Ford 5610 - Gen 2 4WD keerringen vervangen stuurcilinder bij 4wd

Zijn deze keerringen van de stuurbekrachtiging cilinder makkelijk zelf te vervangen bij de 4wd Ford5610 ?? ik zag aan 1 zijde een kap zitten die van de vooras kan maar aan de andere zijde niet . heeft iemand hier ervaring mee ?
Ries723

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

roscho
Ik weet niet hoe het precies in elkaar zit, maar ontbreekt hier geen rubberen stofhoes? Modder op de cilinder lijkt me niet bevorderlijk voor de keerring.
armpie
Onlangs een tw35 onderhanden gehad, die had 2 boutbare uiteinden. Dat was zo gepiept. Ik verwacht dat dit niet veel moeilijker zal zijn.

Borging van de axiaalkogels los. Beide kogels van de plunjerstang afdraaien. Daarna de 4 bouten van de cilinderkop los en kop eraf halen. Volgens mij moet dan de stang er zo uit kunnen, waarna je alle dichtingen kunt vervangen. Wel opletten dat je de buitenste dichtingen er niet binnenste buiten er in zet, want dan zal hij nog niet dicht zijn.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden ford , stuurbekrachtiging , 4wd , ervaring , vooras , cilinder , vervangen en ford 5610 geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!