Deutz D5505 - brandstof pomp reageert laat
goede dagzondag heb ik een toertocht gereden met mun deutz 5505 geen problemen gehad,maar sinds maandag middag plotseling probleem gekregen met de brandstofpomp,Dat tijdens het gas geven de toeren pas laat op gang komt.wat kan het probleem zijn.
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Altijd lastig die vage klachten vooral als het brandstofverbruik zoals bij toerritjes erg laag is. Bij een verbruik van 2 liter per uur of nog minder is de doorstroming simpelweg gewoon laag en valt een dichtgeslibt filter nauwelijks op. Ook een lek (stijgt je motoroliepeil?) of mechanisch versleten opvoerpompje (indien aanwezig) valt niet direct door de mand.
Zo ook lees ik in een storingstabel ( van welliswaar de D-3005 maar waarschijnlijk hetzelfde brandstofsysteem) dat een overdrukventiel er voor zorgt dat de inspuitpompelementen met 1,8 BAR overdruk van dieselolie moeten worden voorzien. Kortom, het hele brandstofsysteem op doorstroming en capaciteit controleren. Het is een vrij simpel systeem, helaas stinkt de dieselolie er niet minder om. Succes.