International 724 - Olie in uitlaatsysteem, oorzaak niet te vinden.
Ik heb een international 724 aangeschaft een jaartje geleden en sinds een paar maanden komt er steeds olie uit de uitlaat. Dit is nu zo erg dat de trekker niet veel langer dan een paar uur kan draaien voordat de motorolie gevaarlijk laag komt te staan. De rubbers om de klepstelen heb ik al vervangen. Dit leek het verholpen te hebben totdat hij nog meer olie dan voorheen uit de uitlaat proestte. Nu dus mijn vraag of iemand nog iets weet waardoor dit kan gebeuren of kan aanwijzen of ik iets verkeerd heb gedaan.De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden olie , trekker , uitlaat , gevaarlijk , motorolie , vervangen en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Dan zal er ook wel blauwe rook uit de uitlaat komen. Hoe is de koude start, start hij vlot of moet je lang starten voordat hij aanslaat? Komt er ook veel damp door de buis aan de rechterkant van de motor?
Ik weet niet of daar bij deze types ook een reinigbare zeef - filter in zit.
Als de motor niet rookt, wss de klepseals en geleiders verdacht. Turbo zit er niet op, da's al uitgesloten daarmee.
Pak de carter ontluchting ook eens los of draai de olie vuldop los; kijk of dit iets verandert. Hiermee weet je of er druk op het carter staat of niet. Indien wel, cilinders, dus schraapveren etc te bekijken, indien niet, klepseals toch eens nakijken.
Verder zit er niks waardoor er olie in de uitlaat zou komen.
Hebben totale motorrevisie laten uitvoeren door een vakman. Kosten ongeveer €1000,- per cilinder. Hoop geld maar motor loopt weer als nieuw.