David Brown 950 - krukas keering vervangen
Hallo allemaalNu eindelijk de db 950 aan de gang nadat de trekker 3 jaar had stilgestaan.
Nu lekt hij behoorlijk olie uit een gaatje onder de trekker. Het is motorolie maar je ziet niet dat waar het vandaan komt.volgens mij achterste keerring die lekt.
Moet de trekker uit elkaar daarvoor.
vr gr Peter Huizinga
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Och, het is maar hoe je het bekijkt, je kan bij een trekker overal mooi bij tenminste...
Zoals @heimans ook al zegt, het is hoe je het bekijkt ... Bekijk het als een uitdaging, het kan evengoed meevallen. Wel goed ondersteunen alles ...
Die is er pas bij de witte modellen ingekomen (2 halve maantjes koord). Een 950 heeft een olieretourgroef in de krukas.
Controleer eerst de carterontluchting boven op het kleppendeksel.
Als de zuigerveren iets vast zitten, heb je een hoop carterdruk, waardoor de olie eruit geperst kan worden.
Als ik het oed begrijp dan hoeft het blok dus niet uit elkaar en de trekker hoeft niet gedeelt te worden want er zit geen keerring die vervangen hoeft te worden.
Dat hij daar lekt heeft waarschijnlijk dan te maken met carter ventilatie of slechte zuigerveren.
In ieder geval hebben we het blok aan de praat gekregen door aan te slepen. Daar ben ik al blij om.
Blokje is best sterk voor zijn 45 pk.
met vr gr Peter Huizinga
Heeft iemand daar een afbeelding van? Heb een werkplaatshandboek besteld in Engeland maar nog niet binnen.
Gr Peter
Heb het blok niet uit elkaar gehad ivm tijdgebrek.
Trekker is verkocht inmiddels en ben op zoek naar iets anders.
vr gr Peter