International 553 - agriomatic-s
hallo.afgelopen winter heb ik
een 553 met agriomatic-s op geknapt.
maar nu heb ik een vraag.
als ik een tijdje gereden heb en de versnellingsbak- olie is warm en ik zet de trekker uit, en na 5 minuten weer aan dan duurt het 1-4 minuten voor dat de agriomatic weer werkt. de trekker heeft tot nu toe nog maar 55 u gelopen na dat hij gemaakt is.
wat zou het probleem kunnen zijn ???
als de olie koud is dan doet hij het perfect.
gr henry case IH
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
en komt ook moeilijk op gang als de olie warm is.
Versleten lamellen?
Ik heb er nog geen 100% verstand van, maar ik leer graag bij over dit soort zaken.
ik heb een drukmeter er op gehad toen ik heb in elkaar heb gezet. die was goed maar dan wel met koude olie.
het hele lamellen paket heb ik uit een andere achterbrug gehaalt (624+) we hebben hem niet open gehaalt. de vorige lamellen paket was aan gruzelementen. ze vertelde mij dat ze normaal gesproken nooit kapot ginge.
Half waar. Als je er goed mee omgaat in gebruik en onderhoud, kunnen ze lang mee.
Denk, dat je t meer moet zien als de omkeerhendel gebruiken in volle vaart etc. Alle technisch uitgebreidere bakken kun je met een beetje moeite aardig snel aan gort draaien he De FPS uitt de JD 4000-series, of de Magnums zijn ook niet gemaakt om zo patsboem door te drukken Denk dat dat ook opgaat voor de Agriomatic S. Je moet met beleid werken
Ik heb alleen net mijn reactie verwijderd stom genoeg, wat ik zei was het bovenstaande wat ik van ihc-power had gehoord.
Dat zal idd ook wel kunnen. Ben technisch te weinig op de hoogte van de A-S. Ooit al eens gelezen, dat het in principe de beste IHC-transmissie had geweest, ware het niet, dat men er verkeerd mee omging...
de bak hebben we schoon gemaakt voor dat alles dicht ging.
en er zat een gaatje dicht die weer open is.
bedankt voor de informatcie.
toen we hem er in hebben gezet hebben we 1 tandwieltje stil gehouden en de andere beetje op en neer graaien kijke hoeveel speling daar op zat dat was bijna niets.
of hoe zit dat in elkaar ?
Heeft ook erg lang geduurd, alvorens er in deze klasse een echt goede opvolger kwam met een fatsoenlijke vooruit-achteruitschakeling onder "last"
@Erdee Agrio heb ik 1 keer meer gereden, Agrio S nooit
De Agriomatic is de bak die al tijdens de D-series is geintroduceerd. Daarmee kun je de trekker in de Veldgroep ff stilzetten om een pers of combine weer op toeren te laten komen. Of je kunt m gehruiken om in je eentje bultjes gras op te laden.
Agriomatic S is een iets anders gebouwde bak. Die was eigenlijk nog leuker, bijv bij voorladerwerk. Ik zoek ff een filmpje
we hebben die 553 op geknapt ook voor die agriomatic-s nu hebben we er 1 met een ormale bak en 1 met agriomatic-s
maar wist nie dat de agriomatic was.
In de eerste helft van t filmpje
Toch met de kerstdagen mn neef eens bezoeken. Die bezit (neem ik aan) nog steeds een 624 Agrio
Geen tijd
Erg he
@ErDee oh, das volgend weekend een ritje maken.
Met agromatic, had je als ware een onafhankelijke aftakas in de lage gearing. De aftakas stopte met draaien, wanneer de koppeling bedient werd. Lastig met opraapwagen etc.
De 23/35 (423 / 453 etc) serie heeft hem ook, alleen je hebt ook een versie met handkoppeling (aparte koppeling voor rijden en aftakas). Die heeft dat hendel niet.
Bij de 523-824 had je bij de agromatic-s bak ook geen aparte handkoppeling voor de aftakas. Om de het rijden te stoppen moest je het agromatic hendel in een bepaalde stand zetten om te stoppen en de aftakas door te laten draaien.
Voordelen agromatic-s: stoppen en rijden zonder de koppeling te bedienen (ideaal met een herder arm).
Belast in de lage gearing overschakelen (1 keer), handig met ploegen.
Vooruit/achteruit zonder te koppelen (kuilverdeler enzovoort).
De 44-serie met agromatic-s bak heeft wel een aparte koppeling voor de aftakas, dus is niet afhankelijk van de voetkoppeling.
heeft de 523-824 geen agriomaic-s bakken gemaakt met een aparte aftakas koppeling.
want op die 553 van ons zit een aparte koppeling voor de aftakas of zouw die er zelf op gebouwd zijn ??
ziet er wel orgineel uit.
In het onderdelen boek wordt er onderscheid gemaakt tussen een drukgroep met 1 koppelingsplaat en een drukgroep met 2 koppelingsplaten. Zover ik weet, zijn alle 523-824 zonder agromatic's uitgevoerd met een handkoppeling.
In de agromatic-s bak zit nl. een hydraulische koppeling (in de olie), als ik het goed zeg, natte platenkoppeling. Die kun je bedienen door het hendel, dus op die manier kan de aftakas door blijven draaien.
Deze: met agromatic-s, zonder handkoppeling: marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
Deze met agromatic-s zonder handkoppeling: marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
Alleen als ik hier kijk: mccormickihc.tk/ , zie je een 624 met handkoppeling en agromatic-s. Misschien dat de nieuwere types hiermee zijn gekomen. Dit zou ik even na moeten kijken in boek bij een kennis.
Kortom in mn bovenstaande reactie ben ik niet helemaal correct geweest, er zijn dus ook uitzonderingen.
Agromatic-s zie je aan de buitenkant aan het hendel (bij de 44 serie naast het stuur rechts, 24 serie, tweede hendel bij het gas).
Aan de linkerkant van de bak, achter bij voeten aan het liggende oliefilter.
Heeft die van jouw ook agromatic-s dan?
De Agrio S op de 23/24 was idd ook leverbaar met tweevoudige koppeling.
ze zijn namelijk allebij met handkoppeling, daarom ook die vraag
Moet jij nie op bed liggen?
Dit is rustgevende hobby voor mij .
Lastige met agromatic-s is dat je niet met slippende koppeling kunt rijden. Vooral lastig met machine aankoppelen etc. Je kunt hem trouwens ook niet aan de gang trekken, kwamen pas achter.
lager is rond de 12 bar en bij de nieuwe types 633 en 733 hoger is klopt dit of is er niks van aan ?