Mc-Cormick 353 - Waterpomp reviseren of nieuwe kopen
Mijn buurman heeft een IHC 353 uit 1967. Deze lekte koelwater wat leek uit de bovenste radiator slang.Bij vervanging bleken alle slangen versleten. Deze heb ik vervangen en toch bleef er water lekken. het leek erger dan eerst.
Na wat onderzoek loopt het langs de as van de waterpomp naar buiten. In eerste instantie was niet duidelijk dat er veel speling zit op de waterpomp.
Nu ben ik aan het kijken of het mogelijk is enkel het lager en keering te vervangen of dat ik de hele water pomp moet vervangen.
In de onderdeel tekening van de de waterpomp zie ik geen lager in de kop zitten waar de as uitkomt, enkel de as. Kan het zijn dan de hals waar de as door loopt uitgehold is? ( ik heb de pomp er nog niet afgehaald omdat ik eerst eens ga kijken hoe ik de radiator er af kan halen voordat we daar met een sleutel een gat in maken en nog meer moeten vervangen.
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Granitcatalogus 2013.
De goedkoopste die ik kan vinden is EURO 86,- en iets van 4 euro voor de pakking. (oldtractorshop)
Los lager en kering zouden aanzienlijk goedkoper zijn, indien het mogelijk is deze te vervangen.
Aan de tekening te zien zit er in het huis geen lager, hooguit een bus. Als dat zo is valt er niet veel te reviseren. Vandaar mijn vraag.
Groeten,
Peter
als je originaliteit belangrijk vind en je wilt de orginele IH onderdelen er op houden, dan zul je moeten reviseren.
het is maar net wat je wilt. maar ik had dit argument hier nog niet voorbij horen komen.
En ook de krukaskeerring vervangen die gaf ook lekkage sporen,later kom je er niet meer bij.
Is goed te doen.
De tijd die ik erin moet steken is niet zo erg. Ik wil het zo goed mogelijk weer repareren met zo weinig mogelijk kosten. Als ik je reactie zo lees dan is het goed te doen om de as en het askering te vervangen. Weet jij zo waar die as in draait? Het lijkt op de onderdelen tekening van IHC een soort bus die vast in het huis zit?
Ik dacht (zonder tekening) dat er een kogellager met kerring zou zitten.
Bij de pomp stroomt het water langs de as naar buiten als je het systeem vult.
Heb jij een revisieset gebruikt of gewoon de losse onderdelen bij een dealer gehaald?