Meedoen aan trekker trek / Tractorpulling. Standaard klasse. Wat voor Trekker / Tractor? Beginner/Advies.
Hoi,Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen...
Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden )
Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit.
Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid.
Ik heb een paar vragen hierover:
- Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.)
Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn?
- Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ?
- Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker?
- Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken?
- De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden?
Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet )
7 a 8000 aan uitgeven...
Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken!
Ik hoor het graag!
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden tractorpulling , trekker , trekkertrek , tractor , advies , geluid , slijtage , trekker trek , 1455xl en Kosten geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Het resultaat zijn prachtige wedstrijden maar even mee doen met een standaard trekker valt niet mee
Gezien je budget kun je het beste gaan voor 2,5 of 3,5 ton.
Zoek een trekker die dan gunstig in de klasse ligt qua pk's.
Bijvoorbeeld een Inter 844 of Fiat 850 of MF 1080 in de 3,5.
Die gaan echter ook al gauw je budget over.
Als je wat wil proberen zou ik in de 2,5 of 3,5 mee gaan doen. Zoek een 2wd trekker die je leuk vind. Koop een fatsoenlijk setje achterbanden, dat is wel een must-have om mee te doen aan de bovenkant van de lijsten.
Zelfde met die 1455's, zijn mooie trekkers. Maar als de 7e voobij in de klasse dan ga ik ff bier halen haha
Deutz 06 Serie
Fiat/someca 850 of hoger.
Inter 844S enz. Alleen zijn die er al zoveel.
Belarus dacht ik eerst, nu nog steeds alleen slecht hier te vinden.
Een zwaardere Same tractor type geen idee.
Eigelijk mag het vanalles wat zijn, maar zal wel een beetje in de tegestanders willen zitten al. Maar dat zou wel een tijd van proberen zijn.
Same saturno 80
2WD 6 cilinder, leuk voor de 5,5 ton?
Kleine update:
Met maat van me. Even over gehad.
Bij ons in de buurt is dubbel lucht niet toegestaan.
Pk/vermogen komt niet zo nauw.
Tractorpulling Asten:
-Dubbelucht niet toegestaan.
-Pk's per klasse staat niet aangegeven, wel staat er in alle klassen mag het motortoerental niet meer dan30% hoger zijn dan het standaard toerental met een maximumvan 2700 omw./min.
Tractorpulling Ysselsteyn:
- Dubbelucht toegestaan
- 3,5 Ton max 90 PK.
Hoi,
Een inter international 844s met comfort 2000 cabine. Trekker heeft standaard 80 pk, 4,4 liter motor. Trekken deze ook goed in de 4,5 ton?
Weet dat deze goed trekken in de 3,5. Maar met cabine enz is hij waarschijnlijk te zwaar hiervoor.
Mag je ook een voorlader gebruiken als gewicht?
Leeggewicht staat in de folder op 3180kg.
Nu is hij wel heel vies nog. Zowel van buiten als binnen.
Op de motor zit een soort laag zand met opgedroogde olie. Hoe halen jullie dit er meestal af? Zonder al te veel krassen.
Als hij schoon is ziet hij er al heeel anders uit denk ik
Trekker rijdt, remt en schakeld goed.
Wat me wel opviel ( tenminste dat dacht ik )
Er zitten dikke voorbanden op en een voorlader.
Dat het stuur zelf een beetje ronddraait als ik recht aan het rijden ben. Kan dat? Zit een stuurknop op en dacht dat die elke keer op een andere plek stond. Of komt dit dan door het bijsturen?
Verder lijkt hij kwa olie lekkages redelijk. Alleen verliest hij een beetje motor olie, dacht bij het spruitstuk, maar dat zie ik niet goed ivm vuil.
Weegt zo als ie op de foto staat met voorlader en volle tank diesel 4320 kilo.
Als ik de voor lader eraf doe en het frame. Zal ik denk rond de 3500 weer uitkomen. Misschien iets lager maar geen idee.
Nu is meer de vraag. Mensen die bijv in de 3500 of 4,5 ton rijden. Wegen die ook het maximale gewicht?
Of wegen die bijv in de 4,5 ton klasse 3800 kilo?
Of je moet echt alleen maar voor de lol meedoen.
Nu de winter stop begonnen is🤷🏼♂️.
Klein vraagje/ jullie mening.
Ik zit er aan te denken om mijn voorbanden te vervangen voor grotere banden. Voor de 844s
Nu zit er 11.5/80 15,3 inch onder.
Deze zijn 844 mm hoog.
Nu staat de inter wat voor over.
(met de neus naar de grond)
Ik zie veel foto’s dat ze er 10.00/11.00 16 inch banden eronder hebben.
Die zijn 900/970 mm.
Dat scheelt dan toch minimaal paar cm. Dat ie omhoog gaat.
Persoonlijk vind ik dat er beter uitzien.
Alleen is dan de vraag waar ik mee zit.
Heeft het een nadeliger effect als ik er voor grotere banden op zet?
Omdat dan het gewicht iets anders zit. Dan komt de neus recht te staan en krijg je er een “groottere” trekker van.
Benieuwd wat jullie ervaring/mening is.
Voor trekkertrek dan maar dat snapte jullie wel
Ik hoor het graag!