Iseki TX 1300 - problemen
Beste,Wij hebben een hele tijd geleden een Iseki TX1300 gekocht.
Hier zijn toch een paar problemen mee :
- start zeer slecht...
- rookt heel zwart bij het gas geven...
wat kan hiervan de oorzaak zijn...
is er ook een mogelijkheid om een hydro ventiel te plaatsen voor de aansluiting van een kliefmachine...
moet wel zeggen dat ik er weinig van ken...
wie kan mij hiermee helpen...
alvast bedankt...
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
dat hij slecht start kan verschillende redenen hebben.
in combinatie met de zwarte rook lijkt het aan het inspuiten te liggen,
het kan ook aan je startmotor liggen.
Ook de zwarte rook (bij gasgeven) moet je als "normaal" beschouwen.
Om dit trekketje voor de houtklover te gebruiken is minder geschikt: De pompopbrengst is te laag om vlot te kunnen werken. Bovendien werkt het pompje met een (te) 'bescheiden' oliedruk.
Voorgloeien gebeurd steeds... zowel koud als warm...
Voor de houtkliever kan ik dus best mss werken met een aparte pomp en apart olievat dus...
en een beetje zwarte rook bij gasgeven is gezond, zolang hij maar niet blauw of wit rookt, of continu zwart rookt.
Wanneer hij op toeren is, rookt hij niet meer zwart... dus het is niet continue...
Waar bevinden ze zich juist?
Alvast bedankt...
Ik denk dat je ze gerust eruit kan draaien om op werking te controleren.
Mijn Iseki 1300TX is 'niet helemaal nieuw meer' (ook) bij mij doet het gloeiverklikkerspiraaltje in het dashboard het niet optimaal (wordt wel warm maar niet roodgloeiend). Bovendien moet ik de start-/gloeischakelaar nauwkeurig in de gloeistand vasthouden om goed contact te maken. (Ik kijk dan zorgvuldig naar het oliedruk- en laadstroomlampje: bij (goed) gloeicontact gaan deze lampjes iets zwakker branden.
P.S.: Bij dit (zomer)weer doe ik voor "koude start"ongeveer 15 seconden gloeien, geef volgas en dan starten. De motor maakt dan gelijk goede werkslagen. Dan doe ik gelijk de gashendel tweederde terug. ( Volgas geven is ook belangrijk bij starten!)
Bij warme start gloei ik 5 à 10 seconden.
de oude zagen zwart en gloeide niet meer...
Mooi dat we zo met z'n allen je probleem (waarschijnlijk) weer opgelost hebben.
Met een warme of koude motor???
www.tractorfan.nl/doc/614/manual