Massey Ferguson 35 X - olie opbrengst 35x

zou iemand mij kunnen vertellen of de olie opbrengst van een 35x voldoende is om er een hefmast achter te monteren
wim83

Reacties

ErDee
Het zou me raar lijken als hij te weinig olie zou hebben voor 1 cillinder.
newholland6640
Lijkt mij wel, z`n grote hefmast kan er toch niet achter 😉
wim83
nou zoveel olie opbrengst heeft hij anders niet
jelledexta
maar dat kan je toch checken??
hefmast op z'n hoogst, kijken of er nog olie in het oliereservoir zit. als dit het geval is is er iets met de pomp oid. als dat leeg is heeft hij te weinig olie..
of klinkt dit te simpel?
wim83
ja maar ik wil graag een hefmast maar moet wel zeker weten of het kan voor ik dat ding aanschaf.
en een hout klover heeft hij al niet veel kracht voor om dat te volbrengen
jelledexta
@wim83 kan je het dan niet in de buurt op een kiper proberen? 5 tonnertje ergens opzoeken, en vragen of je ff mag testen. lijkt me geen probleem
jmos
@wim83
dat hij al moeite heeft met een houtklover heeft niks te maken met het oliereservoir. dat is gewoon omdat een 35X niet zo heel sterk is. en ik weet haast wel zeker dat hij genoeg olie heeft voor een hefmast.
jelledexta
@jmos voor een houtklover is een trekkertje al snel sterk genoeg toch?
hoe sterk zijn die dingen eigenlijk?
want miss heeft hij olie genoeg, maar zodra z'n hefmast beladen is krijgt hij hem niet omhoog..
wim83
met een kiepertje heb ik geprobeerd was een 2,5 tons maar die kreeg hij wel omhoog.

maar ik heb het idee omdat hij een houtklover al slecht aan kan dat hij met een hefmast met 800 kilo op de lepels lekker op de grond laat staan
jmos
@jelledexta
weet niet hoe groot die klover is maar hij zegt zelf dat hij er moeite mee heeft. en hij zal hem wel moeten kunnen liften als hij beladen is. als dat niet zo is zou de trekker de mast ook nooit kunnen tillen dus zou de hefmast te groot zijn.
wim83
hij heeft 42 pk
jelledexta
@wim83 ja, dat zit er wel in ja.
ik denk echt dat de enige optie is: testen testen testen.
zware dingen op de hydrouliek aansluiting aansluiten en kijken wat hij kan hebben.
jmos
@wim83
dat hij 800 kilo niet zou kunnen tillen lijkt mij sterk. de hef kan toch ook 800 kilo omhoog krijgen? En een mast heeft de cilinder gunstiger zitten dan de hef.
wim83
die klover is zelf gebouwd er zit een cilinder op van 60 cm ingeschoven.
dus zoveel olie gaat daar niet in maar de druk kracht is heel slecht, en dat lecht aan de opbrengst van de trekker lijkt mij
wim83
er is dus niet iemand die er ervaring mee heeft. of er wel eens wat over gehoord heeft
jmos
@wim83
de lengte van de cilinder maakt niet uit voor de drukkracht. de doorsnee wel! Hoe dunner de cilinder hoe minder kracht je over kunt brengen maar dan gaat hij wel sneller. en hoe dikker hoe sterker. is het een dikke of een dunne cilinder op de klover?
yoohan
Neem zo'n Wifo-hefmast, daar zit niet zo'n dikke cilinder op. En zijn qua eigengewicht ook niet heel zwaar.

wifo.nl/index.asp/…

Mooiste is bij zo'n trekkertje nog om de mast er vast aan te maken, zonder hefinrichting. Dan zit de mast korter op de trekker en tilt beduidend meer gewicht op.
jmos
@yoohan
juist hoe dikker hoe beter. dan heeft de olie meer oppervlak waar het tegen kan drukken en zo minder kracht nodig dan bij een dunnere cilinder.
wim83
een dunne cilinder zit er op. dus als ik daar een dikke cilinder op zou zetten zou dat het probleem ook al een eind verhelpen
jmos
@wim83
ja. Dat kan. dan kan hij het veel beter doen alleen wat langzamer en je krijgt ook meer krachten op het frame maar dat houd het vaak wel. of het moet erg slecht in mekaar gezet/gelast zijn. maar dat is bijna nooit het geval.
wim83
ha ha nou over het frame zit ik niet in hoor dat is een h balk van 20 20.
maar iedereen bedankt voor de tips ik ga het gewoon testen dat is inderdaad de beste manier
jmos
@wim83
of gewoon op internet zoeken wat de inhoud is en uitrekenen wat voor hefmast daar bijpast.
marco steyr
@wim83 wij hadden een mf 35 viercilinder daar hing vroeger wel eens een bav 8 tonner achter, die kon hij, leeg, goed omhoog krijgen...
MF65
Je moet een manometer in je hydrauliekkoppeling doen en dan meten hoeveel bar hij heeft bij warme olie. Zal rond de 160-190 bar moeten liggen, wil je kracht kunnen genereren. Zit je lager dan is je popm niet zo fris meer.
Wimsumar
Beste Wim83: De olie-opbrengst van een M.F.-35 is maximaal 15 liter per minuut (Bij volgas + goede pomp). Druk is maximaal 175 BAR. (Ook uiteraard bij goede olie + pomp).
Voor een hefmast is dit meer dan voldoende al zal de hefsnelheid traag zijn.
Kimi4ever
@wim83

bij lmb Akkerman staat ook een 35 met hefmast..moet best kunnen!
lcboom58
Zoals MF 65 al zegt, de druk meten bij laag toerental (anders gaat de overdruk vroeg open) moet dan minimaal 150 bar zijn.
Bij veel oude trekkers (dus oude versleten pompen) haal je nog gaan 70 bar en dat is gewoon te weinig.
Een kippertje van 2,5 ton met een grote diameter cilinder stelt niets voor, ik kreeg bij 80 bar een kipper met 5 ton omhoog.
Voor een kleine hefmast is er ruim voldoende olie in de MF 35 aanwezig.
De snelhied van heisen zal inderdaad niet snel zijn gezien de kleine capaciteit van de pomp. (ca. 13 ltr. per minuut)
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!