Renault 56 - hydrauliek en onderdelen
Hallo, ik heb sinds vorige week een renault 56 in bezit.Ik heb geleerd voor auto monteur en ben momenteel monteur bij scania maar mijn verstand van trekkers laat nog een beetje te wensen over jammergenoeg.
Ik heb de trekker gekocht van een buurman die hem enkel had om een kar te trekken, nou was hem voor een tijd terug een hydrauliekslang gaan lekken en is de hydrauliekolie afgetapt, nou wil ik dus weten hoeveel olie er in moet, waar ik dit moet bijvullen en waar ik onderdelen kan krijgen voor mijn trekker (liefst in overijssel/Drenthe gezien ik net over de grens in duitsland woon)
Gr. Yorick
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Olie bijvullen : tussen de stoel en de versnellingspook zit een klein vierkant dekseltje met 4 moeren, zit het hydr.-filter onder daar kun je hem bijvullen.
Olie pijl : er zit een oliepijl plug aan de rechter zijkant van de versnellingsbak (steeksleuteltje 11) als ik het goed heb! zit bij het rempendal, als de olie uit het pluggat komt lopen is de olie op pijl. Onderdelen zijn te krijgen bij Claas dealer!
Alle Renault-56 TractorFan-topics:
tractorfan.nl/machine/renault/…
Technische documentatie:
vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
Gebruikershandleiding:
vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
Vulplug: Boven op de versnellingsbakdeksel.
Niveauplugje: "Vierkante" boutje in de zijkant van het versnellingsbakhuis, bij de "rechtervoet".
Boeken en ervaring heb ik wel in huis.
Vragen staat vrij en die tijd wil ik als het werk het toe laat wel vrij maken om het een en ander uit te leggen.
Bedankt alvast.
Als het een oude wisselstroom dynamo is dan kan het ook een bronzen bus zijn die kraakt.
Deze zijn niet te krijgen in de handel maar makkelijk na te maken bij een lokale draaierij of mechanisatie bedrijf.
Het lager van de koelventilator zou ook versleten kunnen zijn.
Op jouw Renault-56 zit een gelijkstroomdynamo. Volgens "boekje" (zie blz 10 in link "Technische documentatie" in m'n vorige reactie) van het merk Paris-Rhône, type G 10C 55.
P.S.: Neem de V-snaar los en draai de dynamo en de koelventilator handmatig. Het onderdeel waar het bijgeluid uitkomt komt dan waarschijnlijk wel aan het licht.
P.S.2: Als je daar toch bezig bent: Laat de dynamo ook even zich de pleuris schrikken en douw een snikkel in het gaatje. Ofwel: smeer het lager.
Zie voorbeeld figuur 108:
annatefka.nl/mf_instr_boek/100_serie/…