Wat vinden jullie van een bumper op de trekker?
Af en toe lees je dat iemand met zn auto onder een trekker is terecht gekomen. Vooral op het midden van de weg, bij het linker voorwiel is de kans groot dat de trekker op de auto schiet en de auto compleet in elkaar drukt en de inzittenden letterlijk verpletterd. Geen prettig idee als je dit als chauffeur meemaakt, ongeacht de schuldvraag. De gevolgen laten zich raden..een trauma voor het leven. Toch zijn dit soort gevolgen te voorkomen met een bumper aan de trekker. Niet echt fraai, maar tis niet anders. AGRIbumper.com biedt wel een mooie oplossing, zonder dat dit de tractor beperkt in zijn mogelijkheden. Discuseer eens mee....De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Filmpje van auto die truck raakt. Zou het helpen? En als je wel een bumper hebt dan zou je ook tussen de wielen en tussen trekker en kar een afscherming moeten hebben want het is maar net wanneer 1 van de voertuigen op de verkeerde weghelft komt.
Maar ik vind het bovenal veilig, dat zeker. Maar ook gruwelijk onhandig zon ding voorop. En bovendien vraag ik me af wat er nou van een auto overblijft als die vol een trekker met bumper ramt of zonder bumper. Tis nu gewoon eenmaal een stuk blik en net niks vergeleken een trekker.
gefotoshopte trekkers, ik snap je punt, maar het is nog maar in beginfase, kunnen moeilijk voor elke trekker al een bumper gemaakt hebben.
Echter, voor claas/john deere/new holland hadden ze al een bumper(zie filmpje voor jd) en verschillende foto's voor new holland. Claas met bumper is al genoeg in beeld gekomen
Die indruk heb ik ook van de bumper: stukje blik waarmee de trekker ongehinderd alsnog een auto op rijdt.
Maar, de lichtbalkfunctie is weer onovertroffen!
Zo dun is hij ook weer niet
Henk Martin, De link werkt niet.
In de fronthef is een grote tegenvaller, lijkt super maar in de praktijk ben je te lang. achteruit rijdend tussen aardappelkisten blijkt dan dat je neus erg veel uitsteekt.
Een bumper strak voor de neus langs lijkt mij wel een oplossing.
Er worden wel over veel meer onzinnige dingen een topic gestart, deze vind ik nog niet zo onzinnig.
De verkeersveiligheid een beetje opkrikken in de agrarische sector is natuurlijk geen verkeerd idee.
Alleen zou ik eigenlijk wel een video willen zien dat je echt met 55 in een stilstaande auto klapt.
Het kan er op de foto en de plaatjes van de uitleg wel allemaal heel leuk en functioneel uitzien, Maar is dit in de praktijk ook echt het geval.
Die vangt de klap te minste nog iets op.
peecon.com/…
Hier een link met filmpje "hoe het rijdt met een bumper". (Er zal nog menig boom(pje) en schuurdeur sneuvelen. ).
trekkerweb.nl/artikel/2013/…
Weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België wordt er aan gedacht om zoiets te verplichten dacht ik opgevangen hebben enkele weken terug. Voor fietsers te beschermen is een 'fietsenvanger' sowieso al verplicht als het goed is.
Door het frontgewicht dat ervoor hangt schiet een auto er nog onder. Leuk die paar extra lampjes maar die kun je zo ook wel monteren. En ik geloof als je de prijs hoort je ook gelijk genezen bent. Dan kun je beter met een (zware)frontschuif rond gaan rijden, dat geeft ook een beste klap maar dan hoef je in ieder geval geen auto of fietser onder de trekker weg te vissen.
Goede reactie lekker onderbouwd ook. Verder helemaal geen loze kreet in de ruimte of zo.
Vind helemaal die klap van zij geniaal! zeggen dat dit beter is, jaag maar eens met 30 op zijkant van de auto! ben je net de brandweer die de bovenkant er af knipt
Is zoiets ook gekeurd? of moet het ergens aan voldoen?, of koop je gewoon een stuk ijzer waar een leuk verkoop praatje aan hangt
Sterker nog, dan ben je zelf (als trekkerbestuurder) de Brandweer nodig om uit de cabine geknipt te worden.
Reken maar dat met zo'n 'bullbar' voorop dat de trekker dan wel meervoudig in stukken breekt bij een botsing.
Maar het idee dat het verkeer veiliger mag vind ik top! Maar dan zie ik meer heil in zo'n peecon bumper.
Die vangt de klap te minste nog iets op.
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
facebook.com/HolvoLettele/?hc_location=timeline
Veiligheid begint bij de bestuurder, die is voor minstens 75% verantwoordelijk voor zijn en anderen hun veiligheid. Technische oplossingen die de veiligheid verhogen, moeten er niet toe bijdragen dat de bestuurder die ruimte gebruikt om meer capaciteit te halen. Toen een 30 jaar geleden de ABS op auto's meer algemeen werd, lees standaard of beschikbaar op betaalbare modellen, werd er in Duitsland korting op de verzekering gegeven als dit er op zat. Vervolgens kreeg men bestuurders die dachten:mij gebeurt niets meer, want ik heb ABS. Bestuurders gingen roekelozer rijden, zoals ook tijdens gladheid pas op het laatste moment afremmen, en al gauw kwam men er achter dat zulke auto's vaker betrokken waren bij ongelukken.
Een tractor is gemaakt om werkzaamheden op het veld en op de boerderij uit te voeren. Soms moet hij daarvoor over de openbare weg. De laatste jaren zie je meer en meer trekkers gebruikt worden in het grondverzet en de bouw. Eigenlijk niet voor bedoeld, maar soms is het goedkoper of beter inzetbaar als de vrachtwagen. Veiligheidsvoorzieningen blijven een compromis tussen inzetbaarheid en het gebruik op de weg.
Het is GEEN oplossing voor fietsers, motors of voetgangers. Zoals al eerder gezegd, die donderen er evengoed onder. Een auto is helemaal ingepakt in blik en kunststof, dat werkt anders.
Een aantal van de bumpers werkt met verende elementen. Dat kan een deel van de botsenergie opvangen. Wat door sommige vergeten wordt is dat het bij auto's anders werkt. Daar heb je kreukelzones die zodanig gevormd zijn dat de auto op een bepaalde manier in elkaar vouwt, zodat inzittende en omstanders/voertuigen zo min mogelijk gepijnigd worden. Het veren van de bumper kan er voor zorgen dat het andere voertuig een zetje krijgt, waardoor het weer ergens anders naar toe geduwd wordt. Daarnaast zijn, voor zover ik weet, nog geen enkele van deze hulpmiddelen getest, waardoor het niet zeker is wat er precies gebeurt.
Nogmaals, ik ben niet tegen het verhogen van de veiligheid op de openbare weg. Maar pas op wat je roept. Als de overheid er mee aan de haal gaat, en net gaat verplichten krijg je hele gekke dingen, omdat het soms gewoon niet past, met name bij de speciaalmodellen, alsook al de zelfrijders die een heleboel elementen voorop hebben hangen.
Hij wil er niet voor na te hoeven denken, alleen zijn hand ophouden en pegels vangen...
agribumper.com/waarom---warum---why-/index.html/
agribumper.com....[/quote/]
Als ik naar de foto's kijk op bijgevoegde link, dan zal de bumper zeer geen effect hebben....
agribumper.com/images/ban067331a2930da7e1b3.jpg/
als men een auto weg duwt met deze bumper, waar komt deze auto dan terecht? is het daar veiliger dan tegen de trekker aan te zitten?
het initiatief is niet verkeerd, begrijp me niet verkeerd. maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij. een trekker is gemaakt om niet continue op de weg te zitten. hierdoor is er in het ontwerpen van trekkers geen rekening gehouden met bijvoorbeeld een kreukelzone. En zal de kracht van de botsing volledig op de auto komen. bij een frontale botsing tussen twee personen auto's absorberen beide auto's de kracht. daarom lijkt het me beter dat de trekker niet een massief blok vormt op de weg door middel van bijvoorbeeld een bumper. maar dat de trekker enig sinds zelf uitwijkt, in de meeste gevallen omhoog(over de auto heen...)
en gewoon even een nieuwsgierige vraag:
hoeveel ongelukken gebeuren er met landbouw-voertuigen per jaar, in hoeveel gevallen daarvan heeft het een dodelijke afloop? en in hoeveel van die dodelijke gevallen gaat het om een tractor - personen auto botsing?
Ik vind deze bumper persoonlijk wel een mooi systeem.
Tractoren worden alleen maar groter en kunnen steeds harden en aan de verkeersveiligheid word weinig gedaan.
ik geloof zeker dat we hiermee het aantal doden en ernstig gewonden kunnen verminderen.
Fietsers, automobilisten of ander verkeer worden bij een frontale botsing dan wel 1 of meedere meters weg geduwd en breker waarschijnlijk wel wat botten maar de kans dat ze er onder komen is minimaal.
Natuurlijk zijn er altijd wel wat punten wat er aan de bumper vebeterd kan worden, bijvooorbeeld een soort kreukelzone of iets en naar mijn menig mag hij nog wel iets hoger zijn.
Als een trekker met 40 km per uur de kruising over wil steken en dan een fietser raakt dan geef ik de fietser ook weinig kans meer..
voor het transport is het geen slecht idee
en je hebt extra verlichting
Fietser schuiven? De druk op die grond is zo hoog... Die schuift niet, die wordt omgeduwd en eronder geperst.
Verder blijf ik er bij dat het wel een mooi systeem is.
Zeker voor trekker wie veel transport doen.
Misschien nog een keer wat meer verschillende gewichten van +/- 500 tot 1000 kg en verschillende breedtes, van 1,50 cm tot 3 meter of zoiets.
@jehan
Iej verget nog er nog 1, wiej hebt 8 trekkers op het werk..
zie Filmpje is van TF-lid @DeutzMF.
tractorfan.nl/movie/35386/
Deze bumper is veel sterker, beter dan dat iele bumpertje van Exstratrekker. Sorry maar het is zo en volgens mij is ie ook goedkoper?? en veel mooier. allen wat meer verlichting er op messchien??
Oja en er steed standaard elke dag altied zo´n huurtrekker op het werk dus 9, doar kan ook el zo´n ding an.
nee heb nog 8 muntjes maar ik kom er niet meer, iej nog wel?
Dan de bumper. Er zullen nog veel ideen ontworpen worden met voor- en nadelen en een bijkomstige prijs. In het belang van veiligheid een goede ontwikkeling. Iedereen kan dan zelf oordelen en keuzes maken om er in te investeren en welk systeem het beste past. Uit reacties van meerdere evenementen lijkt het alsof iedereen denkt dat het al verplicht is of nog gaat worden. Dat is te ver vooruit denken. Als de sector wil voorkomen dat het verplicht wordt is het raadzaam om zelf de oplossingen te gaan gebruiken in situaties waar dit product voor bedoeld is. Dus wie veel rijdt op de openbare weg kan voorkomen dat iedereen er aan MOET. Dat het dus een advies wordt evt in samenwerking met verzekeraars ter voorkoming van gevolgschade, een lagere premie. En dan is de prijs een heel ander aspect, voor welk systeem men ook kiest. Tot slot wil ik er aan toevoegen dat de prijs voor de AGRIbumper lager is dan vermeld. En dat de netto prijs een onderhandeling is tussen onze dealers en hun klanten. We zijn ervan overtuigd dat bij de aankoop van een trekker met fronthef en bumper wel wat te winnen valt. Vraag dus jullie trekkerdealer of mechanisatiebedrijf naar de kosten. Ons gaat het vooral om de doelstelling, een veiliger landbouwverkeer met minder slachtoffers of ernstigere gevolgen in ruil voor meer respect voor de mensen die hard werken in de basis van onze voedselvoorziening.
Gun ons de rust eens, heb jij t ook weer.
Bvd
Nou, goedenacht dan. Slaap wel.
Het is niet meer als een mogelijke oplossing van "het gevaar" , in mijn ogen maar 1 gevaar (het met de trekkervoorband tegen de auto oprijden) van de vele die er zijn.
Hoe groot is dat gevaar eigenlijk? Is het niet zo dat bij een noodstop de voorwielen blokkeren? Rij je dan nog tegen de auto op? Of schuift die voor de trekker uit, net als bij een bumper het geval zou zijn?
Wanneer zou de impact groter zijn?
Als de auto tegen de bumper van de veel zwaardere trekker plots tot stilstand komt?
Of als de klap wordt opgevangen door dat het voorwiel op de motorkap terecht komt?
Het voorwiel op het bestuurderscompartiment is niet goed, dat snap ik ook.
Dat is dus NIET hetzelfde. Neem het bouwmachine forum als voorbeeld. Wat u hier doet is puur stemmingmakerij en reclame maken voor je product onder het mom van "discussie".
Ik zou graag een echte botsing willen zien, zou een hoop onduidelijk eg halen
Ja dat ze een bumper demonsteren prima maar ik heb dat filmpje even snel bekeken en zie alleen maar (sluik)reclame.. Maargoed, zolang het getolereerd wordt zullen we het wel houden van de beste Extratrekker
de bestuurder rijdt toch gewoon normaal?? trekker wil niet sneller als 43/50 dus snel is ie niet??
Dat is niet zo moeilijk hoor, knoop een bumper aan je trekker en rammen maar!
De woorden haastig en gestrest staan niet in mijn woordenboek
de bestuurder rijd wat gehaast maar is niet aan het bumperkleven, hij neemt een ruime bocht omdat hij een grote aanhanger achter de trekker heeft. dus ik vindt het wel mee vallen zie wel andere bestuurders die erger zijn en dan bedoel ik buschauffeurs, Tnt bezorgers die rijden stukken lomper als deze man.
Als hij die blauwe auto tegenkomt, gaat hij ook geen cm. naar rechts, maar blijft midden op de weg staan.
Dat doet hij toch omdat, hij wil laten zijn waar die bumper komt. Als er een botsing komt, waar de bumper terecht komt??
Ik heb al 1 ding duidelijk gezien, waardoor hij ongeschikt is: krappe bochten, waar je voor en naast de wielen ruimte genoeg hebt, moet met dat stuk oud ijzer nog uitkijken....
Maar ben het er wel mee eens dat het filmpje nu niet echt je van het is...
Vooral als je voordat je het filmpje bekijkt, de titel leest... :lol:
Vooral als je voordat je het filmpje bekijkt, de titel leest...
exstra meneer wil even laten zijn hoe sterk zijn geweldige bumper wel niet is , volgens mij wil hij heb gebruiken als rambumper inplaats van de veiligheid te verbeteren
deze pipo veroorzaakt nog eens een ongeluk
Nieuwe regel!
"Sorry van uw kind, het kon niet anders"
:?
+10!
Alles voor de veiligheid zogenaamd en als marketingtruc dingen die mensen over hem zeggen zogenaamd aannemen en beamen...En ondertussen met een demo combi rondrijden.
Indertussen zorgt hij er wel voor dat heel nederland weet van hem en z'n bumpers, negatief of positief..
Alles voor de veiligheid zogenaamd en als marketingtruc dingen die mensen over hem zeggen zogenaamd aannemen en beamen...En ondertussen met een demo combi rondrijden.
Indertussen zorgt hij er wel voor dat heel nederland weet van hem en z'n bumpers, negatief of positief..
Jij hebt de Extra Rukker helemaal door. 100 punten.
:lol:
Alescon, Reestmond, Wezo, Noordwest Groep etc. past beter...
G.H moest uitwijken met zijn groene monster.
Idd!
ziet er een stuk degelijker uit dan dat stukje ijzer/plastic wat Extra er voor heeft hangen.en der ziet ook nog mooi gewicht in,
Mee eens, ik vind het een mooie plek voor een paar breedte lampjes.
Daar is toch geen bumper voor nodig? Er zijn nog bijna geen trekkers met abs op de weg en lijkt mij vrij voor de hand liggend om bovenop de rem te gaan staan op het moment dat uitwijken niet meer mogelijk is. En ik verwacht dat een blokkerend wiel een auto net zo goed voor zich uitschuift als een bumper.
Cameraman had hier ook vast een verkeerd knopje gedrukt.
Minimaal die, die 40 gaan... Vanaf 40kmh is het in DLD verplicht om beremd te zijn. Heet niet dat er geen trekkers zijn, die max 20 rijden en geen beremde vooras hebben
Ik ben benieuwt!
In Duitsland sowieso en staat ook een filmpje op YouTube dat een Deutz z'n hele vooras eronder weg remt
In de reactietijd die nodig is om te gaan denken ( en dat doe je op zo'n moment niet(!)) je poot op de rem te krijgen zit de auto al tegen de achterband en sta je met je voorste wiel het chauffeurscompartiment al in elkaar te drukken.
En dat worden er iedere dag ook meer.
agreck.nl/bumperschuif/#
Kijk!! Dat is nog eens een handig ding
landkracht.com/nieuws/15/
En wat hebben wij aan die informatie?
Dat is hetzelfde als concluderen dat de uitvinder van condooms kinderen heeft!
Dat je iets bedenkt hoeft niet te betekenen dat je t zelf voordurend MOET gebruiken
Naast TF vervuilen met je sluikreclame ga je nu ook nog eens de concurrent afzeiken ?
Ik wist dat die LOI-cursus commercieel verkopen niet echt denderend was.... maar dit ?! Als ik jou was bleef ik lekker in de tuinschuurtjes...
Ik word echt doodziek van dat geneul over die bumper en die vent met zijn extra-rukker verhaal. Je kunt TF niet fatsoenlijk openen of daar staat ie weer met zijn Claas pruttel op de weg....
Maarja negatieve aandacht is ook aandacht denkt dhr. Henk Martin Bloemendal.
Negeren is dus vanaf nu het devies, maar soms kan ik het niet laten
Tis idd lastig...
Dat zal wel net zo'n succes geweest zijn, als dit verhaal? :mrgreen:
Hij vond dit waarschijnlijk een perfecte combinatie :?
De vis heeft te veel voer, denk ik?
idd
ja handig he. Ooerdegelijk, is van massief ijzer dus lekker zwaar en gelijk frontgewicht van 800kg.
we hebben er 1 op voorraad staan.
Ik zie het niet zitten.
En ik wil het niet mee maken als de bumper er niet aanzit, hangt gewoon een machine voor in de hef, wat voor gevolgen zal dit wel niet hebben..
Ik denk dat de chauffeurs gewoon met verstand moeten rijden, in elk geval beter als op de film die hier in dit topic staat....