Agria 1700 - Agria 1700 Restauratie
Goede middag allemaal,Ik heb een paar vraagjes over mijn 1700 Hatz (Motor jaartal 1962)
Laat ik bij het begin beginnen.
De kabels van de machine zijn allemaal verrot. ( de vorige eigenaar heeft hem een tijd buiten laten staan)
Nu heb ik op de Agria site de onderdelenlijst gedownload,
helaas in het Duits, misschien kom ik er daarom niet uit.
Op het typeplaatje van de machine is geen nummer te vinden.
Wel staat er aan de zijkant van het schakelhuis een nummer in geslagen maar daar kan ik niet terugvinden in de onderdelenlijst.
Zodoende week ik niet welke kabels ik moet hebben. (er zijn nogal wat soorten.)
Heeft iemand een idee? Het nummer wat ik heb is 5402014M met daar achtereen rechthoeking logo met FSM erin
Mijn volgende vraag gaat over de behuizing.
Omdat de machine een tijd buiten heeft gestaan en knalblauw geverft is, wil ik het zaakje weer netjes groen zien te maken.
Nu heb ik nog een hele nette behuizing liggen van een 1700 (BENZINE) uit 1988.Kan ik de motor en de wielen zo overzetten of is dat een probleem? Het ziet er allemaal het zelfde uit maar ik weet niet of de overbrengingen anders zijn bij een benzine uitvoering. Wie heeft er raad.
Alvast heel erg bedankt.
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
onderdeelnummers:
gaskabel 02340
remkabel: 05083 + 02409
handrem: 29410
koppeling: 29410
diff koppeling: 29443 2x
dit zijn nummers voor de Hatz dieselmtor. voor benzine geven ze andere nummers. volgens ij maak dit niet zoveel uit.
bij mijn weten past een benzinemotor wel aan een andere versnellingsbak.
heb je onder die diesel nog een standaard zitten? daar heb ik dan wel weer interesse in, en die past toch niet aan e benzinemotor.
succes verder!
Het is dus mogelijk , maar je komt de hoofdas aan het wisselen.
Fiatfan bedankt voor je lijstje ik zal eens op jacht gaan.
Misschien ga ik ze zelf maken ik heb gebeld wat een nieuwe koppelings en remkabel kosten, dan kom ik al op 85 euro.
Ik heb inmiddels het ene oog al afgeknipt en uitgeboord.
Het is mijn bedoeling om de dieselmotor over te zetten op het benzinehuis.de standaard heb ik dus zelf weer nodig.
Is het erg moeilijk de hoofdas te demonteren? anders zet ik alleen het schakelhuis over.Van het gedeelte waar de trekhaak in zit is namelijk een stuk uitgebroken. Ik zal dan wel het hele frame kaal moeten maken.( de andere kan eigenlijk zo overgespoten worden)
Welke olie gooien jullie in het blok en de bak? Dat is ook hoog nodig aan vervanging toe.
->> het ''Benzinehuis'' bedoel je daar het koppelingshuis mee ?
want deze past niet op je diesel motor.
Is het erg moeilijk de hoofdas te demonteren? anders zet ik alleen het schakelhuis over.
->> ja dat kan ook maar moet je wel even kijken of de een lekker loopt in het ander, anders de as toch even omzetten . Is dit moeilijk ? voor mij is het ook weer een tijd terug . Alles netjes uit elkaar halen en genoeg foto's maken hoe je het uit elkaar haalt. Eventueel lager vervangen, meestal is dat nog nooit gedaan.
Van het gedeelte waar de trekhaak in zit is namelijk een stuk uitgebroken. Ik zal dan wel het hele frame kaal moeten maken.( de andere kan eigenlijk zo overgespoten worden)
->>Het gemakkelijkste is alles uit elkaar schuren, repareren ,spuiten en in elkaar zetten.
Welke olie gooien jullie in het blok en de bak? Dat is ook hoog nodig aan vervanging toe.
->> 10w40 voor de motor en versnellingsbak olie in de bak