Fendt 712 - foutcode's
zou er iemand kunnen kijken wat volgende foutcode's willen zeggen van een fendt 7124.1.86
4.1.64
6.1.B5
6.1.B6
6.1.B7
6.1.B8
6.1.A1
1.1.9E
B.1.23
A.1.C0
5.1.9F
bij voorbaat dank
Fendttrisixfan
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
was je aan het rijden of stond je stil, en druk je koppelingspedaal in tijdens veranderen ??
@casejxu115
eeeuuu hallow, moest ik hier een handleiding liggen hebben ging ik wel gekeken hebben, en ik wil gerust dealer bellen maar betaal jij dan de rekening??
4.1.64 magneet ventiel turbokoppeling, aansturing defect
6.1.B5 druktoets aftakas neutraal
6.1.B6 drukknop voorkeuze 540 aftakas
6.1.B7 drukknop voorkeuze 750 aftakas
6.1.B8 drukknop voorkeuze 1000 aftakas
6.1.A1 drukknop aftakas achter inschakelen
1.1.9E sensor handgas, can verbinding gestoort
5.1.9F koelvloeistof peil te laag
A.1.C0 Bedieningskonsole, niet aangesloten
B.1.23 can-bus bedieningskonsole, geen teachin mogelijk
dit zijn ze zoals ze staan beschreven in de storingscode tabel van Fendt.
Alleen dat hij uit zen versnelling schiet gebeurd wel vaak ook tijdens het rijden. Maar vaak als de trekker gewoon stil staat en de motor stationair draaid.
beste is altijd koppeling gebruiken om te veranderen van groep, en hoeveel uur heeft die trekker??
@bas930
ok, hier kan ik wat mee, dit bevestigt mijn vermoeden
De trekker heeft 7250 uur en 150 pk. Misschien tijd voor een nieuw vario bakje?
jazeker, laptop heeft er ook al aangehangen.
ben 99% zeker dat er ergens een zwakke plek in de kabel zit.
@Ruben-Wind
ik weet in ieder geval een heleboel vario's lopen die vervangen zijn met minder uur
denk dat ik best compleet nieuwe kabel maak vanaf de voorkant van de cabine naar alle sensoren en onderdelen onder de cabine...
De 711 met 8500 uur heeft nog zijn eerste bak, maar die is ook niet getuned.
voor €10000 heb je eentje dacht ik
Dat moet wel, want na het oudijzer kan niet met al dat plastic
Wou je zelf een nieuwe kabels trekken?
als je de storingscode weet kunnen ze toch wel opzoeken van welke sensor het komt?
Als je er dan een schema bij hebt kun je de kabels toch doormeten voordat je aan andere rigoreuze maatregelen neemt?
"even" kabels doortrekken gaat vies tegen vallen ben ik bang voor.
absoluut deze winter als ik even tijd heb
Als je er dan een schema bij hebt kun je de kabels toch doormeten voordat je aan andere rigoreuze maatregelen neemt?
"even" kabels doortrekken gaat vies tegen vallen ben ik bang voor.
ah we hebben in het verleden al eens problemen gehad met beschadigde kabel, al de foutmeldingen die hij nu geeft komt van kabels in diezelde kabelboom. Dus dan doe ik het liever direct goed
ik zie nochtans een duidelijk verband... alle foutmeldingen komen van 1 kabelboom dat onder de cabine loopt, in het verleden hebben we al problemen had met diezelfde kabel dat er kabels door waren door het schuren in de behuizing, deze behuizing is dan ook al na amper een jaar niet meer gebruikt bij mijn weten
dan is het wel een keer te overzien.
en ik heb een opleiding in electronica en nu in automechanica dus heb er wel wat kennis van
Ga je dan gewoon normaal vinyl draad gebruiken, of koop je een echte kabelboom?
franse handleiding was erbij, en die hebben we nog. En er moet hier nog ergens een nederlandse handleiding rondslingeren alleen vind ik die niet meer
gewone koperdraad en zelf deel van de kabelboom maken
Dus je flants hem zelf in elkaar?
als ik deze winter tijd heb is dat wel de bedoeling
Echte doe het zelf-er als je het zo leest, knap hoor.
ahja, met wat tijd en geduld kan je heel bereiken en uitsparen!! En het is nog altijd een goede leerschool als je het zelf doet
Zeker dat wel, veel leuker ook nog als je het kan.