Ford 6640 - Versnellingspook vast
Ik heb een 6640 sl ,bij het schakelen heb je wel eens dat de pook vast zit ,ik denk dat op het mechanisme te veel speling zit!( pook schiet ernaast)Is iemand hier bekend mee en wat is er aan te doen!
Trekker heeft nog geen 6000 uur
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Even de vloermat eruit. Daaronder zit een plaat die vast zit met 8 boutjes. Daar kun je de bowdenkabel verstellen. De linkerkabel is voor de voor/achteruit (en neutraal natuurlijk )
Ford 6640
HP: 85
Date of Reg: 9.9.93
Serial No: BD49023
Hours: 7975
Front Tyre : 13.6 x 24
Rear Tyre : 16.9 x 34
Cabine
Forward Gears: 12
Drive: 4 WD Gear Change: 12 x 12
PTO 540/1000 Loader:
Accessories: Trailer Brakes, Top Link, Tool Box, Air Con., Radio, APUH
7500 euros
Heb je de bak al weleens gekalibreerd? (of laten doen)
Het is een SL, die heeft 3 groepen (laag, midden, hoog) en 4 versnellingen in een H patroon. En allicht ook een DualPower. En dan net als de SLE ook een omkeerhendel. Dan krijg je dus 24V en 24A.
Het schakelen met de versnellingspook van de 2 naar de 3 (dus de hendel gaat dan van links achter naar rechts voor) geef het probleem dat de hendel vastklemt. Hierover gaat de vraag.
Persoonlijk ken ik het schakelmechaniek waar het probleem zich voordoet niet.
Ik neem aan dat je deze (op de rijkoppeling indien het een DualPower is na?) niet kunt calibreren, want het is een gewone schakelbak.
Zie link voor verschillende uitvoeringen:
tractordata.com/farm-tractors/005/…
@MaxxuM4ever was dat een dure reparatie bij voets? En hielp het goed?
Deze 6640 komt er ook vandaan
New Holland heeft geen poken, 4 duim versnellingen hendel naar voren en nog 4 duim versnellingen SLE heeft ook nog
duim koppeling
Zie link voor verschillende uitvoeringen (grafiek bij 12x12 / 24x24 bak klopt niet en max. snelheid van de in Nederland geleverde Ford 40 serie was bij mijn weten meestal 40km/h.):
tractordata.com/farm-tractors/005/…
De duimkoppeling is er de eerste jaren niet geweest, kwam later (maar al wel op de modellen waar nog Ford op de kap stond). Deze duimkoppeling was er op de SLE (16X16 bak, 4 trappen onder last) en de SL waar DualPower op zat (24X24 met 2 trappen onder last).
Excuses, ik was er vanuit gegaan dat het hetzelfde zou zijn als bij onze 6640....
Geen excuses nodig! Ik dacht namelijk al zoiets, maar zo kunnen we elkaar toch vooruit helpen?