Bijna 100 miljoen om twee dieselspoorlijnen te elektrificeren

Het kabinet heeft bijna 100 miljoen euro vrijgemaakt om twee spoorlijnen in de provincies Overijssel en Gelderland te elektrificeren. Tussen Almelo en Hardenberg en tussen Zutphen en Oldenzaal rijden nu nog dieseltreinen. Het is de bedoeling dat het spoor hier binnen enkele jaren een bovenleiding krijgt, zodat er elektrisch aangedreven treinen kunnen rijden.
 Einde van dieseltreinen in Overijssel tóch in zicht: 98 miljoen euro voor elektrificatie (rtvoost.nl)

Wel geld, geen geld en nu toch wél weer geld: het demissionaire kabinet trekt alsnog 98 miljoen euro uit om het spoor tussen Hengelo en Zutphen, en Almelo en Hardenberg te elektrificeren. Dat staat in de Voorjaarsnota die vandaag is gepresenteerd. Op beide spoorlijnen rijden nu nog verouderde dieseltreinen; die worden vervangen door snellere en schonere elektrische treinen.

 Bijna 100 miljoen om twee dieselspoorlijnen te elektrificeren (nd.nl)

Het kabinet heeft bijna 100 miljoen euro vrijgemaakt om twee spoorlijnen in de provincies Overijssel en Gelderland te elektrificeren. Tussen Almelo en Hardenberg en tussen Zutphen en Oldenzaal rijden nu nog dieseltreinen. Het is de bedoeling dat het spoor hier binnen enkele jaren een bovenleiding krijgt, zodat er elektrisch aangedreven treinen kunnen rijden.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden hardenberg , overijssel , gelderland , oldenzaal en elektrisch geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!