Deutz F1L612 - Loopt onregelmatig
Geachte deutz specialisten,Ik heb een opduwertje gekocht met daarin een deutz f1l612.
Nu begint hij de laatste tijd slecht te lopen vooral bij belasting.
Hierop heb ik de verstuiver af laten persen en heb ik het brandstof systeem gereinigd.
Dit blijkt helaas niet afdoende.vandaag hebben we daarom de brandstofpomp er af gehad en deze met heel veel moeite weer teruggeplaatst.nu loopt hij wel weer maar nog veel onregelmatiger dan voor we d'r aan begonnen.
We hoorden van iemand in de haven de we naar de regulateur moesten kijken maar we weten eigenlijk niet waar deze zit en als we hem al vinden dan weten we niet wat we ermee moeten doen.
Een vervelend bijkomend probleem is ook dat de motor in een heel krappe machinekamer staat dus het is erg lastig om er bij te kunnen.
Heeft iemand van jullie zin en tijd om ons op weg te helpen?
Ik hoor graag van jullie!
Met vriendelijke groet,
Roelof robbe
Roelofrobbe@home.nl
06 20044301
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Wij hebben niet aan de timing van de pomp gezeten. Wel heb ik het idee dat de pomp nu minder capaciteit heeft.. Want als ik af en toe het opvoer pompje gebruik blijft hij wel lopen.
En wat betreft het onregelmatig lopen van de motor weet ik niet goed.. Het lijkt me dat er nog iets op zit wat de regulateur van de brandstof pomp aanstuurt?
Mvg
Hoe hoog stond de druk en waarop nu afgesteld?
Eigenlijk had de compressie even gemeten moeten worden in dezelfde werkgang. (Enfin, dat kan alsnog wel).
Daarnaast is het controleren/afstellen van de klepspeling aan te raden (0,10 à 0,15 mm bij egaal koude motor).
Dit duid erop dat er ergens iets verstopt zit, of niet voldoende brandstof doorlaat. Filters al vervangen, of zit er misschien ergens een tankfiltertje dat verstopt zit ?
Of de opvoerpomp zelf is stuk, dit mogelijkheid zit er ook nog in.
De regelateur zit achter het deksel waar het brandstofpompje op zit.Als de tank lager zit dan het brandtofpompje controleer dan of er geen lucht aan gezogen wordt.
kan die deksel er zo af? Zodat we de regalateur kunnen bekijken?
Heb de pomp gister weg gebracht naar delftechniek. Ben benieuwd wat zei er mee kunnen.
Groeten