Deutz F1L612 - Carter druk f2l612
Hallo,Onlangs heb ik een Deutz f2l612 gekocht. Deze liep toen maar op 1 cilinder. Na het afstellen van de brandstofpomp liet de trekker prima, alleen kwam er wat witte rook uit te carter.
Vandaag heb ik de olie van de motor vervangen en gevuld tot het goede niveau (dit was eerst te weinig), maar nu komt er heel veel witte rook en olie uit de carter uit de vuldop en de peilstok. Ook loopt de motor nu veel moeizamer en start lastiger. Komt dit door een versleten zuigerveren?
Alvsast bedankt!
Len
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Im de zuigerveren te vervangen zul je de drijfstanglagers ook los moeten maken om de zuigers uit de motor te krijgen.
Dan zie je vanzelf of de drijfstanglagers ook versleten zijn.
Alvast bedankt
Ratel.
Hier wat documentatiemateriaal:
Boek motor F2L612 motor:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/deutzF2L612.pdf[/…]
Trekkergebruikershandleiding:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
en/of:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
en/of:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
een opstaand randje. Een wonder dat de motor nog liep!
Is het mogelijk om de cilinder opnieuw te honen en dan een grotere zuiger er voor te zoeken of een hele nieuwe set kopen?
Groeten, Len