Fendt 712 - Nominaal en maximaal vermogen
Hallo mede tf-ers.Weet iemand het verschil bij een Fendt 712 vario uit 2003 (dus zonder tms) van het nominaal vermogen en het maximaal vermogen? Ik weet dat het nominaal vermogen 125 pk is maar wat is het maximaal vermogen?
En geld ditzelfde verschil ook als je een 712 hebt met nominaal vermogen van 160 pk?
Alvast bedankt
Groeten Stefan Groothaar
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
nominaal vermogen is gemeten bij maximaal toerental, dat betekend dat het motortoerental niet in mag zakken bij het testen.
maximaal vermogen is dan weer bij nominaal toerental, en dat betekend dus dat dit op het gunstigste punt gemeten is (motor zal inzakken tot ongeveer 2000-2100 toeren). 160pk nominaal is dus n%uFFFDeer maximaal vermogen, en voor een standaard 712 lijkt me da niet aan de orde
vaak zitten aftakas toerentallen precies op dit nominale toerental, maximaal vermogen dus
Als het toerental terug zakte dan liep de 120 pk van een 712 op naar de eh, ik gok 135?
Tegenwoordig geven ze het maximale toerental op bij ongeveer 1700 omw/min. Het punt waar hij het meeste vermogen geeft.
Vol gas levert hij dan minder dus een nieuwer type 712 levert in verhouding met de oude dus minder! Komt omdat ze op een andere manier het vermogen aan willen geven, volgens een andere standaard.
Maar 160 pk is echt te veel maar een 716 heeft exact dezelfde Vario... Dus je kunt hem ook wel op 160 laten staan.
heeft de 716 geen zwaardere aandrijving o.i.d.?
als je met cruise control werkt kan dit wel.
de 716 mag ook totaal 11 ton wegen en de 712 9 ton totaal
mooi je hebt waarschijnlijk betere lucht inlaat door die koel roosters
en dat die bijna altijd voor een tank in zwitserland heeft gelopen zal die wel goed los zijn.
zou je vermogen grafiek er eens op willen zetten?, als dat kan?. vind wel interresant
Die 712 kon je nog geen andere software in zetten aangezien jij het motormanagement bedoelt. En de bak loopt niet zomaar kapot. Er ligt altijd een ML 130 in. De type's met optie TMS vanaf 2004 die hadden de ML 160 en zo worden ze nog steeds gemaakt.
Denk dat de lagers wel verzwaard zijn.
Zo'n overzicht staat ook wel ergens op de Fendt site.