John Deere 6800 - motor maakt rauw, kloppend geluid.
bij dealer verstuivers vernieuwd en kleppen gesteld. motor maakt nu een rauw geluid. bij zo'n 900/1000 toeren dan is het kloppend geluid. kan het zijn dat een verkeerde klepspeling hier de oorzaak van is? ik zit namelijk in canada en de jd 6800 komt uit europa. alvast bedankt.De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Dat is niet verwonderlijk als de verstuivers (alle 6? ) vernieuwd zijn.
P.S.: Waakzaamheid blijft geboden! Vraag is nog wel of voor deze Europese trekker (en verstuivers) daar in Canada de juiste onderdelen zijn gebruikt.
0,35 inlaat en 0,45 uitlaat En als ik jou was had ik zowiezo je dealer even gebeld dan heb jij het gemeld en kan je dealer advies geven op basis van wat hun hebben gedaan. Een week graan rijden kan je de motor kosten
Alle verstuivers getest en kleppen opnieuw gecontroleerd. Zijn allemaal goed.
Rauw/kloppend geluid bestaat nog steeds bij zo'n 950/1000 toeren.
Heb wel gezien dat de brandstofleidingen een andere aansluitvolgorde hebben op de brandstofpomp dan de tekening van de John Deere parts list op hun website.
Bij de 6800 is de ontstekingsvolgorde 1, 5, 3, 6, 2, 4. volgens de handleiding.
cilinder 1 zit op drie uur, cilinder 6 op negen uur.
Is deze volgorde juist? Er zit een Lucas brandstofpomp op.
Kan iemand dit bij een john Deere 6800 controleren want hier in Canada is dat onmogelijk.
Alvast bedankt!
Advies is: alle afdichtingen van de verstuiver venieuwen. En ook de gaten schoon maken.Ik heb het met kruipolie en een zachte ronde vijl schoon gemaakt.Dus wel voorzichtig .Niet drukken.Het gaat om de roetaanslag.
Kan je een drijfstanglager kosten. dus even alle verstuiverleidingen losdraaien onder het lopen. als die stopt met kloppen weet je welke verstuiver het is.
(klik om te vergroten)