Deutz DX - Aandachtspunten, verschillen tussen 3 en 4-reeks

Ik heb m’n focus momenteel op de Deutz DX gelegd. Maar ben nog op zoek naar wat meer achtergrondinfo rond zwakke punten bij deze reeksen. Momenteel een 3.90; 4.50 en 4.70 in visier. Alledrie 4x4. Ik las al dat er verschillende versnellingsbakken gemaakt zijn in deze series, moet nog nagaan welke juist in deze zitten waar ik naar kijk.
Wat zijn belangrijkste verschillen ts 3 en 4 reeks? Vind ik niet direct terug.
Zie wel dat de 3 kunststof spatborden heeft. Qua carrosserie zijn ze redelijk tot matig, maar geen kromme delen of doorroest. Binnenin ook wel wat werk.
Iemand die een site/plaats weet waar je aan onderdelen zoals bekleding, ramen, bedieningsknoppen… nog kan raken?
Alonso

Reacties

leonardvdm
Zijn van die gele knoppen toch? Meeste kan je dacht ik gewoon bij kramp of granit krijgen
+1
Arie_MF
@leonardvdm Pneutron schakelaars, kun je inderdaad zo bij Kramp e.d. bestellen.
Welgerap52
Dx4 schakelt iets soepeler als dx 3.90 en heeft misschien een 40km bak als deze 6 versnellingen heeft. Alle 2 volgens mij wel degelijke trekkers
Alonso
@Welgerap52 6 versnellingen is altijd 40km/u?
3.90 heeft 8800u, de 4.70 10.100
Welgerap52
@Alonso 5bak is 30 km uur 6bak is 40km uur
Alonso
@Welgerap52 bedankt. De 3.90 is een 4-bak zag ik, dat is sowieso een 30km/u
+1
spotmelker
@Alonso heeft de 3.90 geen dual split? Hoog/laag schakeling onder het stuur
Alonso
@spotmelker weet ik niet, moet ik eens bekijken
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @spotmelker:
heeft de 3.90 geen dual split? Hoog/laag schakeling onder het stuur

Nee de 3.70 en de 3.90 niet. Dat zijn gewoon een 7207c en een 7807c met een dx jasje.
4 bak 30kmh
spotmelker
@Fendt926Driver ik heb met lichtere types gereden die dat wel hadden. Waarom die 2 types dan niet? Bak te licht?
Alonso
De 3.90 heeft wel veel buiten gestaan zo te zien, maar zoals gezegd niet doorroest. Maak me wel zorgen om bvb impact op elektriciteit: gecorrodeerde contactpunten enzo. Zal fotootje uploaden hoe hij nu staat
Alonso
Enkele foto’s

(klik om te vergroten)

Zit voorlader op, sterke corrosie

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Achterraam ontbreekt, binnen wel wat werk, zie ook ontbrekende knoppen enzo
KlaasM
@Alonso roest achter de wielen en de cabine vloer..
Alonso
@KlaasM voor opletten bedoel je, of zie je die op de foto’s?
+1
KlaasM
@Alonso voor opletten. Vooral als de mat kapot is wil de vloer behoorlijk roesten.
marco955
Dx 3 zit een lichtere bak en achterbrug in dan een DX 4
Welgerap52
@marco955 dx 370 en 390 hebben een zware bak , de rest dx 3 licht
marco955
@Welgerap52 ik heb wel eens met een DX465 SE gewerkt. Daar houdt mijn ervaring met de Dx serie mee op 🤣🤣 ik vond het een flut serie . Zat regelmatig met m'n kop tegen het dak . 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
Jan mf6465
Wat vragen ze nog voor deze tractor?
Alonso
@Jan mf6465 10.000
+1
mf 6150
@Alonso
Met of zonder gouden zuigers?
Alonso
@mf 6150 😄 Voor deze wil ik max 7000 geven eigenlijk. Kan ook niet inschatten of die voorlader degelijk spul is of niet
mf 6150
@Alonso
Dat is meer dan zat, je gooit er zo nog 5000 tegen aan om m netjes te krijgen
Alonso
@mf 6150 alle plaatwerk opnoieuw te doen idfd, en in cabine veel werk. Die corrosie zit ook overal, tot pedalen en schakelpook toe, dus ook in de elektriciteiti dan uiteraard wat ik niet hard vertrouw;
Jan mf6465
@Alonso
Ik heb vorig jaar dezelfde verkocht in veel betere staat met een degelijke stoll frontlader met pelikaanbak erop. Heeft maanden te koop gestaan om met moeite 11000 te krijgen.
Alonso
@Jan mf6465 laten staan dus 😄 Heb je momenteel iets interessants staan?
+1
Jan mf6465
@Alonso
Neen ik heb niets meer te koop momenteel. Ik zou niet direct zeggen om hem te laten staan, maar de prijs mag toch iets realistischer. Het blijven uiteindelijk machines van ongeveer 40 jaar oud.
Alonso
Los van in welke staat ze zijn, welke van de serie heeft het hoogste “must-have” gehalte? 3.90 / 4.50 / 4.70?
Fendt926Driver
@Alonso 4.70
Alonso
Iemand ervaring met het type voorlader dat op deze staat?
Alonso
Iemand die de voorlader kan inschatten? enkele piston op het bakje zie ik, dus niet superkrachtig neem ik aan.
Koppelingspedaal is behoorlijk ver versleten, rempedalen nauwelijks, vermoedelijk door veelvuldig gebruik voorlader en dus veel vooruit/achteruit? Zie foto

(klik om te vergroten)

Behoorlijk glad!

(klik om te vergroten)

Die zien er nog goed uit
Alonso
Slijtage koppeling vind ik wel erg hoog, zelfs door gebruik voorlader.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden deutz , spatborden , onderdelen , 4x4 en Bekleding geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!