Wat vinden jullie van een bumper op de trekker?

Af en toe lees je dat iemand met zn auto onder een trekker is terecht gekomen. Vooral op het midden van de weg, bij het linker voorwiel is de kans groot dat de trekker op de auto schiet en de auto compleet in elkaar drukt en de inzittenden letterlijk verpletterd. Geen prettig idee als je dit als chauffeur meemaakt, ongeacht de schuldvraag. De gevolgen laten zich raden..een trauma voor het leven. Toch zijn dit soort gevolgen te voorkomen met een bumper aan de trekker. Niet echt fraai, maar tis niet anders. AGRIbumper.com biedt wel een mooie oplossing, zonder dat dit de tractor beperkt in zijn mogelijkheden. Discuseer eens mee....

Lees meer »

eXtratrekker1

Reacties

711feldliebe
Liever dat je de auto wegschuift dat.je.er.boven op zit met je voorbanden.....
Gerron

Filmpje van auto die truck raakt. Zou het helpen? En als je wel een bumper hebt dan zou je ook tussen de wielen en tussen trekker en kar een afscherming moeten hebben want het is maar net wanneer 1 van de voertuigen op de verkeerde weghelft komt.
newholland6640
of je knoopt een extra trekker ervoor waardoor de band niet op de auto kan komen.
Siebenga
ordinaire reclame 😉
worteljcb
@Siebenga Idd

Maar ik vind het bovenal veilig, dat zeker. Maar ook gruwelijk onhandig zon ding voorop. En bovendien vraag ik me af wat er nou van een auto overblijft als die vol een trekker met bumper ramt of zonder bumper. Tis nu gewoon eenmaal een stuk blik en net niks vergeleken een trekker.
nicolass
@Gerron hoe snel rijden die niet ? een trekker rijd maar of zou toch maar rond de 40-50 mogen rijden
Sanderrr
Bumper opzich kan wel, idee van dat agribumper.com is opzich wel handig. Alleen dan is er een punt, kun je gephotoshopde trekkers vertrouwen? (allemaal exact zelfde reflectie op de bumper behalve de claas) Zelfde pot nat als extratrekker zelf waar je ook constant photoshop plaatjes langs kwam komen... Ojah, en kijk maar eens naar de schaduwen. Beetje vreemd ofniet?
bertd
@Sanderrr
gefotoshopte trekkers, ik snap je punt, maar het is nog maar in beginfase, kunnen moeilijk voor elke trekker al een bumper gemaakt hebben.
Echter, voor claas/john deere/new holland hadden ze al een bumper(zie filmpje voor jd) en verschillende foto's voor new holland. Claas met bumper is al genoeg in beeld gekomen 😃
johndeere6506
Zit op deze eXtra bumper ook een eXtra franciseformule? 😃
selten
@Sanderrr voor New Holland en Claas zijn de bumpers er sowieso al. Het principe is overal gelijk. Als het goed is de afstand en de bevestiging ook. Dus dan is het er gewoon op te photoshoppen.
930triplemaaier
In belgie hebben de opraapwagens ook verplicht een stootbalk achterop dus waarom dan ook niet voorop? Ik schuif liever met een harde klap een auto een stuk voor me uit dan dat ik er boven op sta met het dak op de bodem geplet. Auto zijn zo gemaakt dat ze beter klappen op kunnen vangen van de voor achter of zeikant dan de bovenkant.
Wimsumar
Beste WortelJCB e.a.:
Quote @worteljcb:
Tis nu gewoon eenmaal een stuk blik

Die indruk heb ik ook van de bumper: stukje blik waarmee de trekker ongehinderd alsnog een auto op rijdt.
Maar, de lichtbalkfunctie is weer onovertroffen!
selten
@Wimsumar
Zo dun is hij ook weer niet 😉
Fendt926Driver
link doet het niet
Maikel-Wissink
Weet niet hoe sterk die bumpers zijn ma als je met een verschil van 80 km per uur tegen elkaar aan komt mag het naar mijn idee nog wel een beetje sterker worden, maar voor fietsers/brommers is het een goede oplossing om stootbalken en zijafscherming te monteren. Laten ze maar is een keer een echt test uitvoeren. 3 soorten bumpers en paar oude auto's, kijken of de auto achteruit gaat of eronderdoor.
radium45
@eXtratrekker1
Henk Martin, De link werkt niet.
JD 6430 The Best
Ik vind het wel veilig, maar om er een topic voor te maken...
valmet 605
een bumper is een goed idee. Het goed handen en voeten geven van een bumper is lastiger als je denkt!

In de fronthef is een grote tegenvaller, lijkt super maar in de praktijk ben je te lang. achteruit rijdend tussen aardappelkisten blijkt dan dat je neus erg veel uitsteekt.

Een bumper strak voor de neus langs lijkt mij wel een oplossing.
radium45
Quote @JD 6430 The Best:
maar om er een topic voor te maken...

Er worden wel over veel meer onzinnige dingen een topic gestart, deze vind ik nog niet zo onzinnig.
EA_MF
@valmet 605 deze bumpers ziten ook bijna strak tegen de trekker aan m.a.w. ze zitten aan het begin van de hefarmen, en de fronthef is bovendien ook nog gewoon bruikbaar wanneer de bumper is aangebouwd
valmet 605
@EA_MF link doet het bij mij niet.
EA_MF
Werkende link: agribumper.com/
Frankhoenderloo
Waarom zou je dit niet willen?
De verkeersveiligheid een beetje opkrikken in de agrarische sector is natuurlijk geen verkeerd idee.
Alleen zou ik eigenlijk wel een video willen zien dat je echt met 55 in een stilstaande auto klapt.
Het kan er op de foto en de plaatjes van de uitleg wel allemaal heel leuk en functioneel uitzien, Maar is dit in de praktijk ook echt het geval.
Favorit614
Dan zie ik toch liever deze van Peecon.
Die vangt de klap te minste nog iets op.

peecon.com/…
Sanderrr
@Favorit614 Dan weet je zeker dat ie de klap ook nog wat opvangt ja. Ook opvallend met die rood/witte strepen er op enzo
claasfendt
Ik ben wel voor word het zeker veiliger denk ook aan fietsen ed. Hele harde klappen help hij denk ik niet veel denk ik maar als het niet zo hard gaat sta je er niet direct bovenop. Of het mooi is is vraag twee kwestie van Wennen lijkt mij.
Wimsumar
Beste Valmet 605 e.a.:
Quote @valmet 605:
link doet het bij mij niet.

Hier een link met filmpje "hoe het rijdt met een bumper". (Er zal nog menig boom(pje) en schuurdeur sneuvelen. 😃 ).

trekkerweb.nl/artikel/2013/…
EA_MF
@Favorit614 nadeel van de peecon is dat ie in de hefarmen hangt, en dus redelijk ver voor de trekker hangt, wat je weer vrij veel draaicirkel kost
mike_v
Quote @Gerron:
... tussen trekker en kar een afscherming ...

Weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België wordt er aan gedacht om zoiets te verplichten dacht ik opgevangen hebben enkele weken terug. Voor fietsers te beschermen is een 'fietsenvanger' sowieso al verplicht als het goed is.
Hurli356
@Favorit614 Als je de foto's op trekkerweb bekijkt ziet het er toch wel stevig uit. Zit toch een behoorlijk stevige constructie achter en door het rubber dat 6 cm opvangt heb je toch een langere remweg. Alles beter dan dat je er op rijdt. trekkerweb.nl/artikel/2013/…
Deerepower7720
geld klopperij
sallander
@Frankhoenderloo Helemaal mee eens, kijk maar eens hoe groot een botsabsorber voor werkzaamheden aan de weg is en dan gaan beide voertuigen nog dezelfde kant op.
Door het frontgewicht dat ervoor hangt schiet een auto er nog onder. Leuk die paar extra lampjes maar die kun je zo ook wel monteren. En ik geloof als je de prijs hoort je ook gelijk genezen bent. Dan kun je beter met een (zware)frontschuif rond gaan rijden, dat geeft ook een beste klap maar dan hoef je in ieder geval geen auto of fietser onder de trekker weg te vissen.
stannetje96
extratrekker, wil je hiermee nou reclame maken voor jezelf?
deeremeneer
Quote @Deerepower7720:
geld klopperij

Goede reactie lekker onderbouwd ook. Verder helemaal geen loze kreet in de ruimte of zo.
sallander
@Hurli356 Denk je nou werkelijk dat die paar centimeter wat uitmaakt als iemand er met een flinke vaart opklapt?
Hurli356
@sallander Ja, want het veert. Je wilt niet weten hoeveel energie er dan wordt geabsorbeerd
Siebenga
komt bi dat je met werktuig in de fronthef deze bumper echt niet kan gebruiken. Ga maar eens eerste snede maaien! of oprapen 😉 succes
Vind helemaal die klap van zij geniaal! zeggen dat dit beter is, jaag maar eens met 30 op zijkant van de auto! ben je net de brandweer die de bovenkant er af knipt

Is zoiets ook gekeurd? of moet het ergens aan voldoen?, of koop je gewoon een stuk ijzer waar een leuk verkoop praatje aan hangt
sallander
@Hurli356 Dream on, op een remweg van tientallen meters, dan praat je nog niet over 1% verschil!
Wimsumar
Beste Siebenga:
Quote @Siebenga:
ben je net de brandweer die de bovenkant er af knipt

Sterker nog, dan ben je zelf (als trekkerbestuurder) de Brandweer nodig om uit de cabine geknipt te worden.
Reken maar dat met zo'n 'bullbar' voorop dat de trekker dan wel meervoudig in stukken breekt bij een botsing.
guus hiddink
Een bumper zou bij veel werkzaamheden een belemmering vd werkzaamheden zijn.
Boerenjongen16
Die bumper van Agribumper vind ik maar niks ( met name het gewicht wat uitsteekt. Doe dan maar die van tractorbumper.nl/ ! 😄
poech prut
Volgens mij is die van peecon het meest praktijkrijp.
worteljcb
Voor fietsers en motoren helpt dit ding geen bal. Je valt en gaat er alsnog onderdoor. Verder helpt die bumper geen zier als er wat in de fronthef zit want dat steekt immers gewoon uit. En als die alleen helpt met een opgeklapte fronthef kun je net zo goed een in de hef hangen is mijn mening. Bovendien is de bodemvrijheid van de trekker belangrijk en dan ga je zo schuif onder de fronthef hangen. Hij steekt ook nog es ver uit als je een bocht maakt en dat is zeer lastig. Kortom, ik vind het gewoon niks!!

Maar het idee dat het verkeer veiliger mag vind ik top! Maar dan zie ik meer heil in zo'n peecon bumper.
Fendt926Driver
Quote @Favorit614:
Dan zie ik toch liever deze van Peecon.
Die vangt de klap te minste nog iets op.
helemaal mee eens. die doet nog wat ander lijkt plastic ding
mf gek
ik vindt net zo als voorgaande reactie's de peecon aanrijd beveiliging ook beter.. als je gewichten voor de bumper hebt helpt het nog weinig.. eerst met het gewicht in de auto klappen.. en dan de bumper er tegen aan. bij peecon zitten de gewichten er mooi in verwerkt. die led lampjes voorin vindt ik wel een goed idee.. zie je als tegenligger goed hoe breed de combinatie is.
Adri-JD850
ZELF en andere weggebruikers beter opletten je kunt allerhande fratsen verzinnen maar als je niet oplet helpen deze ook niks, zoals zo vaak gezegd telefoon in de pocket en niet appen, wappen en flappen tijdens het deelnemen aan het verkeer!!! we zijn tegenwoordig met van alles en nog wat bezig behalve met de weg en de verkeersdeelnemers rond om ons heen.
sallander
Hoewel ik van die Peecon mij ook het nut afvraag lijkt het mij dat er niet veel mensen zijn die voor een verder nutteloos ding € 4.000,-- neer gaan tellen.
mickheijboer
Vind veiligheid wel belangrijk maar het is mooi als je hem ook kan gebruiken heb nu een frontschuif gekocht en een extra stikstof bal tussen mijn fronthef cilinder waardoor hij extra soepel kan veren.

marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
guus hiddink
Is er ook een plaatje van de variant met een trekker zonder fronthef?
FiatTrattori
Zoiets kan toch gewoon in de fronthef? (evt. in combinatie met een frontgewicht. En dan inschuifbaar/inklapbaar naar het midden voor in het veld.
ares697
@Boerenjongen16 Dat is wel echte een mooi ding, jammer dat het zo veer naar voren uitsteekt.
Boerenjongen16
@ares697 Valt allemaal wel mee! 😉 Heb hem een paar keer in het echt gezien. En zou zoiets zelf ook wel op de trekker plaatsen ( mits het transport over de weg is natuurlijk! ).
EA_MF
@stannetje96" nope voor toplift STAJA 😛
Loeideutz
Allereerst ben ik ook van mening dat alles wat er aan bijdraagt om de veiligheid te verhogen, goed is. Toch zie ik een aantal punten van aandacht. Een aantal zijn er al van genoemd, maar dit is wat ik er van vind.
Veiligheid begint bij de bestuurder, die is voor minstens 75% verantwoordelijk voor zijn en anderen hun veiligheid. Technische oplossingen die de veiligheid verhogen, moeten er niet toe bijdragen dat de bestuurder die ruimte gebruikt om meer capaciteit te halen. Toen een 30 jaar geleden de ABS op auto's meer algemeen werd, lees standaard of beschikbaar op betaalbare modellen, werd er in Duitsland korting op de verzekering gegeven als dit er op zat. Vervolgens kreeg men bestuurders die dachten:mij gebeurt niets meer, want ik heb ABS. Bestuurders gingen roekelozer rijden, zoals ook tijdens gladheid pas op het laatste moment afremmen, en al gauw kwam men er achter dat zulke auto's vaker betrokken waren bij ongelukken.
Een tractor is gemaakt om werkzaamheden op het veld en op de boerderij uit te voeren. Soms moet hij daarvoor over de openbare weg. De laatste jaren zie je meer en meer trekkers gebruikt worden in het grondverzet en de bouw. Eigenlijk niet voor bedoeld, maar soms is het goedkoper of beter inzetbaar als de vrachtwagen. Veiligheidsvoorzieningen blijven een compromis tussen inzetbaarheid en het gebruik op de weg.
Het is GEEN oplossing voor fietsers, motors of voetgangers. Zoals al eerder gezegd, die donderen er evengoed onder. Een auto is helemaal ingepakt in blik en kunststof, dat werkt anders.
Een aantal van de bumpers werkt met verende elementen. Dat kan een deel van de botsenergie opvangen. Wat door sommige vergeten wordt is dat het bij auto's anders werkt. Daar heb je kreukelzones die zodanig gevormd zijn dat de auto op een bepaalde manier in elkaar vouwt, zodat inzittende en omstanders/voertuigen zo min mogelijk gepijnigd worden. Het veren van de bumper kan er voor zorgen dat het andere voertuig een zetje krijgt, waardoor het weer ergens anders naar toe geduwd wordt. Daarnaast zijn, voor zover ik weet, nog geen enkele van deze hulpmiddelen getest, waardoor het niet zeker is wat er precies gebeurt.
Nogmaals, ik ben niet tegen het verhogen van de veiligheid op de openbare weg. Maar pas op wat je roept. Als de overheid er mee aan de haal gaat, en net gaat verplichten krijg je hele gekke dingen, omdat het soms gewoon niet past, met name bij de speciaalmodellen, alsook al de zelfrijders die een heleboel elementen voorop hebben hangen.
jd user
Met een bumper voorop je trekker weet je tenminste dat de meeste tegenliggers voor jou aan de kant gaan.Dus krijg je op de weg piratengedrag.
eXtratrekker1
Kijk eens op www.cumela.nl waarom zij vinden dat bumper helaas nodig zyn
Hooiveld
@eXtratrekker1 Heeft u zelf geen eigen mening erover?
B - W
@Hooiveld

Hij wil er niet voor na te hoeven denken, alleen zijn hand ophouden en pegels vangen... 😄
Hooiveld
@B - W Dat is dan voor hem ook veel belangrijker.
eXtratrekker1
deze video geeft een duidelijk beeld van steeds groter wordende trekkers waarbij de onveilige zone aan de voorkant een risio vormt voor tegenliggers. Vanaf ca 150 pk of voorbanden van 28" zit het hart van de vooras ruim boven de hoogte van een bumper op een middenklasse auto. De trekker zal dus bij een aanrijding op de motorkap kruipen en door de voorruit zakken. De gevolgen laten zich raden, ongeacht wie schuld heeft aan het incident.

eXtratrekker1
En dan krijg je dit soort ongelukken.

agribumper.com/waarom---warum---why-/index.html/
Boemrang
[quote="@eXtratrekker1"] En dan krijg je dit soort ongelukken.

agribumper.com....[/quote/]
Als ik naar de foto's kijk op bijgevoegde link, dan zal de bumper zeer geen effect hebben....
eXtratrekker1
De bumper, van welk merk of type zal de impact verdelen over een breder vlak op de auto waardoor de trekker de auto niet binnendringt of er overheen rijdt door de ronding van de voorbanden aan de onderkant van de voorwielen. Frontaal pakt de trekker de auto op de bumper, bij een aanrijding van opzij op de kokerbalk of net daarboven waar de meeste auto een balk hebben in het portier. Zit er geen bumper op de trekker dan pakt de trekker de auto hoger . Frontaal boven de motorkap en opzij bij de ramen...en daar zit je totaal onbeschermd als autobestuurder of passagier. De bumper schuift dus de auto voor zich uit bij een goede hoogte afstelling.

agribumper.com/images/ban067331a2930da7e1b3.jpg/
eXtratrekker1
Waarbij we ons helaas wel moeten realiseren dat het ongeluk wel heel heftig blijft en de gevolgen ook, maar dan minder ernstig. Alles is ook mede afhankelijk van de situatie terplaatste, de weg, snelheid, massa en hoek van impact. Daarom is het in mijn optiek juist van belang om zo dicht moegelijk op de trekker, zo breed mogelijk en op de juiste hoogte de impact te absoberen zodat de veiligheidssystemen in de auto de rest van de klap kunnen verwerken. Voorkomen is beter, maar das een utopie...
Dr Fendt
is er wel rekening gehouden met een kreukelzone in de bumper? of is het een massieve plaat die alleen de functie heeft een auto weg te duwen?

als men een auto weg duwt met deze bumper, waar komt deze auto dan terecht? is het daar veiliger dan tegen de trekker aan te zitten?

het initiatief is niet verkeerd, begrijp me niet verkeerd. maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij. een trekker is gemaakt om niet continue op de weg te zitten. hierdoor is er in het ontwerpen van trekkers geen rekening gehouden met bijvoorbeeld een kreukelzone. En zal de kracht van de botsing volledig op de auto komen. bij een frontale botsing tussen twee personen auto's absorberen beide auto's de kracht. daarom lijkt het me beter dat de trekker niet een massief blok vormt op de weg door middel van bijvoorbeeld een bumper. maar dat de trekker enig sinds zelf uitwijkt, in de meeste gevallen omhoog(over de auto heen...)

en gewoon even een nieuwsgierige vraag:
hoeveel ongelukken gebeuren er met landbouw-voertuigen per jaar, in hoeveel gevallen daarvan heeft het een dodelijke afloop? en in hoeveel van die dodelijke gevallen gaat het om een tractor - personen auto botsing?
eXtratrekker1
16 doden en meer dan 100 ernstig gewonden in het verkeer waar trekkers bij betrokken zijn. Das heel veel tov het aantal voertuigbewegingen van auto, vrachtwagens, motoren fietsers en voetgangers samen. Dit soort gegevens vind je terug bij de raad voor de veiligheid. Helaas dalen de cijfers in de landbouw niet terwijl dat elders wel het geval is. Daarom is het hoog tijdvoor een kenteken en rijbewijs.en andere maatregelen zoals veiligheidssystemen. Van mij er zelfs een airbag in de trekker. Uit ervaring kan ik dit ten zeerste aanraden. Ik rij in ieder geval met de gordel om...
maik
Dat is zeker niet niks zoveel doden en ernstig gewonden.
Ik vind deze bumper persoonlijk wel een mooi systeem.
Tractoren worden alleen maar groter en kunnen steeds harden en aan de verkeersveiligheid word weinig gedaan.
ik geloof zeker dat we hiermee het aantal doden en ernstig gewonden kunnen verminderen.
Fietsers, automobilisten of ander verkeer worden bij een frontale botsing dan wel 1 of meedere meters weg geduwd en breker waarschijnlijk wel wat botten maar de kans dat ze er onder komen is minimaal.
Natuurlijk zijn er altijd wel wat punten wat er aan de bumper vebeterd kan worden, bijvooorbeeld een soort kreukelzone of iets en naar mijn menig mag hij nog wel iets hoger zijn.
selten
Hoe zit het als je een fietser van de zijkant raakt, wordt deze niet omgeduwd en dan onder de banden geperst?
maik
Waarschijnlijk zou de fietser wel een aantal meter naar voren worden geduwd en dat geeft de trekker chauffeur weer een paar meter extra om te remmen wat in sommige gevallen net genoeg kan zijn om tot stilstand te komen.
Als een trekker met 40 km per uur de kruising over wil steken en dan een fietser raakt dan geef ik de fietser ook weinig kans meer..
JD5620
@selten Denk het wel ja, die fietser heeft dan geen schijn van kans meer.
inspecteurfendt
het idee zit goed de praktische kant is wat anders: je zal snel het duwplaat efect hebben als je door de modder zakt of tijdens het diep ploegen.

voor het transport is het geen slecht idee
en je hebt extra verlichting
selten
@maik
Fietser schuiven? De druk op die grond is zo hoog... Die schuift niet, die wordt omgeduwd en eronder geperst.
GD tuning Garyp
Quote @selten:
die wordt omgeduwd en eronder geperst.
Als de "bumper" 10-15cm boven de weg hangt zie ik dat niet zo snel gebeuren....
jehan
@eXtratrekker1 5200 euro per stuk we hebben op het werk 7 trekkers reken maar uit wat we kwijt zijn
jehan
in blad trekker staan ze ook in voor de helft van de prijs en dan ook nog een gewichts blok er bij ..ben zelf is aan het rekenen geweest en denk dat ik hem wel voor 1000 kan maken
atlas 1305
@jehan den keel van extratrekker stond vandaag ook bij de demodagen van kemp
jehan
@atlas 1305 oh en hejem nog gesproken?
atlas 1305
@jehan nee den keel kijkt me veel te wild af
jehan
@atlas 1305 hahahah das een goeie .kik inderdaad niet echt vriendelijk
atlas 1305
@jehan nee inderdaad dat kost hem handel
jehan
@atlas 1305 he wat gek dat dat meer mensen opvalt
GD tuning Garyp
Quote @jehan:
5200 euro per stuk
Wat een geld voor een stukje ijzer....
GD tuning Garyp
Quote @atlas 1305:
nee den keel kijkt me veel te wild af
:lol:
jehan
@GD tuning Garyp aldus blad trekker ..wacht eigenlijk op een reactie an de extrameneer
JD5620
@jehan maar 1 ding weet je zeker hij rekent Exstra veel 😉
atlas 1305
@JD5620 ja haha
maik
Voor dat geld mogen ze minimaal wel 2 bumpers leveren.
Verder blijf ik er bij dat het wel een mooi systeem is.
Zeker voor trekker wie veel transport doen.
Misschien nog een keer wat meer verschillende gewichten van +/- 500 tot 1000 kg en verschillende breedtes, van 1,50 cm tot 3 meter of zoiets.

@jehan
Iej verget nog er nog 1, wiej hebt 8 trekkers op het werk..
JD5620
Ik vindt persoonlijk, deze bumper stukken beter.
zie Filmpje is van TF-lid @DeutzMF.

tractorfan.nl/movie/35386/

Deze bumper is veel sterker, beter dan dat iele bumpertje van Exstratrekker. Sorry maar het is zo en volgens mij is ie ook goedkoper?? en veel mooier. allen wat meer verlichting er op messchien??
B - W
@jehan misschien staat zijn gezicht zo het makkelijkste haha
jehan
@maik die van jan hak niet mee geteld ..das trouwens wal een trekker wara het eerst zon bumper an moet
jehan
@maik muntjes al opgemaakt in lintel?
maik
@jehan
Oja en er steed standaard elke dag altied zo´n huurtrekker op het werk dus 9, doar kan ook el zo´n ding an.
nee heb nog 8 muntjes maar ik kom er niet meer, iej nog wel?
jehan
@maik doe de veulader dr wel weer an ..ja wij gaot vanavond nog veur de laatste keer dit at freek achter de theek steet ..wordt een emotioneel moment haha
maik
ow kiek. kuj vandage nog wel met muntjes betalen dan of is dat alleen veur grote feesten?
jehan
@maik kunt altiet met muntjes betalen alleen dit jaar nog met die blauwen
maik
Ik zal ze oew zo wel brengen. bun er oaver een half uu denk of buj dan al weg?
jehan
@maik mooi .nee wordt wel na tienen voor we gaan ..
eXtratrekker1
@atlas 1305 bijzonder dat jullie dat zo ervaren dat ik wild van me af kijk. Bang voor een confronterent gesprek of zo? Of vinden jullie het fijner om semie anoniem via dit fan forum negatief te doen. Voor alle duidelijkheid ik ga met iedereen een respectvol gesprek aan als dit wederzijds is...kom met steekhoudende argumenten op deze topic. Dan kunnen we er wat mee en jullie zelf ook. Lallen en brullen is voort (Tf)cafe 😄

Dan de bumper. Er zullen nog veel ideen ontworpen worden met voor- en nadelen en een bijkomstige prijs. In het belang van veiligheid een goede ontwikkeling. Iedereen kan dan zelf oordelen en keuzes maken om er in te investeren en welk systeem het beste past. Uit reacties van meerdere evenementen lijkt het alsof iedereen denkt dat het al verplicht is of nog gaat worden. Dat is te ver vooruit denken. Als de sector wil voorkomen dat het verplicht wordt is het raadzaam om zelf de oplossingen te gaan gebruiken in situaties waar dit product voor bedoeld is. Dus wie veel rijdt op de openbare weg kan voorkomen dat iedereen er aan MOET. Dat het dus een advies wordt evt in samenwerking met verzekeraars ter voorkoming van gevolgschade, een lagere premie. En dan is de prijs een heel ander aspect, voor welk systeem men ook kiest. Tot slot wil ik er aan toevoegen dat de prijs voor de AGRIbumper lager is dan vermeld. En dat de netto prijs een onderhandeling is tussen onze dealers en hun klanten. We zijn ervan overtuigd dat bij de aankoop van een trekker met fronthef en bumper wel wat te winnen valt. Vraag dus jullie trekkerdealer of mechanisatiebedrijf naar de kosten. Ons gaat het vooral om de doelstelling, een veiliger landbouwverkeer met minder slachtoffers of ernstigere gevolgen in ruil voor meer respect voor de mensen die hard werken in de basis van onze voedselvoorziening.
atlas 1305
@eXtratrekker1 ik zeg dat je alleen wild van je afkijkt .en ik ben niet bang om met jouw een gesprek aan tegaan over die bumpers. Het probleem met jouw is dat jij overal meteen zo fel op reageerd En dat straal je ook uit .
eXtratrekker1
De beste wensen voor all tfers... Het gaat om ongelukken die gebeuren op de as van de weg, daar waar je met je linker voorwiel rijdt. Kijk hier
Siebenga
Waarom wordt al dit reclame gezeik eigenlijk nog steeds geaccepteerd op tf?
SJB533
@TurnMeLoose
Gun ons de rust eens, heb jij t ook weer.

Bvd
Wimsumar
Beste SJB533:
Quote @SJB533:
Gun ons de rust

Nou, goedenacht dan. Slaap wel. 😄
eXtratrekker1
@Siebenga in de regels van tf is hier geen verbod op, sterker nog, jullie plaatsen met zn allen vele tienduizenden fotos en duizenden videos met trekkers waar namen van bedrijven op staan.das het hetzelfde. Het gaat hier om de discussie over het gevaar, de oplossingen, een advies of dat het verplicht gaat worden. Van mij hoeft dat laatste niet. Maar advies bij veel gebruik op de openbareweg zou voor de hand liggen. De keuze voor welk systeem iemand kiest is niet aan ons of aan jullie.
hobbyboer
Quote @eXtratrekker1:
Het gaat hier om de discussie over het gevaar, de oplossingen, een advies of dat het verplicht gaat worden

Het is niet meer als een mogelijke oplossing van "het gevaar" , in mijn ogen maar 1 gevaar (het met de trekkervoorband tegen de auto oprijden) van de vele die er zijn.
Hoe groot is dat gevaar eigenlijk? Is het niet zo dat bij een noodstop de voorwielen blokkeren? Rij je dan nog tegen de auto op? Of schuift die voor de trekker uit, net als bij een bumper het geval zou zijn?
hobbyboer
Hoe goed is het eigenlijk als je voorkomt dat het voorwiel op de auto terecht komt?
Wanneer zou de impact groter zijn?
Als de auto tegen de bumper van de veel zwaardere trekker plots tot stilstand komt?
Of als de klap wordt opgevangen door dat het voorwiel op de motorkap terecht komt?
Het voorwiel op het bestuurderscompartiment is niet goed, dat snap ik ook.
Tom VB
Quote @eXtratrekker1:
sterker nog, jullie plaatsen met zn allen vele tienduizenden fotos en duizenden videos met trekkers waar namen van bedrijven op staan.das het hetzelfde.

Dat is dus NIET hetzelfde. Neem het bouwmachine forum als voorbeeld. Wat u hier doet is puur stemmingmakerij en reclame maken voor je product onder het mom van "discussie".
stannetje96
@hobbyboer de auto word als het goed is opzij geketst en komt dus niet plots tot stilstand. Vraag is alleen hoever de auto opzij word geslingerd en of de bumper die klap houd.

Ik zou graag een echte botsing willen zien, zou een hoop onduidelijk eg halen
jehan
kijk allemaal is naar dit filmpje hier boven ..als ik baas van deze comby was en mn personeel reed zo over de weg dan werd er savonds ff heel duidelijk wat tegen hem gezegd..ik vindt zn rijgedrag knap agressief ..
Hooiveld
@jehan Ik wil hem ook niet graag tegenkomen, want hij rijdt niet echt netjes. Misschien was hij op zoek naar een tester.
jehan
@Hooiveld inderdaad hij gaat niet aan de kant ..en wringt zich er aardig tussen bij die grote weg waar ie o wil
valmet6400power
@Siebenga

Ja dat ze een bumper demonsteren prima maar ik heb dat filmpje even snel bekeken en zie alleen maar (sluik)reclame.. Maargoed, zolang het getolereerd wordt zullen we het wel houden van de beste Extratrekker
Hooiveld
@jehan Ja, dat invoegen gaat zeker niet fraai. Maar goed dat ze van Wegmisbruikers er niet bij waren, die hadden wel een praatje met hem willen maken.
JD5620
@jehan heb het filmpje goed bekeken, maar snap niet wat jij er agressief aan vindt?? kan je dit uitleggen??
de bestuurder rijdt toch gewoon normaal?? trekker wil niet sneller als 43/50 dus snel is ie niet??
DANOONTJE POWERR
Quote @stannetje96:
Ik zou graag een echte botsing willen zien

Dat is niet zo moeilijk hoor, knoop een bumper aan je trekker en rammen maar! 😃
atlaspower
@JD5620 Als jij vind dat ie normaal een kruizing nadert, en er als een maloot overheen knalt ook niet vreemd vind, dan hoop ik niet dat ie jou een keer tegenkomt als jij net even te laat reageert,, want hij kan echt niet reageren op een onverwachte sytuatie op de kruizing,, mooie trekker maar een eikel achter het stuur als ie zo graag een botsing wil voorkomen kan ie eerst eens normaal gaan rijden dan heeft ie die bumper niet nodig,, hier rijd ook zon lul met een fastrack rond, als ie zijn vlakbord ervoor heeft hangen dan gaat ie dus niet meer aan de kant en denkt de weg is voor mij en iedereen gaat maar opzij,,
JD5620
@atlaspower (normaal) wil ik ook niet zeggen persoonlijk rij ik nooit harder dan 20km op een kruising af. hij rijd vrij gehaast op de kruising af. maar verder vindt ik het persoonlijk wel mee vallen, hij moet alleen wat rustiger op de kruising af rijden
jehan
@JD5620 als jij dit normaal vindt ben ik blij dat jij niet hier in de buurt woond
jehan
Hooiveld
@JD5620 Kijk dan nog maar een keer, het is gewoon lomprijden. En dan promoot hij zijn produkt voor de veiligheid. Hij zit ook regelmatig onnodig in de berm. Nee ik kom hem en jou ook dan ook niet graag tegen als ik op de fiets zit.
JD5620
@Hooiveld Als je mijn vorige reactie hebt gelezen, dan zeg ik daar dat ik zelf nooit harder dan 20km/h op een kruising/rotonde afrij en rij nooit harder dan 35/km/h over de weg bumperkleven en onnodig in de berm rijden doe ik ook niet.

De woorden haastig en gestrest staan niet in mijn woordenboek 😉

de bestuurder rijd wat gehaast maar is niet aan het bumperkleven, hij neemt een ruime bocht omdat hij een grote aanhanger achter de trekker heeft. dus ik vindt het wel mee vallen zie wel andere bestuurders die erger zijn en dan bedoel ik buschauffeurs, Tnt bezorgers die rijden stukken lomper als deze man. 😉
JD5620
@jehan ik zie hier in de buurt genoeg (eikels) die lomper zijn als hem, hij moet gewoon alleen wat rustiger rijden als er verkeer nadert of als hij een kruising nadert gewoon rustig over heen rijden ik rij nooit snel, kan je wel zeggen dat je blij bent dat ik niet bij jou in de buurt woon. maar jij hebt mij nog nooit op een trekker zien rijden dus kan je er moeilijk over oordelen hoe ik ben in het verkeer. 😉
Hooiveld
@JD5620 Je hoeft helemaal niet hard te rijden om lomp te doen hoor. Diverse keren zit hij met zijn voorwielen aan de overkant in de berm, terwijl zijn wagen midden op de weg blijft rijden.

Als hij die blauwe auto tegenkomt, gaat hij ook geen cm. naar rechts, maar blijft midden op de weg staan.
JD5620
@Hooiveld
Dat doet hij toch omdat, hij wil laten zijn waar die bumper komt. Als er een botsing komt, waar de bumper terecht komt??
SJB533
Quote @JD5620:
wil laten zijn waar die bumper komt
dan overdrijft hij wel 😉
JD5620
@SJB533 hij moet zijn bumper wel wat promoten anders verkoopt ie ook niet 😉
GD tuning Garyp
Quote @JD5620:
promoten anders verkoopt ie ook niet
Als die nu eens een filmpje van een ECHTE botsproef zou posten zou die misschien wel verkopen.... of niet...
SJB533
@JD5620
Ik heb al 1 ding duidelijk gezien, waardoor hij ongeschikt is: krappe bochten, waar je voor en naast de wielen ruimte genoeg hebt, moet met dat stuk oud ijzer nog uitkijken....
JD5620
@GD tuning Garyp daar heb jij helemaal gelijk in, als exstrameneer nou een echt filmpje maakt Van een boting .En er een fatsoenlijke prijs voor vraagt zijn er zijn er vast een mensen die hem willen kopen denk ik ?
JD5620
@SJB533 deze bumper is volgens mij een prototype ?? Er zal nog wel wat aan veranderen denk ik vindt hem persoonlijk een beetje zwakjes gebouwd
jehan
@JD5620 kijk je draait al bij lees ik in je reacties ..gaat de goeie kant op
jehan
denk dat meneer extra op vakantie is want hij reageert er niet op
atlaspower
@jehan De chauffeur van Extra trekker rijd zelfs door ROOD heen op de kruizing, je ziet het stoplicht van de kruizing van het van rechts(links voor de trekker) komende doorgaand verkeer duidelijk op groen staan, de auto's zie ja dan ook behoorlijk in de ankers gaan omdat meneer extra trekker vol door rood knalt, levensgevaarlijke sytuatie's krijg je met die bumpers, het begint al met het reclame filmpje maken, ps Ook ik ben tegen een bumper, het geeft schijnveiligheid, de meeste bestuurders denken dan dat ze door kunnen knallen met hun trekker ( zie extra trekkers mooie voorbeelden) De trekker word 1 meter langer, dus nog langer, lengte die je niet kunt gebruiken op zulke weggetjes waar hij overheen rijd(scheurt), je hebt dus ook 1 meter minder remweg, daarbij stopt een normale ervaren chauf met een grote combi bij een dammetje als het een smalle weg betreft, zodat de auto er langs kan, en knal je niet door en blijf midden op de weg staan zodat 1 van de 2 achteruit moet, hoezo hart van de weg als je elke keer de hele weg nodig denkt te hebben, en zelfs de linker zijde onnodig elke keer inrijd, dit komt bij mij neer op een zeer on ervaren chauffeur,, kortom het filmpje is 1 grote blunder als het om reclame gaat voor een bumper
hobbyboer
@atlaspower Goed gezien, die auto's moeten flink remmen ja 😞
GD tuning Garyp
Quote @atlaspower:
door en blijf midden op de weg staan zodat 1 van de 2 achteruit moet
Ik denk dat extrarukker dat deed om te laten zien hoe de bumper uitkomt....

Maar ben het er wel mee eens dat het filmpje nu niet echt je van het is...
Vooral als je voordat je het filmpje bekijkt, de titel leest... :lol:
JD5620
Quote @GD tuning Garyp:
Maar ben het er wel mee eens dat het filmpje nu niet echt je van het is...
Vooral als je voordat je het filmpje bekijkt, de titel leest...

exstra meneer wil even laten zijn hoe sterk zijn geweldige bumper wel niet is 😉 , volgens mij wil hij heb gebruiken als rambumper inplaats van de veiligheid te verbeteren 😞
JD5620
@jehan Heb het filmpje nu echt goed bekeken en moet toegeven, dat de bestuurder vrij agressief is op de weg 😞
deze pipo veroorzaakt nog eens een ongeluk 😞
eXtratrekker1
Manne toch, ik moet natuulijk wel een film maken die de werkelijkheid van de gemiddelde trekker bestuurder nabootst maar deels hebben jullie gelijk. Het lijkt alsof het hard gaat maar dat ging het niet. Zal wel met de camera instelling te maken hebben. EN INDERDAAD REED IK DOOR ROOD! geloof me dat kon niet anders. Het ging er om om een trekker in het drukke verkeer te zien rijden...zwaailampen niet veur niks an! Maar ik ben natuurlijk niet voor niks de slechtste chauffeur van Nederland. DAN BLIJVEN ER TENMINSTE OOK GOEIE EN DE BESTE OVER? deze eer komt jullie allemaal toe. Mij lukt het zelfs om dikste trekker vaste te rijden met een halve wagen mais. Dussss.. We zullen zien wat de toekomst ons brengt. Goed weekend....
stannetje96
@eXtratrekker1 toch zie ik over het algemeen weinig trekkers door rood rijden/racen. Zal eens beter opletten als, volgens u, dit de normale gang van zaken is 😄
TurnMeLoose
Dus als je de zwaailampen aanhebt is het een excuus om door rood te rijden?!
SJB533
@TurnMeLoose
Nieuwe regel! 😃
jehan
wat een reklame filmpje afbreuk kan doen voor de reclame zelf ..tip voor meneer extra haal hem eraf
hobbyboer
Quote @eXtratrekker1:
EN INDERDAAD REED IK DOOR ROOD! geloof me dat kon niet anders.

"Sorry van uw kind, het kon niet anders"

:?
SJB533
atlaspower
@hobbyboer Maar ik reed niet te hard hoor, dat zit in de camera afstelling ,, nog nooit zon lul verhaal gehoord,,
fendtjuh
Wonderbaarlijk deze meneer.

Alles voor de veiligheid zogenaamd en als marketingtruc dingen die mensen over hem zeggen zogenaamd aannemen en beamen...En ondertussen met een demo combi rondrijden.
Indertussen zorgt hij er wel voor dat heel nederland weet van hem en z'n bumpers, negatief of positief..
jehan
hahah kon niet anders hmmmm zon smoes wil ik wel eens duidelijker uitgelegd hebben
markwk
Hij heeft laatst me collega ook al van de weg gedrukt.
radium45
@markwk Met die bumper? Werkt dus wel 😃
Tom VB
Quote @fendtjuh:
Wonderbaarlijk deze meneer.

Alles voor de veiligheid zogenaamd en als marketingtruc dingen die mensen over hem zeggen zogenaamd aannemen en beamen...En ondertussen met een demo combi rondrijden.
Indertussen zorgt hij er wel voor dat heel nederland weet van hem en z'n bumpers, negatief of positief..

Jij hebt de Extra Rukker helemaal door. 100 punten.
JD5620
@radium45 geloof je zelf ook wel als hij ermee begint te rammen/beuken is dat ding gelijk aan stront 😉
JD5620
Quote @Tom VB:
Jij hebt de Extra Rukker helemaal door

:lol:
Hurli356
@JD5620 Het is sterker dan je denkt 😉 (mits het waar is wat hij zegt) 2.5 cm dik ijzer had hij het over? Kan dan wel wat hebben.
JD5620
@Hurli356 meneer zegt wel meer 😉
Hurli356
@JD5620 Mee eens 😃
JD5620
@Hurli356 ik denk dat meneer beter bij de gemeente kan werken tuintjes schoffelen 😉 want als trekkerchauffeur is hij echt ongeschikt 😞
SJB533
Quote @JD5620:
gemeente

Alescon, Reestmond, Wezo, Noordwest Groep etc. past beter...
markwk
@radium45 Dan had zijn bumper nu wel op de oud ijzer bult gelegen.
G.H moest uitwijken met zijn groene monster.
JD5620
@SJB533 dat bedoel ik er ook mee (maar weet niet hoe dat bij jullie in de beurt heet bij ons heet dat Empatac meneer heeft wel begeleiding nodig 😉
SJB533
@JD5620
Idd!
eXtratrekker1
Voor de goede orde, het gaat vooral om de verkeersveiligheid, voorkomen dat er geen tegenliggers onder de voorwielen komen en beter zichtbaar zijn door een juiste verlichting.
jehan
@eXtratrekker1 dat kun je nu wel zeggen ..als iedereen zo zou rijden als hier op het filmpje dan komen er nog heel wat andere regels vanuit den haag
marcoMFFAN
Dit lijkt mij meer wat.zie link

ziet er een stuk degelijker uit dan dat stukje ijzer/plastic wat Extra er voor heeft hangen.en der ziet ook nog mooi gewicht in,
hobbyboer
Quote @eXtratrekker1:
beter zichtbaar zijn door een juiste verlichting

Mee eens, ik vind het een mooie plek voor een paar breedte lampjes.
hobbyboer
Quote @eXtratrekker1:
dat er geen tegenliggers onder de voorwielen komen

Daar is toch geen bumper voor nodig? Er zijn nog bijna geen trekkers met abs op de weg en lijkt mij vrij voor de hand liggend om bovenop de rem te gaan staan op het moment dat uitwijken niet meer mogelijk is. En ik verwacht dat een blokkerend wiel een auto net zo goed voor zich uitschuift als een bumper.
Schapen boer
gewoon ijzeren frame in de hef maken
eXtratrekker1
@jehan dus hier rijden ze wel normaal?
stannetje96
@eXtratrekker1 die rijd niet op de openbare weg.....
eXtratrekker1
@Schapen boer en met deze stalen uitvoering kun je ook auto's tegenhouden. Das zeker?
Cameraman had hier ook vast een verkeerd knopje gedrukt.
eXtratrekker1
@hobbyboer dus met deze blokkerende voorwielen was iets anders aan de hand. Trouwens welke trekkers hebben remmen op de vooras? agribumper.com/waarom---warum---why-/index.html/
hobbyboer
Quote @stannetje96:
die rijd niet op de openbare weg
idd, dat wou ik ook net zeggen
eXtratrekker1
@marcoMFFAN toevalig heb ik met deze trekker demo gereden tijdens mijn selectie van het trekkermerk, dus ook deze bumper geprobeerd. Die zit dus 1 meter 50 voor de trekker. Prima om auto's te incasseren, een drama om mee te werken. Daarom ben ik zelf aan het ontwerp begonnen met all respect voor Peecon en de andere aanbieders. Het gaat om het doel. De keuze is aan de gebruiker welk systeem hem het beste past. En voor wie de AGRIbumper nog nooit in het echt gezien heeft, iedereen is van harte welkom om te kijken hoe zwaar deze gemaakt is. En ja de kunststof kap zal bij een zware crash beschadigd raken. Bij een paal, hek of ander voorwerp zit deze achter het voorste punt, het stootrubber.
eXtratrekker1
Vertel me waar jullie zelf rijden, zullen we dan een een 'blik op de weg' actie doen? Kan heel verhelderend werken. Vooral voor alle chauffeurs onder de 35 jaar 😄 binnenkort komt de aap wel uit de mouw! Met de grote test voor jullie allen
SJB533
Quote @eXtratrekker1:
Trouwens welke trekkers hebben remmen op de vooras?

Minimaal die, die 40 gaan... Vanaf 40kmh is het in DLD verplicht om beremd te zijn. Heet niet dat er geen trekkers zijn, die max 20 rijden en geen beremde vooras hebben
hobbyboer
Quote @eXtratrekker1:
Vooral voor alle chauffeurs onder de 35 jaar binnenkort komt de aap wel uit de mouw! Met de grote test voor jullie allen

Ik ben benieuwt!
valmet6400power
@eXtratrekker1

In Duitsland sowieso en staat ook een filmpje op YouTube dat een Deutz z'n hele vooras eronder weg remt
Wimsumar
Beste Hobbyboer:
Quote @hobbyboer:
lijkt mij vrij voor de hand liggend om bovenop de rem te gaan staan op het moment dat uitwijken niet meer mogelijk is. En ik verwacht dat een blokkerend wiel een auto net zo goed voor zich uitschuift als een bumper.

In de reactietijd die nodig is om te gaan denken ( en dat doe je op zo'n moment niet(!)) je poot op de rem te krijgen zit de auto al tegen de achterband en sta je met je voorste wiel het chauffeurscompartiment al in elkaar te drukken. 😞
radium45
@SJB533 Martin bedoelt denk ik echte vooras beremming en niet alleen het inschakelen van de 4WD.
SJB533
@radium45
En dat worden er iedere dag ook meer.
jehan
@eXtratrekker1 nee ook niet maar dat is ook niet op de openbare weg
eXtratrekker1
Ik heb nog een foto in de rubriek claas axion 950 gezet met de bumper omhoog!
eXtratrekker1
Like anders www.facebook.com/agribumper voor alle info...
monteurtje
multifunctioneel en handige bumper...

agreck.nl/bumperschuif/#
teunis
@monteurtje

Kijk!! Dat is nog eens een handig ding
eXtratrekker1
DEZE kan ook op elke trekker...één van de initiatiefnemers en bedenker van dit system heeft ze niet eens aan zn eigen trekkers zitten maar er meerdere gebruikt in de schuur staan.

landkracht.com/nieuws/15/
teunis
@eXtratrekker1

En wat hebben wij aan die informatie?

Dat is hetzelfde als concluderen dat de uitvinder van condooms kinderen heeft!

Dat je iets bedenkt hoeft niet te betekenen dat je t zelf voordurend MOET gebruiken
Tom VB
@eXtratrekker1
Naast TF vervuilen met je sluikreclame ga je nu ook nog eens de concurrent afzeiken ?

Ik wist dat die LOI-cursus commercieel verkopen niet echt denderend was.... maar dit ?! Als ik jou was bleef ik lekker in de tuinschuurtjes...
SJB533
Quote @Tom VB:
Ik wist dat die LOI-cursus commercieel verkopen niet echt denderend was.... maar dit ?! Als ik jou was bleef ik lekker in de tuinschuurtjes...
+10! 😃
JD5620
@Tom VB mooi gezegd 😃 +10
Tom VB
@SJB533
Ik word echt doodziek van dat geneul over die bumper en die vent met zijn extra-rukker verhaal. Je kunt TF niet fatsoenlijk openen of daar staat ie weer met zijn Claas pruttel op de weg....
Maarja negatieve aandacht is ook aandacht denkt dhr. Henk Martin Bloemendal.

Negeren is dus vanaf nu het devies, maar soms kan ik het niet laten 😃
SJB533
@Tom VB
Tis idd lastig...
GD tuning Garyp
@Tom VB Doet meneer ook al in tuinschuurtjes?? 😃
SJB533
@GD tuning Garyp
Dat zal wel net zo'n succes geweest zijn, als dit verhaal? :mrgreen:
Tom VB
@GD tuning Garyp
Hij vond dit waarschijnlijk een perfecte combinatie :?
JD5620
@Tom VB volgens mij hebben jullie Extra meneer aan het huilen gemaakt 😞 😄 hij reageert niet meer :lol:
SJB533
@JD5620
De vis heeft te veel voer, denk ik? 😃
JD5620
@SJB533 😃 hij kan het niet verwerken zo veel is het :lol:
SJB533
@JD5620
idd 😃
monteurtje
@teunis

ja handig he. Ooerdegelijk, is van massief ijzer dus lekker zwaar en gelijk frontgewicht van 800kg.
we hebben er 1 op voorraad staan.
Schapen boer
Extra meneer reageert nie
eXtratrekker1
Tf is bijzonder. Zonder enige twijfel vooral ervaringsdeskundigen aan het woord. Ik heb er vrede mee. Vandaag de bumper laten zien aan mensen die het zeer goed kunnen beoordelen.Zeer goed. Zie facebook. We zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen. maar GETEST gaat het zeker worden. Dan kunnen jullie er weer op LOS 😄
Boemrang
Persoonlijk denk ik gewoon dat zo'n bumper weinig zin heeft, ik wil het wel eens zien als je echt een aanrijding krijgt, de bumper klapt dubbel en de tractor staat alsnog op de auto, met als gevolg, gewonden...
Ik zie het niet zitten.
En ik wil het niet mee maken als de bumper er niet aanzit, hangt gewoon een machine voor in de hef, wat voor gevolgen zal dit wel niet hebben..
Ik denk dat de chauffeurs gewoon met verstand moeten rijden, in elk geval beter als op de film die hier in dit topic staat....
eXtratrekker1
KUHN fc 313 voor de bumper....fotosjop of past deze maaier er echt op CHECK de foto's op www.facebook.com/agribumper
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!