International 1055 - Lekkage brandstof opvoerpomp

Beste leden
Ik heb een international 1055 comfort met een d358 motor
Met de brandstofpomp is alles ok, maar mijn brandstof opvoerpompje (rechts aan de motor)
Lekt diesel.

Mijn vraag is : kan ik de 2 moertjes (sleutel 10 dacht ik zo te zien) aan dit pompje zo losdraaien , en iets vervangen . Of valt er dan iets raars uit of in het motorblok. . Ik hoor 't graag .
Mvg Richard
Caseih1056xlll

Reacties

jo845xl
Kun je zonder zorgen er gewoon uithalen , maar waar lekt deze juist , deksel = 1 boutje , zit ook een pakking onder .
Caseih1056xlll
Bovenop is hij nog droog , maar de motor is nat

(klik om te vergroten)

Caseih1056xlll
Bovenop is hij nog droog , maar de motor is nat. Dus hij zal eraf moeten
Henk 1120
Op onderstaande link kan je zien, hoe die er uit ziet en volgens mij kan je hem er zo afpakken, als je de boutjes en de leidingen los draait. Als je dan een nieuwe O-ring plaatst, zal hij vast weer dicht zitten.
Persoonlijk zou ik er gelijk een nieuwe op zetten. Zo duur zijn die opvoerpompjes ook niet en als het membraam een keer stuk gaat heb je meer schade. Zelf heb ik hem ook al eens vervangen en dat klusje is zo geklaard.
techniekwebshop.nl/opvoerpomp-ci-3132697r92kr.html…
Caseih1056xlll
Bedankt
Caseih1056xlll
Wat is een membraam,? Toevallig dat lange stuk zwart ijzer zeker
Henk 1120
Het membraam zit gespannen tussen die 5 of 6 boutjes en kan je zien zitten aan de buitenkant. (Zit er tussen geperst)
Deze wordt door dat lange stuk ijzer op en neer geduwd door de motor en zorgt dat de brandstofaanvoer naar de hoofdpomp altijd goed verloopt. Als dat membraam lek raakt, zal de diesel in het motorblok en dus in het carter lopen en zich vermengen met de motorolie.
Dit kan uiteindelijk allerlei heel vervelende gevolgen krijgen.
Caseih1056xlll
Zo dat wist ik niet. Bedankt voor uw uitleg. En inderdaad voor zo 'n 40 euro heb ik n nieuwe
Janfendt1958
Als ik de rechtse leiding zie aan het pompje acht ik het niet onmogelijk dat deze lekt, schuurplek, verder helemaal met bovenstaande eens.
Caseih1056xlll
Vandaag pompje losgehaald, was nog oppassen!! Er zat bij mij in de motor een soort ring waar de 2 boutjes aan vast zitten , toen ik de moertjes losdraaide ging het boutje meedraaien zodat dit gehele plaatje dus los kwam, (in de motor) de draadeindjes heb ik weer vastgezet waarna ik het pompje weer heb gemonteerd met nieuwe koper ringen . .pompje zelf had inderdaad een o ring , maar deze heb ik niet voorradig dus nu de boutjes iets strakker gedraaid. Voorlopig zit hij dicht, maar denk toch dat er in de toekomst een nieuwe op zal moeten . I.v.m lekken wat hij vast wel weer gaat doen . IEDEREEN BEDANKT VOOR DE INFORMATIE. DOEI
brauheist
@Caseih1056xlll dan had je er beter wat vet op kunnen smeren als je toch al een lekkende o ring terug zet
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden brandstofpomp , motorblok , lekkage , diesel , vervangen , brandstof , international 1055 , opvoerpomp en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!