daar op blijft?
Of gewoon 1 keer hendel om halen en dan kijken.
Bar moest 175 zijn zoiets?
Heb net gemeten maar kwam er achter dat deze bar meter tot 100 bar gaat. Toch geprobeerd. En hij schiet al vlekkenloos over de 100 na indrukken. Schat dus rond de 150 160 bar zoiets.
Mijn diepte regeling. Staat helemaal naar onder dus de V vorm op zijn kop. Als ik de hef helemaal omhoog heb en daar op druk,maakt hij ook hetzelfde geluid.
Ook als de hef helemaal omhoog is en ik ga erop zitten. Dan zakt hij iets en corrigeert ie het weer. Maar houd het wel goed vast.
Wat is wijsheid. Of weten / kunnen jullie mij al iets meer vertellen?
Of moet ik voor 4 tientjes nog een bar meter kopen die hoger kan? ( denk zelf dat dat weinig nut heeft omdat hij al over de 100 gaat)
Bijgewerkt zojuist;
Denk dat het misschien wel verstandig is om eentje te kopen zelf tot 250 bar dan weet ik het zeker. En kan ik hem ook langer in houden.
Ik hoor het graag!
Vandaag een palletdrager met een pallet met iets gewicht geheft. Vervolgens helmaal omhoog heffen en de motor uit gezet. Daalsnelheid op zijn snelst gezet op het ventiel ( Niet op de luchtballon maar naar de andere kant )
Hij zakt 3 tot 3,5 CM per uur, Gemeten op het uiterste stuk van de heflaten.
Hey, nog niks open gehaald meer of iets. Ivm evenement komend weekend.
Ik had er nog 2 liter olie bij gedaan. Zat bij mij geen peilstok meer in dus wist niet hoeveel erin moest. Maar op het Deutz forum had ik het gevonden.
Volgens nog een keer proberen de pallet potgrond op te tillen. Nu lukte het wel. Even gewogen hoeveel het gewicht was. Dit was bij elkaar 700 Kilo. Zonder de palletdrager erbij berekend maar die weegt niet mega veel.
Hij tilde hem op ( volgensmij ging hij niet helmaal top boven) en kwam nog niet met de voorwielen omhoog.
@goeiedag eem
Jou tip werkte wel dat op slot zetten en de hefhendel omlaag, dan is hij stil ! Bedankt.
Alleen als ik dit ook doe bij de pallet potgrond. En zet hem op de luchtballon stand zodat hij niet zakt en de hefhendel naar beneden. Dan is hij wel stil maar blijft dan wel zakken de hele tijd. Je ziet hem dan zakken met draaiende motor.
Kunnen jullie hier ook iets uit aanduiden?
Ik hoor het graag!