Renault Ares 540 RX - aanschaf renault ares 540 rx QuadriShift
Hallo,Ik overweeg om een renault ares 540 rx QuadriShift aan te schaffen. Bj 1999. 6500 uren. Met 4 wiel aandrijving en voorlader.
Zelf heb ik geen ervaring met renault. Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn en eventuele minpunten. Waar moet ik op Letten bij de aanschaf?
Alvast bedankt,
Gr. Bertus Wijbenga
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Vraag of de koppakking al een keer is vervangen, kan problemen geven maar niet bij allemaal hoor.
Luister of de trillingsdemper ook rammelt.
Deze krijgt er van langs bij veelvuldig voorlader werk.
Verder zegt uiterlijk al veel.
6500 uur is niet veel voor een trekker van 99.
Speling op de pennen van de voorlader geeft ook een goed beeld van zijn gebruiker.
Wil je hem kopen bij een dealer, zo ja , vraag dan een vermogenstest met bijbehorende hydrauliek test.
Moet geen punt zijn.
Kan je niet zien maar wel horen.
Geeft een rammelend geruis als je de trekker start of uit zet.
Dan is hij niet goed.
Koppakking niet zo druk om maken.
Kan je pech mee hebben maar ik denk dat deze wel goed is.
Ik denk dat ik wel weet om welke trekker het gaat.
Mooi dat de voorlader via de orgineel kruis hendel gaat van de trekker.
Dat is een voordeel ten opzichte van een losse hendel in de cabine.
Trekker ziet er uiterlijk netjes uit.
Gewoon proef rijden en ervaren.
Prijs lijkt mij niet duur gezien de uren.
Wij hebben er ook een staan maar dan een 550 en is bijna even duur maar iets meer uren.
Ga je nog een keer rijden op de trekker?
Zet hem in de laagste versnelling met de omkeer in de vrij en van de handrem af.
Geef gas en kijk of de trekker wil gaan rijden.
Gebeurt dat niet dan hoef je nergens bang voor te zijn.
Komt wel eens voor en als je het weet dan kan je er op letten maar we moeten niet overal een probleem zien.
tijdens elfsteden tocht van OTMV zijn sommigen die er een week over doen om in Engelum tekomen
Dan bokt hij als een malle en is helemaal niet te doseren.
Kalibreren kon wel eens de oplossing zijn.
En of gewoon wennen want het is nu eenmaal een elektrische koppeling.
Kalibreren zal ik als eerste doen als ik jou was.