Case International 856 XL - Hef werkt niet zoals het moet

Hallo,

Bij mijn 856 doet de hef niet wat die moet doen, als ik de trekkracht draaiknop in bepaalde posities zet gaat de hef niet meer omhoog of omlaag, als ik dan aan de draaiknop draai gaat die omhoog of omlaag.
Als ik een hydrauliek functie bedien doet de hef niks meer.
Ik heb ooit de keerringen van de onderste as vervangen, ik twijfel nu of die pin aan de verkeerde kant van de as zit wat dit wellicht veroorzaakt? Iemand een idee hoe ik dit kan controleren zonder alle olie af te laten?..
De draaiknop op het spatbord doet het ook niet, deze deed het ook niet voor de reparatie
brauheist

Reacties

Corne S
Ik zou in eerste instantie de draaiknop op het spatbord afsluiten. Het zijn drie leidingen, 1 daarvan moet je afsluiten. Je krijgt dan 2 doppen op weerskanten. De olie stroomt nog wel door de kraan heen, maar niet kan niet door het geregelde. Het kan nl zijn dat de draaiknop op het spatbord niet goed dicht staat. Vanuitgaande dat we het over een sensodraulic systeem hebben. Helaas heb ik geen foto's meer, anders had ik het je kunnen vertellen.

Op ihcparts staat volgens mij wel een hydraulisch schema.

Werkt de positieregeling nog wel goed? Of moet je de knop in het midden zetten?

Hydraulische functies hebben volgens mij voorrang op de hef.

Voor de keerringen hoeft de as er toch niet uit?
brauheist
@Corne S dan zal ik even moeten kijken of ik wijs kan worden uit het hydraulisch schema,
Ik kan de hef alleen omhoog en omlaag doen met de positie regeling als de draaiknop in het midden staat.
De as hoeft er idd niet uit maar heb deze wel op en neer bewogen om goed bij de keerringen te kunnen
Corne S
@brauheist
Op ihcparts staat workshop handboek van de 856xl. Vrij compleet alleen qua 4wd weer alleen van nieuwe type. Op blz. 722 staat een overzicht. Volgens mij moet je leiding nr14 onderbreken (kan vrij makkelijk bij de flexibele slangetjes achter bij spatbord). Leiding losschroeven en aan beide kanten afdoppen .

Als je hef dan goed werkt, zit het in de knop. Dit staat verderop uitgelegd. Uit leiding 14 vanaf de knop, mag geen olie uitkomen als hij dicht staat.

Bij mijn 856xl was dit wel 1 van de problemen, maar de knop heb ik zelf niet afgesteld/ gerepareerd.
brauheist
@Corne S bedankt voor de duidelijke uitleg, ik moet eerst iets halen om de leiding mee te kunnen afdoppen, dus dan zal het volgend weekend worden dat ik iets mee kan doen
brauheist
@Corne S ik zou de draaiknop wel graag werkend willen zien, zijn daar oplossingen voor?
Corne S
@brauheist

Volgens mij was het zoiets, ik weet de maat niet meer en ik kan er nu ook niet bij:
kramp.com/shop-nl/nl/…

En
kramp.com/shop-nl/nl/…
+1
brauheist
@Corne S komt wel goed, ik haal het los meet het op en rij er even mee naar de plaatselijks hydrauliek boer
2850Johndeere6R
Quote:
Ik heb ooit de keerringen van de onderste as vervangen, ik twijfel nu of die pin aan de verkeerde kant van de as zit wat dit wellicht veroorzaakt? Iemand een idee hoe ik dit kan controleren zonder alle olie af te laten?

Even een stofzuiger of een mobimilker op de vulstuk van je achterbrug zetten dan trekt hij hem zo vacuüm en kun je rustig bekijken of de pin goed om zit.
brauheist
@2850Johndeere6R ja dan moet ik alleen wel door de olie heen kijken 😅
2850Johndeere6R
@brauheist kun je de as er niet naar links of rechts uitschuiven?
brauheist
@2850Johndeere6R dat kan zeker maar deze ligt volledig in de olie
Corne S
@brauheist
Als je hem alleen heen en weer hebt geschoven mag dit toch niet uitmaken?

Bovendien, dan zou hij in positieregeling wel goed moeten werken, want dan wordt de trekkrachtregeling overgeslagen.
brauheist
@Corne S dat weet ik niet hoe dat precies zit, ik probeer ook maar iets te bedenken
+1
Corne S
@brauheist

images.app.goo.gl/Hzf8xyyfXg6gXwxC9/

Een schema. Je ziet dat het eerst door het potje heen gaat. Die zorgt voor een druk tussen de 10-15 bar. Daarna gaat het naar de remote knop, die het weer doorgeeft aan de selectieknop. Volgens bepaalt de selectie knop waar het heen gaat.

Als je zegt dat de remote knop het niet doet, zou ik het daar als eerst zoeken.

Ik weet niet precies hoe de trekkracht gemeten wordt. Wel door de kromming van de onderste as. Net in de tekeningen gekeken, maar volgens mij zit er binnen niets om de as geschoven. Er staat volgens mij een 'voelspriet' tegenaan. Ik zou me er niet direct druk om maken. Eerst die leiding afdoppen.

Als je het interessant vindt, kun in de tussentijd nog het workshopbook lezen, best knap dat ze zoiets konden verzinnen, voordat ze het bij de Maxxum elektrisch maakte.
brauheist
@Corne S de hef reageert zoals die moet alleen het valt mij nu op als de trekkracht regeling (draaiknop) naar links staat en ik de hef omhoog doe met de linkse hendel er een raar gesis van onder uit de cabine komt, alsof de olie ergens tegen aan gepompt word?
Corne S
@brauheist

Ben je al wat wijzer geworden?
brauheist
@Corne S ik heb geen tijd gehad, vorig weekend kwam er wat tussen, hopelijk lukt het deze paas dagen
+1
brauheist
@Corne S hoi Corne, super bedankt voor jouw bijdrage. De blauwe leiding uit jouw schema afgedopt kon ik vrij makkelijk bij en nu doet de hef het weer.
Hoop nu alleen dat er een manier is het kraantje weer werkend te krijgdn
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden spatbord , olie , case , hydrauliek , hef , vervangen , Case international , hef werkt , controleren , reparatie en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!