Ford 4610 - Uitgeslagen en versleten hefkogelbussen in heflatten vervangen
Afgelopen seizoen met maaien (PZ CM165) viel me ineens op dat hef wel erg veel speling had. Oké, gaten stabilistors etc. zijn uitgeslagen, maar toen zag ik dat linker heflat aan de trekkerkant naast de kogel zat: hij was uit de versleten bus gekomen.Inmiddels alles uit elkaar gehaald om te kijken wat er te reviseren valt, maar dat lijkt tegen te vallen, omdat losse onderdelen niet beschikbaar zijn.
Iemand hier ervaring mee? Ik voel eigenlijk niets voor een paar namaak latten bij Histoparts...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ford , hef , heflat , maaien , onderdelen , ervaring , vervangen , speling , reviseren , hefarm , ford 4610 en versleten geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Hier kun je de goede maat uitzoeken: kramp.com/shop-nl/nl/…
Ik wilde jullie nog even laten weten wat uiteindelijk de oplossing is geworden. De hefkogels vervangen door nieuwe aanlasstukken met kogel er nieuw aan te lassen. Aan de andere kant van de heflat (dus tractorzijde) de kogelscharnierlagers uit de heflatten laten persen en na lang zoeken op internet de juiste maat gevonden en die er weer ingeperst. Omdat de binnenmaat van die lagers net anders was, nieuwe trekpennen laten draaien. Verder vulbussen gezet in de uitgeslagen gaten, waar de bout van de hefarm/gaffel komt. Het resultaat is 3 spelingspunten minder. Zie foto voor het resultaat!
(klik om te vergroten)