Kobelco SK60 - Arm zakt. Olieproblemen?
Heren / dames,Van mijn oude vertrouwde Kobelco zakt de kraanarm als ik er een tijd mee heb gewerkt. De olie lijkt te warm geworden, de cylinder is namelijk 53 graden, terwijl de hydrauliekolie volgens mij maximaal 50 graden mag zijn.
Moet ik de olie vervangen of kan het ook aan de filters liggen? Of kan er nog een andere oorzaak zijn?
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Een stuurschuif die doorlaat is ook een mogelijkheid.
O-ringen kunnen versleten of niet meer rond zijn.
Ik dacht als eerste aan de manchetten omdat dat vaak de oorzaak is van een uit zichzelf zakkende giek.
Ik denk toch de balanceerklep op de cilinder en anders de cilinder (laten) testen.
Met buitentemperaturen van de afgelopen weken lijkt me 50+ niet onmogelijk.
@Lucas: Hoeveel draaiuren heeft je "oude vertrouwde Kobelco" en wat voor werk doe je er mee?
Moet niet hoeven, zal wel niet zoveel meer in de tank zitten...
A common cause of heat generation in closed center circuits is the setting of relief valves below, or too close to, the pressure setting of the variable-displacement pump’s pressure compensator. This prevents system pressure from reaching the setting of the pressure compensator. Instead of pump displacement reducing to zero, the pump continues to produce flow, which passes over the relief valve, generating heat. To prevent this problem in closed center circuits, the pressure setting of the relief valve(s) should be 250 PSI above the pressure setting of the pump’s pressure compensator.
machinerylubrication.com/Read/680/…
[url]maxis.jp/cgi-bin/equipment/…]
waar zit de balanceerklep zie niets en wat zal niet zoveel in de tank zitten
En je maakt je nu druk omdat bij een boerenkraan de arm wat zakt? :?
Dat vraag ik me dus ook af..... Ben je heel veel tijd en geld kwijt om dat helemaal te verhelpen.
Daar hebben jullie uiteraard helemaal gelijk in, of het moet zo erg zijn dat als zodra je het hendel loslaat de giek gelijk op de grond valt...
Jup.. Vaak lekken de ventielen ook.. Het is alleen hinderlijk bij precisie hijs/montage werkzaamheden.
Wat dacht je van olie?
Balanceerklep zit rechtstreeks op de cilinder geschroefd, men noemt het ook wel slangbreukbeveilging, remklep, etc..